سوغات ارمنستان در تور ارمنستان و آشنایی با این سفر خاطره انگیز به ایروان

سوغات ارمنستان در تور ارمنستان و آشنایی با این سفر خاطره انگیز به ایروان

مردم اغلب معتقدند که سفر بهترین تجربه در زندگی آن‌ها است و گشت‌و‌گذار در میان فرهنگ یک کشور جدید احساسی خوشایند به آن‌ها می‌دهد.

همه‌ ما علاقمندیم که خاطرات دل‌انگیز سفر را همیشه به یاد بیاوریم و مرور کنیم.

اگرچه برخی از این خاطرات خوش به هیچ‌وجه از ذهن انسان پاک نمی‌شوند اما بردن سوغاتی‌هایی از کشور مقصد یک یادگاری فوق‌العاده برای زنده نگه داشتن خاطره‌ سفر محسوب می‌شود. برای آشنایی با سوغات معروف ارمنستان با ما همراه باشید.

سوغات ارمنستان در تور ارمنستان

به گزارش سفر باتو، سیاست‌مداران گردشگری را عاملی درآمدزا در اقتصاد قلمرو قدرت خود می‌دانند.

نگرش آن‌ها به درآمدهایی است که مردم محلی از رونق گردشگری کسب می‌کنند.

آن‌ها همچنین توجه خاصی به درآمدهای ارزی حاصل از گردشگری بین‌المللی و منافع مالی مستقیم دارند.

دولت سهم مهمی در سیاست‌گذاری گردشگری و توسعه و ترویج و اجرا دارد.

مردم محلی گردشگری را عاملی فرهنگی و اشتغال‌زا می دانند، آنچه برای آن‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است، تعامل آن‌ها با بازدید کنندگان بین‌المللی است.

تعاملی که ممکن است مفید یا مضر و یا هم مفید هم مضر باشد.

مردم از نظر شخصیت بسیار متفاوت هستند، بسیاری از مردم تمرکز اصلی‌شان در خرید لباس است در حالی که دیگران تمرکز اصلی‌شان را برای خرید سوغاتی و صنایع دستی و دیگر مواردی که تا زمان‌های بسیار در طول عمر آن‌ها را به یاد سفرشان خواهد انداخت می‌گذارند.

در وهله اول و محل اصلی که در آن شما می‌توانید  در تور ارمنستان ، سوغاتی خرید کنید بازار Vernissage است.

این بازار که در هوای آزاد برگزار می‌گردد، بازدیدکنندگان طلا و جواهر، چوب، سرامیک، نقاشی، کتاب، فرش سنتی ارمنی پیدا خواهند کرد.

Vernissage تنها در روزهای شنبه و یکشنبه باز است.

اما اگر شما موفق به بازدید از  Vernissage در تعطیلات آخر هفته نشدید، احساس ناراحتی نکنید چون مغازه‌های بسیاری برای فروش سوغات در پایتخت در دو خیابان اصلی Abovyan  و Tumanyan وجود دارد.

هیچ راهی برای توجه نکردن به این مغازه‌ها وجود ندارد. تمامی اجناس مغازه‌ها ساخت خود امنستان است و شما شانس اضافه کردن خرید جدید سوغاتی در هر مغازه را خواهید داشت.

برخلاف پاریس و دیگر شهرهای بزرگ، ایروان تنها یک بازار محبوب به نام Vernissage، همان محلی که شما می‌توانید سوغاتی‌های مختلف پیدا کنید، کنده کاری چوب، چرم، البسه (سبک یکپارچه‌سازی با سیستم عامل معمولا)، عروسک‌های نوزاد، ابزارهای مختلف، سگ و….

را دارد شما می‌توانید به معنای واقعی کلمه همه چیز و هر چیزی بخواهید پیدا کنید و اطمینان داشته باشید که به نازلترین قیمت خرید کرده‌اید. در مورد قیمت تور ارمنستان بیشتر بخوانید.

خرید مقرون به صرفه در ایروان

سوغات ارمنستان در تور ارمنستان

اگر می‌خواهید پول زیادی برای خرید هزینه نکنید ولی در عین حال خرید خوبی داشته باشید، برای خرید مغازه‌های ارزان‌تر را انتخاب کنید.

مغازه‌های خیلی نزدیک به میدان republic  و northern avenue دو فروشگاه خیلی بزرگ که آفرهای بیشتری نسبت به سایر فروشگاه ها هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها دارند، در این مکان واقع شده‌اند.

از دیگر خیابان‌های دارای فروشگاه‌های بزرگ می‌توان به خیابان Tigran Mets Avenue و Malatya  اشاره کرد.

در نهایت، قبل از خروج از ایروان، مطمئن شوید که آب زردآلوخریده باشید. آب زرودآلوسوغات بزرگ و ویژه به عنوان یکی از بهترین شربت ها در جهان شناخته شده است. ما خرید آن را از فروشگاه های کارخانجات (یکی از Street  Amiryan و دیگری در Street  Mashtots) و یا از فروشگاه های معاف از مالیات را پیشنهاد می‌دهیم.

شما می توانید میوه های خشک خوشمزه، sujoukh walnut in syrop، لواشک ترش (paper-thin layers of dried gem) و…. بخرید. سوپر مارکت‌ها بهترین مکان برای خرید آن‌ها است.

مطمئن شوید که آن‌ها بسته‌بندی مناسب و معقول داشته باشد تا ایمنی غذا در فرودگاه تایید شود.

در وب سایت سوپرمارکت زنجیره‌ای ” ساس سوپرمارکت” نیز می‌توان لیست قیمت کالاهای مختلف را مشاهده نمود.

در ضمن در این فروشگاه صرافی با نرخ مناسب وجود دارد که توصیه می‌شود.

مربای گردو

سوغات ارمنستان در تور ارمنستان

مربای گردو از معروف‌ترین سوغاتی‌های ارمنستان یا به نوعی از نمادهای ارمنستان به حساب می‌آید.

این مربا که بین رنگ سیاه و زرشکی است کمی شیرین‌تر از مرباهای دیگر است.

این مربا را از گردوی نارس تهیه می‌کنند و برای گرفتن تلخی و گسی گردو مراحل بسیاری از قبیل قرار دادن گردوها در آب و آهک در جندین مرحله مختلف انجام می‌دهند.

این مربا در شیشه‌های دربسته نگه‌داری می‌شود و بسته به اندازه شیشه‌ها از قیمت ۱۰۰۰ درام شروع می‌شود.

بهترین و مرغوب‌ترین آن در روستای گارنی (که معبد گارنی در آن واقع شده است) و روستای گقارت (که کلیسای معروف گقارت در آن واقع شده است) می‌توان یافت.

سنگ ابسیدین

سوغات ارمنستان در تور ارمنستان

صنایع دستی با گوناگونی بسیاری در ارمنستان  و تور لحظه آخری ارمنستان رونق دارند. یکی از آن‌ها را می‌توان سوغاتی‌های ساخته شده از سنگ ابسیدین معرفی کرد.

این شیشه‌ آتشفشانی سیاه در ساخت اشیاء و زیورآلاتی زیبا و شیک به کار می‌رود.

اگر فرصت داشته باشید می‌توانید خودکار، جاکلیدی، جعبه جواهرات و وسایل دیگر از جنس ابسیدین را با حکاکی نام خود سفارش دهید.

«ساز دودوک» دودوک (Duduk)، ساز ملی ارمنی‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یک هدیه‌ خاص از ارمنستان محسوب می‌شود.

این نی از چوب زردآلو ساخته می‌شود و معمولاً دو جفت نوازنده با هم آن را می‌نوازند؛ به این صورت که اولی آهنگ اصلی را نواخته و دومی با نوایی ثابت و یکنواخت او را همراهی می‌کند که موجب قوی‌تر شدن صدای آهنگ می‌شود. سوغات ارمنستان

خاچکار

سوغات ارمنستان در تور ارمنستان

«خاچکار» (Khachkar) از صنایع دستی و هنری منحصربه فرد ارمنی‌ها است که از حکاکی ظریف و بدیع صلیب روی سنگ ایجاد می‌شود که قدمت آن به قرن‌های دوازدهم و سیزدهم برمی‌گردد و به عنوان میراث فرهنگی ناملموس ارمنستان در یونسکو به ثبت رسیده است.

اگرچه نمی‌توانید این سنگ‌های عظیم را با خود ببرید اما می‌توانید از سوغات فروشی‌ها مجسمه‌های کوچک خاچکار را خریداری کنید که در کنار صنایع دستی چوبی ارمنستان که بسیار محبوب هستند، به فروش می‌رسند.

انار، تخته نرد، تخته شطرنج و صلیب‌های چوبی هم در این راسته نظر شما را جلب خواهند کرد.

فرش

سوغات ارمنستان در تور ارمنستان

کیفیت خیره‌کننده و نقوش بی‌همتای فرش‌های ارمنی شاید شما را هم به خرید آن‌ها وادار کند.

بسیاری از نواحی ارمنستان به بافت فرش شهرت دارند و می‌توانید فرش‌های «ایجوان» (Idjevan)، «دلیجان» (Dilijan) و «قره‌باغ» (Karabakh) را خریداری کنید که در بین آن‌ها نمونه‌های کهنه و عتیقه هم یافت می‌شود.

قهوه و شکلات ارمنستان

سوغات ارمنستان در تور ارمنستان

ارمنستان لقب یکی از بهترین و بزرگ‌ترین تولید کننده شکلات را  از آن خود کرده است.

در سفر به کشور ارمنستان، اگر به دنبال یک سوغاتی جدید با قیمت مناسب هستید، بهترین انتخاب خرید قهوه و شکلات است مطمئناً با تهیه چنین سوغاتی از ایروان، رضایت همه جلب خواهد شد.

شما در شهر ایروان می‌توانید با بهترین قیمت و کیفیت شکلات و قهوه‌ مورد نیاز خود را تهیه کنید.

صنایع دستی ارمنستان

صنایع دستی ارمنستان از قدمت دیرینه‌ای برخوردار است، به دلیل گسترش صنعت گردشگری در این کشور، فروشگاه‌های بسیاری می‌توان یافت که عرضه کننده صنایع‌دستی ارمنستان هستند و این امر خرید آسانی را برای شما فراهم آورده است.

از جمله صنایع‌دستی عرضه شده می‌توان به چلیپا اشاره کرد که در مورد آن توضیحاتی بیان شد، ساخت لوازم دکوری و کاربردی از سنگ‌های اوبسیدیان، هنری دستی دیگری که می‌توان از آن نام برد، جواهرسازی و طلا سازی است که یکی از هنرهای سنتی است که قدمت آن به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد.

مطمئناً کالاهای زیبایی در این مراکز خرید وجود دارند که شما می‌توانید به‌عنوان سوغات ایروان ارمنستان خرید کنید.

پایان پیام

تبلیغ در گلونی

کد خبر : 114613 ساعت خبر : 1:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=114613
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات