اگر بدانید چقدر از شنیدن خبر متوقف کردن خودروهای پلاک مخدوش خوشحال شدیم

اگر بدانید چقدر از شنیدن خبر متوقف کردن خودروهای پلاک مخدوش خوشحال شدیم

پایگاه خبری گلونی؛ آراز صالحی: سردار مهماندار فرمودند در پی اجرای دومین مرحله از طرح انتظامی و ترافیکی طرح طاهر بیش از ۳۰۰۰ خودرو که اقدام به مخدوش کردن پلاک کرده بودند با حکم قضائی شناسایی و یا متوقف شدند.

اگر بدانید چقدر از شنیدن این خبر خوشحال شدیم

یعنی قربانشان بروم یک طوری قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و طرح ترافیک را ترتیب داده‌اند که خودرو با پلاک مخدوش که سهل است حتی مو هم لای درزش نمی‌رود.

 سردار در ادامه فرمودند با استفاده از دوربین‌هایی که در اختیار داریم پلاک‌هایی که از سوی راننده پوشانده شده باشد هم قابلیت شناسایی دارد.

یعنی اگر تا دیروز امکان این وجود داشت که مثلا لُنگی پهن کنی روی پلاک یا ماژیک سیاه دستت بگیری و دو را به سه تبدیل کنی یا اسکناسی کف دست کسی بگذاری که جلوی پلاکت حرکت کند که خوانده نشود تا از چنگ قانون فرار کنی، امروز تمام این ترفند­ها و کلک‌­ها به یمن تکنولوژی و این دوربین‌ها و دولت الکترونیک نقش بر آب شد. حتی سردار فرمودند در یک مورد خودروی پژویی متوقف شده که پلاک یک دستگاه سواری سمند روی آن نصب شده بود که مأموران به وسیله دوربین‌ها و تطبیق بدنه خودرو آن را تشخیص دادند.

قضیه کاملا واضح و منطقی است. تمام خودرو­ها باید پلاک داشته باشند، دوربین‌­ها هم که همه جا هستند و پلاک‌­ها را رصد می‌کنند و مو را از ماست می‌کشند.

پس بعد از این هرگونه تخلف در حوزه‌ی عملیاتی راهنمایی و رانندگی منتفی است.

حتی فکر تخلف را هم از سرتان بیرون کنید.

اما حالا که در حوزه تخلفات راهنمایی و رانندگی به چنین دستاوردهایی نائل آمدیم، حالا که دوربین‌ها همه جا هستند، حالا که همه پلاک­‌ها رصد می‌شوند بد نیست این دستاورد و موفقیت را به حوزه‌های دیگر هم تسری دهیم.

مثلا روی دکل­‌هامان هم از این پلاک‌ها نصب کنیم که یک وقت توی جابه‌جایی‌­ها گم و گور نشوند.

یا مثلا روی گوسفند­های وارداتی مان. چون بالاخره هم گوسفند است هم غریب، راه و چاه هم که نمی‌داند.

سرش را می‌اندازد از هر طرف که شد راه می‌افتد و می‌رود گم و گور می‌شود. یا مثلا روی دلارهای نفتی‌مان از این پلاک‌­ها نصب کنیم که رصد شوند و ببینیم بالاخره سر از کجا درمی‌آورند.

یا به بخش­‌های مختلف بودجه. یا اصلا به مسئولین.

یعنی یک طوری نشود که به خاطر پلاک نداشتن و رصد نشدن مسئولین توسط دوربین‌ها یک وقت ببینی که جایشان تر است، خودشان با دلارهایی که بر حسب اتفاق آنها هم بدون پلاک هستند در یک سرزمین دورافتاده مشغول خدمت هستند.

یا حتی روی نخبگان و هنرمند­هایمان.

در هر صورت ما پیشنهاد می‌کنیم حالا که دوربین و بستر رصد کردن آماده است این فرصت را از دست ندهیم و مراحل بعدی طرح طاهر را از همین‌ جا کلید بزنیم که مایه‌اش فقط نصب یک پلاک است.

اگر بدانید چقدر از شنیدن خبر متوقف کردن خودروهای پلاک مخدوش خوشحال شدیم.

پایان پیام

کد خبر : 115668 ساعت خبر : 3:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=115668
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات