کودک همسر های کوچک گرفتار طلاق و مرگ رویاها و عروسک هایشان

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: از یک هزار و ۵۶۰ واقعه طلاق به ثبت رسیده در این استان در ۹ ماهه امسال، ۱۶ مورد مربوط به طلاق کودک همسر ها یعنی دخترانی است که در سن ۱۰ تا ۱۵ سال عمر خود هستند.
پایگاه خبری گلونی؛ زهرا بزرگی: ۱۶ عروس زیر ۱۵ سال درخراسان شمالی طلاق را تجربه کرده‌اند. ۱۶ طلاق کودک همسر ها!

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: از یک هزار و ۵۶۰ واقعه طلاق به ثبت رسیده در این استان در ۹ ماهه امسال، ۱۶ مورد مربوط به زنانی بود که در سنین ۱۰ تا ۱۵ سال این آسیب را تجربه کرده‌اند.

آمار تاسف باری که نشان دهنده نابودی کودکانی است که به جای بازی با اسباب‌بازی‌ها و یا خاله‌بازی‌هایشان، باید مجبور به تحمل همسری شوند که زندگی با آن از حل کردن هزاران الگوریتم و هندسه دشوارتر است.

این طرح‌های ممنوعیت که راه به راه در هر کوچه و پس کوچه زده می‌شود چرا در جاهایی که باید، نباید می‌شود؟

مثلا همین طرح ممنوعیت ازدواج کودکان یا کودک همسر شدن ناخواسته دختران در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس که رد شد!

این سن ازدواج برای بچه‌ای که هنوز چتر فکری‌اش در حد و حدود کارتون‌های باب اسفنجی است چرا باید وارد قصه تام وجری زن و شوهری شود؟

چرا این اهلیت سن ازدواج به موارد دیگر تسری نمی‌یابد، مثلا همین کودک همسر برای شکایت در دادگاه‌ها با گفتن برو با بزرگترت بیا رو به رو می‌شود و زیر ۱۸ سال هیچ‌گونه حقی ندارد؟

 و جدا از اهلیت سن شناسنامه ایشان باید دید که آیا شناسنامه عقلی‌شان هم واجد اهلیت و شایستگی هست یا خیر؟

شاید باز حکایت در دست اقدام است و مسئولان مشغول خواب‌اند ببخشید منظور همان کار‌ند هست؟

گرچه که ما که عادت کردیم به این روال بی روالی قوانین! و خوب می‌دانیم از این ابر وعده‌ها هیچ بارانی نمی‌بارد.

چه کرده‌ایم با خودمان که مهم‌ترین بنیان اجتماع جامعه که خانواده هست، تبدیل به نمایش سیرکی شده است که به زودی انتظار می‌رود دفترهای ازدواج و طلاق، طرح زوج و فرد طلاق را اجرا کنند.

به نحوی که کسانی که آخرین شماره کد ملی‌شان عدد فرد است روزهای فرد حق دارند درخواست طلاق بدهند و مابقی روزهای زوج!

از قدیم گفتند خواستی اگر با کسی وصلت کنی، باید کمی سایزشو دقت کنی! در حال حاضر بسیاری ازاین سن بالاترها هم خودشان کودک محسوب می‌شوند با این وضع شغلی، اجتماعی، اقتصادی وعقلی! دیگر چه برسد به این قصه پُر غصه ازدواج و طلاق کودک همسر ها، یا بهتر بگوییم غنچه‌های پرپر امروزمان.

امید است که این تقدیر بی‌تدبیری طلاق کودکان در جامعه، با چراغ قرمزهایی مواجه شود که هیچ‌گاه و تحت هیچ شرط و تبصره‌ای تبدیل به چراغ‌ سبزهایی برای حرکت نشوند.

پایان پیام

کد خبر : 110717 ساعت خبر : 3:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=110717
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات