فیلم تعاملی در سینما و تلویزیون و نمایش خانگی ایران چه بلایی سر ما خواهد آورد

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: قسمت جدید Black Mirror که فیلمی تعاملی است با دادن اختیار به مخاطب منتشر شده است. مخاطبی که می‌تواند برای شخصیت اصلی فیلم تصمیم بگیرد تا چه صبحانه‌ای بخورد، چه آهنگی گوش کند و تصمیمات دیگرش را کنترل کند. همین موضوع هم موجب می‌شود زمان فیلم از ۴۵ دقیقه تا ۲ ساعت برای برخی متفاوت باشد.

حال فکر کنید در سینمای ایران یا حتی سریال‌های داخلی از قابلیت تعاملی بودن استفاده شود.

فیلم تعاملی در ایران

در گروهی از فیلم‌ها با هر تصمیمی که بگیرید اتفاق خاصی نمی‌افتد. تمامی تصمیمات مربوط به حاشیه است و فیلم همانی می‌شود که باید بشود.

در برخی فیلم‌ها، شما می‌توانید میزان جملات شعاری گل درشت را تغییر دهید و صبح تا شب شخصیت فیلم از صفحات کتاب‌ها با همان لحن کتابی برایتان سخنرانی کند.

در برخی دیگر، شما می‌توانید شخصیت اصلی را به طور کامل کنترل کنید.

و هر بلایی که خواستید بر سر داستان بیاورید. اما پنج دقیقه آخر دست شما نیست. چون به طور ناگهانی، فضا طوری عوض می‌شود که فقط فیلمساز می‌داند چه شد که چنین شد.

برخی از سریال‌ها، به شما اجازه تغییرات اساسی می‌دهند. اما مشکل آنجاست که به جز گزینه پیش فرض، هر گزینه دیگری به پیغام «این مسیر هنوز ساخته نشده است» ختم می‌شود.

در برخی مجموعه‌های تلویزیونی، شما می‌توانید شخصیت‌ها را مطابق با علاقه خودتان تغییر دهید. از بازیگر تا کارگردان. و اینگونه شماره‌های مختلفی از فیلم خودتان را بسازید و در فضای مجازی منتشر کنید.

در برخی فیلم‌ها می‌توانید تصویر خودتان را بعد از اسکن، به جای شخصیت اصلی قرار دهید.

این مورد احتمالا با استقبال زیادی روبرو می‌شود و شبکه‌های مجازی سرشار از سبک جدیدی از دابسمش سینمایی می‌شود.

به هرحال هیچ کس نمی‌تواند بگوید این تغییرات در آینده چه مسیر جدیدی را برای فیلمسازی جهان باز خواهد کرد. فقط هر کاری می‌کنید این اختیار تعیین بازیگر را بدهید دست خودمان تا مجبور نشویم هر بازیگری را در همه سریال‌ها ببینیم.

پایان پیام

کد خبر : 114796 ساعت خبر : 12:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=114796
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات