دومین و سومین خانه امید لرستان در شهرهای خرم‌آباد و دلفان ساخته می‌شود

دومین و سومین خانه امید لرستان در شهرهای خرم‌آباد و دلفان ساخته می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري جمشيد تقی‎زاده در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی دومین خانه امید لرستان در خرم‎آباد، اظهار کرد: «در صورت مشارکت و همکاری شهرداری قول می‎دهم به جای ۱۸ ماه این پروژه را ۱۲ ماهه تحویل دهم.»

ساخت نخستین خانه امید لرستان اسفندماه سال گذشته در بروجرد آغاز شد.

خانه‌های امید مجهز به بخش‌های مختلفی همچون کانون خدمات مشاوره، خانه سلامت، مرکز ادبی، هنری، کافی‌نت، کافی‌شاپ، سالن ورزشی، مرکز فعالیت‌های قرآنی، خانه آموزش به‌ویژه در حقوق شهروندی، واحدهای ‏مشاوره و کاریابی، واحد فناوری اطلاعات است که به مجموعه‌ای بزرگ برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ‏بازنشستگان کشوری تبدیل شده است.

ساخت و تجهیز خانه‌های امید از سال ۱۳۸۶ آغاز شد، به طوریکه در هر استان با همکاری ‏شهرداری و استانداری زمینی در فضای سبز یا نزدیک به پارک، مکان یابی و در اختیار صندوق ‏بازنشستگی کشوری قرار گرفت.

احداث خانه‌های امید از سوی صندوق بازنشستگی کشوری با هدف ایجاد شرایط رفاهی و تفریحی، استفاده و بهره‌برداری از توانمندی‌های ‏بازنشستگان، برای گذران اوقات فراغت این قشر فرهیخته و افزایش مشارکت آنان در فعالیت‌های فرهنگی، ‏اجتماعی به عنوان یکی از رویکردهای صندوق بازنشستگی کشوری در دولت تدبیر و امید دنبال شد.

هم اکنون در ۲۷ استان ۳۹ خانه امید ساخته و تجهیز شده است. برای بهره برداری از آن ‌ها به طور متوسط و با توجه به مساحت و نوع ساختمان‌ها از ۷ میلیارد ریال تا ‏‏۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

خانه‌های امید مجموعه های مجهزی هستند که می‌کوشد به دور از مشغله‌های کاری و ذهنی ساعت‌های شاد و بانشاطی را برای بازنشستگان کشور فراهم سازد.‏

در راه‌اندازی خانه های امید ضمن افزایش نشاط، شادابی و پویایی، رویکرد جدید شرایط اشتغال زایی ‏بازنشستگان نیز فراهم شده است.

لرستان به خانه‌های امید بیشتری نیاز دارد.

پایان پیام

کد خبر : 117671 ساعت خبر : 9:22 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=117671
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات