عیسی مسیح در چه زمانی متولد شد و نام او در زبان‌های مختلف به چه معناست؟

عیسی مسیح در چه زمانی متولد شد و نام او در زبان‌های مختلف به چه معناست؟

عیسی مسیح چه زمانی متولد شد؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اگرچه تقویم مسیحی به ظاهر از سال تولد مسیح تاریخ‌گذاری شده است، اما تحقیقات جدید سال واقعی را بین ۴ تا ۷ سال پیش از میلاد می‌داند.

وقتی تقویم تغییر داده شد،‌ دیونیسوس اگزیگیوس راهب (۵۰۰-۶۰۰) تاریخ نظریه «تجسم خدا» را مبنا قرار داد. او این زمان را ۷۵۳ سال پس از پیدایش شهر رم قلمداد کرد.

گاسیل می‌گوید: عیسی زمانی متولد شد که هرود بر تخت نشسته بود و بر طبق سالنامه رومی هرود در حدود سال ۷۴۹ یا در حدود چهار سال قبل از میلاد درگذشت. همچنین در سرشماری ذکر شده به وسیله لوک مقدس [لوقا] به‌عنوان دلیلی برای این سوال که چرا یوسف و مریم به بیت لحم مسافرت کردند، تاریخ ۷۴۷ رومی یا شش سال پیش از میلاد منعقد شده است.

منابع اصلی برای بررسی زندگی عیسی چهار انجیل رسمی هستند، هرچند برخی محققان معتقدند که متن‌های دیگر چون انجیل توماس نیز به اندازه چهار انجیل سنتی برای ترسیم تاریخی عیسی اهمیت دارند.

 اکثر پژوهشگران معتقدند که عیسی یک یهودی از ناحیه «جلیل» در شمال فلسطین بود که از او به‌عنوان یک معلم و شفابخش یاد می‌شد. محققان مسیحی اغلب اتفاق نظر دارند که او توسط یحیی غسل تعمید یافته و در اورشلیم تحت فرمان پونتیوس پیلاطس و به جرم آشوب‌گری علیه امپراتوری روم مصلوب شد.

قطع نظر از اندک اتفاق نظرها و نتایج این‌چنینی، مطالعات آکادمیک در گاه‌نگاری وقایع، پیام مرکزی تعلیمات عیسی، طبقه اجتماعی وی یا دلیل مصلوب شدنش تاکنون به نتایج قطعی نرسیده‌اند.

گرچه خیلی از محققان به انجیل‌ها به‌عنوان منابع تاریخی با احتیاط نگریسته‌اند، ولی اکثر محققان منتقد معتقدند حداقل بخش‌هایی از آنچه در انجیل‌ها در خصوص زندگی عیسی بیان شده صحیح است.

عیسی به چه معناست؟

عیسی، یسّوع، یوشع، یهوشع و یهوشوع (صیغهٔ کامل) نیز خوانده شده‌است و در زبان عبری همهٔ آن‌ها برابرند. در انجیل، یسّوع مسیح ۵۰ بار، عیسی مسیح ۱۰۰ بار و لفظ مسیح ۳۰۰ بار آمده‌است.

عیسی در زبان عبری به‌معنی «خدا کمک می‌کند» (بعدها به‌معنی «خدا نجات می‌دهد») است.

پایان پیام

کد خبر : 114191 ساعت خبر : 1:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=114191
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات