تا پایان دی ماه امسال ۱۴هزار و ۶۸۵ نفر در حوادث رانندگی فوت کردند

تا پایان دی ماه امسال ۱۴هزار و ۶۸۵ نفر در حوادث رانندگی فوت کردند

به گزارش پایگاه خبری گلونی آمار مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات همچنان سیر صعودی دارد.

هنوز هم ایران نسبت به جمعیتش رکورددار این حوادث است و متاسفانه کاری اصولی برای کم‌کردن این آمار انجام نمی‌شود. انگار مرگ سالانه چند ده هزار ایرانی در جاده‌ها عادی شده است.

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده است که از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه امسال ۱۴هزار و ۶۸۵ نفر در حوادث رانندگی فوت کردند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته (با ۱۴ هزار و ۵۷۰ نفر)، هشت دهم درصد افزایش یافته است.

چرا باید آمار تصادفات جاده‌ای و مرگ‌ومیر آن کم شود؟ بسیاری از جاده‌های خطرآفرین کشور هنوز هم فکری به حالشان نشده‌ است.

گردنه‌هایی هستند که روزانه کشته می‌دهند و همه دست روی دست گذاشته‌اند.

خودروسازان داخلی همچنان بی‌کیفیت‌ترین خودروها را با بالاترین قیمت‌ها تولید می‌کنند که حتی طبق کمترین استانداردهای داخلی را هم نیستند. بگذریم که در همین استانداردهای بومی فاصله زیادی با انواع جهانی خود دارند.

صنعت خودروسازی ما همچنان بدون نظارت دستگاه‌های مربوطه، سالانه هزاران خودرو وارد جاده‌ها می‌کند که کمترین ایمنی را دارند و سرنشینان آنها کوچکترین شانسی برای فرار از تصادفات شدید را ندارند.

وقتی بدانیم پراید و پژو پنجاه‌درصد تصادفات جاده‌ای منجر به فوت را به خود اختصاص داده‌اند، بی‌شک نقش خودروسازان را در این فجایع انسانی پررنگ‌تر می‌بینیم.

تا پایان دی ماه امسال ۱۴هزار و ۶۸۵ نفر در حوادث رانندگی فوت کردند

اما از نقش خطای انسانی نباید پنهان بماند. بی‌احتیاطی و نابلدی و قانون‌گریزی رانندگان عامل درصد بالایی از این تصادفات است.

زنجیر به هم پیوسته جاده‌‌های غیراستاندارد، خودروهای بی‌کیفیت و غیر ایمن و خطای انسانی هرسال هموطنان زیادی را به کام مرگ می‌برد و خانواده‌های بسیاری را داغ‌دار می‌کند.

فاجعه بزرگتر اینجاست که بدانیم تاکنون هیچ اقدام اساسی برای برطرف کردن این سه عامل مهم در تصادفات انجام نشده است و باید همچنان منتظر انتشار آمارهای خیره‌کننده مرگ‌ومیر باشیم.

پایان پیام

کد خبر : 115572 ساعت خبر : 9:02 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=115572
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات