چهاردهمین جشنواره رادیو و اعلام جزییات این جشنواره رسمی رادیویی

جزییات چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا با محوریت بخش مردمی و بین‌المللی اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نشست خبری کمیته داوران چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا با محوریت بخش مردمی و بین المللی امروز (۳۰بهمن ماه ) در ساختمان شهدای رادیو صدا و سیما برگزار شد.

در این نشست شهرام ملازاده (رییس کمیته داوری)، حامد فاتحی (رییس کمیته اطلاع رسانی رسانه ها و تبلیغات)، غلامرضا باعزت (دبیر اجرایی ششمین اجلاس جهانی صدا)، حمیدرضا نجفی (مسوولان پژوهش ششمین اجلاس جهانی صدا)، مهدی شاملو (رییس کمیته فضای مجازی)، بهروز رضوی نژاد (دبیر بخش مردمی بین المللی کمیته داوری)، حمیدرضا افتخاری (دبیر بخش مردمی کمیته داوری)، محمد بغدادی (دبیر بخش داخلی کمیته داوری) حضور داشتند.

فاتحی در بخشی از صحبت‌هایش به معرفی بخش های مختلف این جشنواره پرداخت.

او گفت: از ویژگی‌های این دوره این است که تولیدات بخش مردمی می‌تواند از طریق موبایل ارسال شود و شاهد حضور منتخبان در بخش مردمی هم خواهیم بود.

همچنین سه بخش در فضای مجازی تدارک دیده شده و بخش رادیو نما هم پیش بینی شده که چون تصویر دارد، حائز اهمیت است. حضور داوران خارجی هم از دیگر ویژگی‌های این دوره است.

ملازاده هم درباره بخش‌های مختلف جشنواره رادیو گفت: بخش مستمر داخلی برنامه‌های فعلی کنداکتور را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که حدود ۸۰۸ ساعت و حدود ۳۳ روز برنامه با حضور ۴۰ داور برجسته رسانه ارزیابی شده است. ما سعی کردیم داوران فقط از کارشناسان رادیو نباشند.

او ادامه داد: ما از برگزاری این جشنواره چند هدف داشتیم و سعی کردیم فرصت رقابت در فضای عادلانه فراهم شود و تعامل بین نسلی ایجاد کنیم یعنی سعی کردیم تجربه برنامه سازان قدیمی به جوانان انتقال یابد.

رییس کمیته داوری بیان کرد: در بخش مستمر، برنامه سازان از ۱۳ شبکه رادیویی ۱۰ تا۱۲آثار ارسال کردند. ما از هر شبکه و به صورت رندوم داوری کردیم.

در بخش مردمی تا کنون اثر زیادی رسیده اما تا ۱۶اسفند فرصت هست در این بخش شرکت کنند. در بخش بین الملل هم قرار بود به جز شبکه رادیویی، همکاران ما در هر استان سه سهمیه داشتند.

همچنین در معاونت برون مرزی هم هر شبکه رادیویی دو سهمیه و کشور خارجی هم دو سهمیه در نظر گرفته شده است.

پایان پیام

کد خبر : 114884 ساعت خبر : 9:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=114884
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات