شیرابه زباله و ورود آن به آب شرب مردم الشتر و مشکلات منطقه‌ای بسیار

شیرابه زباله و ورود آن به آب شرب مردم الشتر و مشکلات منطقه‌ای بسیار

به گزارش پایگاه خبری گلونیمعاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ورود شیرابه زباله به آب شرب مردم الشتر ممکن است مشکلات منطقه‌ای به وجود آید

 منطقه لرستان، نادر مختاری در کارگروه پسماند استان با بیان اینکه رودخانه‌ها به‌عنوان رگ‌های حیاتی یک منطقه عمل می‌کنند که متأسفانه مدتی است نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهرها سبب نابودی این مجاری زیبای آبی شده‌اند، افزود: ساماندهی خودروهای حمل نخاله توسط دستگاه‌های مجری باید در دستور کار قرار گرفته و دستگاه‌ها با افراد خاطی برخورد شود.

وی ادامه داد: باید از مناطقی که توسط شرکت آب منطقه‎ای برای دفن پسماند تائید شده استفاده شود تا مشکلی برای منابع آب‌های زیرزمینی ایجاد نشود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: طرح جامع مدیریت پسماند باید حتماً اجرایی شود.

مختاری با اشاره به مشکل دفن زباله در شهرستان الشتر گفت: چندین سال است که پیگیر این موضوع هستیم؛ در سایت خرگوش ناب الشتر  ۴ حلقه آب شرب مردم در محل دفن زباله قرار دارد و مصوبه داریم که مکان دفن زباله به محلی مابین الشتر و نورآباد انتقال یابد، متأسفانه این مهم انجام نشده و با ورود شیرابه زباله به آب شرب مردم  ممکن است مشکلات منطقه‌ای به وجود آید.

وی افزود: در بحث ریختن نخاله‌ها در مسیل رودخانه، ضرورت دارد شهرداری‌ها خودروهای حمل را دارای کد و شناسنامه کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: در شمال شهرستان خرم‌آباد شاهد وجود نخاله هستیم و در کرگانه نیز نخاله می‌ریزند؛ چون ورودی شهر است منظر خوبی ندارد.

مختاری با اشاره به اینکه در شهرستان بروجرد در خیلی از جاهایی که منطقه گردشگری و حاشیه رودخانه شبانه اقدام به ریختن نخاله‌های ساختمانی در آن سایت‌ها می‌کنند، بیان کرد: شهرداری‌ها نسبت به شناسایی لیست کامیون‌هایی که اقدام به حمل نخاله می‌کنند به آب منطقه‌ای دهند تا دستور توقف برای آنان صادر کنیم.

وی گفت: ۲۶ کیلومتر پاک‌سازی رودخانه خرم‌آباد ( از پل جهادگران تا تنگ شبیخون)  انجام دادیم؛ پاک‌سازی رودخانه گلرود بروجرد به طول ۱۸ کیلومتر را در دستور کار داریم که در این راستا نیازمند همکاری شهرداری‌ها هستیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: رودخانه تیره شهرستان دورود وضعیت خوبی ندارد و نخاله‌ها را داخل آن می‌ریزند.

وی با بیان اینکه با بالا رفتن قیمت و ارزش زمین در شهرها افراد سودجو به دنبال این هستند حریم، بستر و مسیل رودخانه‌ها را به زمین کشاورزی و مسکونی تبدیل کنند، افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان انتظار داریم به این موارد مجوز لازم ندهند؛ شرکت آب منطقه‌ای به دنبال آزادسازی بسترها از طریق دستگاه قضایی است.

پایان پیام

کد خبر : 116393 ساعت خبر : 12:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=116393
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات