دزفول گرام دومین رویداد سفر نگاری به کار خود پایان داد

دزفول گرام دومین رویداد سفر نگاری سال ۹۷ به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی دزفول گرام بزرگترین رویداد سفرنامه نویسی کشور در سال ۹۷ که با هدف تولید محتوی خلاق و چابک با موضوع معرفی شهر دزفول آغاز شده بود، عصر روز جمعه ۲۴ اسفند در تالار مهتاب این شهر، با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

سفرنگاری دزفول گرام موفق بود

آرش نورآقایی مبتکر و صاحب ایده رویداد های سفرنامه نگاری «گرام» در این مراسم جشنواره سفرنگاری دزفول گرام را به شکل کلی رویدادی موفق برشمرد و تصریح کرد:

در شرایطی که مشکلات عدیده‌ای در جامعه وجود دارد تلاش کرده‌ایم تا با شیوه‌های نو در یک فضای رقابتی خلاقانه فضایی ایجاد کنیم تا در آن سفرنگاران با هنر خود و استفاده از توانایی‌های خود، دزفول را به شکل و شیوه‌ای جدید و به روز معرفی کنند.

وی افزود به شکل کلی با توجه به این که دزفول گرام دومین تجربه در این سبک بود و در طول اجرای این پروژه گاهی نقاط ضعفی حس می‌شد، اما به شکل کلی می‌توان نمره قبولی به این رویداد اختصاص داد.

نورآقایی افزود ماکوگرام تجربیات خوبی در اختیار ما قرار داد و چراغ راهی برای اجرای پروژه دزفول گرام بود و یقینا تجربیاتی که در طول اجرای این رویداد در دزفول برای ما حاصل شد، در پروژه بعدی بکار خواهیم بست و روز به روز به ایده‌آل نزدیک‌تر خواهیم شد.

رویداد سفرنامه‌نگاری را از جای دیگری الگو نگرفته‌ایم

مدیر مسئول مجله گردشگری گیلگمش افزود: ما برای این رویداد سفرنامه‌نگاری را از جای دیگری الگو نگرفته‌ایم و در تمامی مراحل این رویداد از طراحی مکانیزم داوری، انتخاب شرکت کنندگان، امتیاز دهی و سایر بخش‌ها ابداعی تیم اجرایی بوده است که مرحله به مرحله این طرح ابداعی پخته‌تر و کامل‌تر می‌شود.

نورآقایی افزود: در چند روزی که جشنواره دزفول گرام برگزار شد، مشاهده شد که چگونه این موج معرفی دزفول در شبکه اجتماعی جان دوباره‌ای گرفت هشتگ‌های مختلف مرتبط با دزفول پرتعداد شد.

آرش نورآقایی در ادامه تصریح کرد: ایده‌آل اصلی برای تیم اجرایی رویدادهای سفرنگاری چون دزفول گرام برگزاری این رویداد‌ها در سطح بین‌المللی و با حضور شرکت کننده‌های خارجی است.

ولی افزود البته در این دوره هم شرکت کننده خارجی از کشور کرواسی در برنامه حضور داشت، اما ما به حضور پر تعداد و موثر سفر نگاران خارجی در ایران هستیم.

نورآقایی افزود در وبلاگ نویسی و تولید محتوی به زبان انگلیسی شرایط خوبی حس نمی‌شود و لازم است که با تمرکز بیشتری بر روی آموزش در این موضوع متمرکز شویم.

نورآقایی درپاسخ به سوالی در مورد مقایسه رویداد ماکوگرام با دزفول گرام تصریح کرد، هر دو رویداد خروجی‌های مطلوبی داشتند ولی محتو‌ی‌های تولید شده در این دوره به استاندارد نزدیک‌تر بود که این نشانه این است که شرکت کنندگان مسائل آموزشی را بیشتر مورد توجه قرار داده بودند.

نورآقایی در ادامه گفت: با توجه به محدودیت‌های مالی موجود، شرایط و تونایی برای شناسایی استعداد‌ها، حفظ و هدایت آنها را نداریم، ما فقط حرکت‌هایی ایجاد کنیم که منجر به تلنگر و انگیزش در افراد علاقه‌مند به سفرنگاری بشود.

نورآقایی با تشکر از همکاری دستگاه‌های دولتی با تیم اجرایی رویداد دزفول گرام، تعامل سازنده بین بخش‌های خضوصی و دولتی را لازمه رشد و شکوفایی در صنعت پاک گردشگری دانست و افزود: در این رویداد نمونه کامل یک تعامل سازنده بین مجموعه گیلگمش و شهرداری دزفول را شاهد بودیم.

نورآقایی در انتها از ادامه رویدادهای سفرنگاری در سایر استان‌ها خبر داد و افزود در آینده در استان‌های گلستان و سیستان و خوزستان مجدد برنامه‌های مشابهی را اجرا خواهیم نمود.

معرفی شهرستان دزفول درواقع معرفی ایران است‌

در ادامه این مراسم مهندس دوائی فر شهردا دزفول سخرانی کرد و گفت: معرفی شهرستان دزفول درواقع معرفی ایران است‌.

او به حضور و نقش گردشگران در اشتعالزایی تاکید کرد و ادامه داد؛ با ورود هر گردشگر نزدیک به ۶۰ شغل ایجاد می‌شود به همین دلیل نقش گردشگری بسیار مهم است.

دراین میان لازم است به اقدامات تاثیرگزاری و برنامه‌های خلاقانه‌ای چون جشنواره سفرنگاری اهمیت بیشتری قایل شویم.

او ضمن تشکر از شرکت‌کننده‌ها، هیئت داوران و سایر برگزار کننده‌های این رویداد، دزفولگرام را یک رویداد موفق خواند و افزود: محتوی تولید شده در سطح بالاست و از اینکه ما می‌بینیم در فضای مجازی در مدت زمان کوتاهی نام دزفول جز عنوان‌های پر بازدید قرار گرفته است خوشحال و خرسندیم و این نشانه موفق برگزار شدن این رویداد است.

شهرداد دزفول افزود: از دیدن چهره‌های شاد و بشاش شرکت کننده‌ها بسیار خوشحالم و این نشان دهنده این است که به میهمانان ما در این چند روز خوش گذشته و امیدوارم که عزیزان شرکت کننده در این رویداد سفیران خوبی برای ما باشند در بحث معرفی دزفول به سایر نقاط ایران.

رویداد های مشابه دزفول گرام ادامه دارد

مهندس دوائی فر با اشاره به اهمیت توجه به صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پاک افزود: ما برای رسیدن به توسعه در صنعت گردشگری که یک صنعت پاک و پر بازده است باید قوی کار کنیم، رویداد دزفول گرام حرکتی جهت توسعه بوده که اولین و اخرین حرکت ما نیست و نخواهد بود.

در اینده شاهد رویدادهای بیشتری در دزفول خواهیم بود، رویدادهایی که قرار است با تمرکز بر معرفی هرچه بیشتر شهر دزفول، جشنواره‌هایی با ماهیت آموزشی و توان افزایی برای مردم ، تقویت افراد شاغل در این حوزه باشد.

وی افزود، هدف نهایی ما توسعه صنعت پاک و ماندگار توریست است.

دوائی فر در ادامه افزود مجموعه شهرداری نوروز پرکاری را خواهد داشت، ما در ایام نوروز تقریبا هر روز برنامه های متنوعی را در جای جای شهر برای مردم با صفای دزفول و میهمانان نورزی تدارک دیده‌ایم و تلاشمان این است که با همکاری با سایر دستگاه‌های متولی، خاطرات خوشی برای مردم دزفول و میهمانان نوروزی در نوروز ۹۸ رقم بزنیم.

دزفول را به بهشت سرمایه گذاران در حوزه گردشگری تبدیل می‌کنیم

دوائی فر افزود: تا به امروز بیش از ۶۰ طرح در حوزه گردشگری مطالعه و تدوین شده است که همه این طرح‌ها دارای توجیه اقتضائی مثبت ارزیابی شده اند و امیدوار هستیم با همکای سرمایه‌گذاران بتوانیم این طرح‌ها را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم

وی در ادامه افزود: ما برنامه‌های ویژه ای برای حمایت از سرمایه گذاران در طرح‌های گردشگری داریم و تمامی طرح‌های مذکور دارای پیوست حمایتی هستند به دلیل انکه بتوانیم از همه ظرفیت‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

هدف اصلی ما در مجموعه شهرداری، حفظ بافت تاریخی شهر دزفول است

شهردار دزفول گفت: به عنوان مثال ما با همکاری سایر دستگاه‌ها عبور خودرو را از پل قدیمی ۱۷۰۰ ساله ممنوع کردیم.

در بحث حفظ بافت تاریخی چند پروژه در دست اجرا داریم که به عنوان مثال می‌توان به پروژه فاضلاب بافت قدیمی شهر اشاره نمود.

وی افزود در تمامی طرح‌های اجرایی مجموعه شهرداری، یک نگاه کارشناسانه و دقیق به موضوع میراث فرهنگی شهر دزفول داریم تا پروژه‌ها به بهترین شکل ممکن و در پایدار ترین شکل ممکن انجام شود.

مهندس دوائی فر ضمن تشکر از سایر مسئولان شهرستان دزفول به جهت همکاری در اجرای این پروژه گفت: رشد و توسعه شهر دزفول در گرو هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی است که خوشبختانه امروز شاهد این همکاری و هم افزایی در دزفول هستیم.

دزفول گرام دومین رویداد سفر نگاری سال ۹۷ به کار خود پایان داد

دزفول گرام
دزفول گرام

 

گزارشگر: امیر حسین ارکیان / قرار سبز

پایان پیام

کد خبر : 117926 ساعت خبر : 3:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=117926
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات