سرعت خبررسانی مسئولان درباره تصمیمات بیش از حد توان و نیاز ما ست

سرعت خبررسانی مسئولان بیش از حد زیاد است.

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: اگر یک روز صبح تا شب روزنامه‌ها را ورق بزنید، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری را بالا و پایین کنید، و خبرها را از سایر رسانه‌ها دنبال کنید، حس می‌کنید، همه خبرهای یک سال در آن روز جمع شده است.

هر روز ده نفر درباره قیمت جدید هر نوع کالا اظهار نظر می‌کنند. فکرهایشان را به عنوان یک تصمیم آینده مطرح می‌کنند.

حتی اگر نظرشان در یک جلسه رد شده باشد، باز هم بازنشر آن را لازم می‌دانند. اگر کسی هم منتشر نکند و با آنها گفتگو نکند، صفحه شخصی‌شان را غنیمت می‌شمرند. همین می‌شود که هر روز درباره قیمت همه نوع کالا، خبر منتشر می‌شود.

همین ماجرای بنزین را در نظر بگیرید. یک لیتر به ازای هر نفر، هشت دهم به ازای هر نفر، لیتر به ازای خودرو، تغییر نکردن ماجرا، تغییر قیمت با وضعیت فعلی که هرکس یک عددی می‌گوید، و…. .

آیا واقعا این سطح از خبررسانی ضروری است؟ آیا اینکه هر روز صبح یک نظریه درباره قیمت بنزین در بوق و کرنا شود، لازم است؟ شاید بگویند مردم باید در جریان امور قرار گیرند. این تصمیمات و نظریه‌ها، برای دریافت نظرات کارشناسان است تا اشتباه تصمیم نگیریم.

سرعت خبررسانی مسئولان و نیاز ما

اما سوال این است که در این همهمه هر روزه، مگر سخن کارشناس شنیده می‌شود؟ مگر کارشناس می‌تواند هر روز درباره نظریات جدید صحبت کند؟

آیا نمی‌توان به طور خلاصه، چند سناریوی نهایی شده را اطلاع‌رسانی کرد تا کارشناسان درباره آن طرح‌ها سخن بگویند؟

حتما لازم است تا هر روز قیمت یک کالا از طرف ده مسئول گفته شود؟ آن هم طوری که اختلافشان از پنجاه تومان هست تا چند هزار تومان.

یعنی مشخص است بررسی موضوع هنوز در نهادهای تصمیم‌گیر در ابتدای راه است، اما فکر و ذهن مردم را درگیر این موضوعات می‌کنند، شایعات را در بازار تقویت می‌کنند، نگرانی خانواده‌ها را از همین ابتدا کلید می‌زنند، و اصلا برایشان آرامش اهمیتی ندارد.

مسئولان عزیز. قرار نیست هر حرف و نظریه‌ای را که هنوز جدی نیست در صفحه مجازی و گفتگوی رسانه‌ای و… مطرح کنید. بگذارید چند روز ذهن و فکرمان استراحت کند.

پایان پیام

کد خبر : 112970 ساعت خبر : 1:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=112970
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات