معرفی فیلم مردم معمولی رابرت رد فورد با جوایزی از گلدن گلوب و اسکار

معرفی فیلم مردم معمولی رابرت رد فورد با جوایزی از گلدن گلوب و اسکار

پایگاه خبری گلونی رضا رحیم‌خانی: سال ۱۹۸۰ رابرت رد فورد بازیگر برجسته دنیای سینما اولین پروژه کارگردانی خود را انجام داد.

این کار اقتباسی از رمان مردم معمولی نوشته جودیت گست بود که فیلمنامه‌اش را آلوین سارجنت نوشته بود.

بودجه این فیلم شش میلیون دلار که توسط کمپانی ویلد وود اینترپرایسزز تهیه و پخش فیلم رو کمپانی پارامونت پیکچرز به عهده گرفت.

داستان فیلم درباره یک خانواده است که سعی می‌کنند پس از مرگ پسر بزرگ خانواده «باگ» و خودکشی ناموفق برادر کوچکتر «کانراد» که خود را در مرگ برادر بزرگتر مقصر می‌داند دوباره زندگی خود را از سر بگیرند.

از بازیگران فیلم می توان به دانلد ساترلند در نقش کلوین جرت پدر کانراد، ماری تایلر مور در نقش بت جرت مادر کانراد،

جاد هیرش در نقش دکتر برگ و تیموتی هاتن در نقش کانراد جرت اشاره کرد.

فیلم برنده جوایز متعددی در فستیوال‌های بزرگ سینمایی مانند گلدن گلوب و اسکار شد و که این فیلم تنها فیلمی بوده که رابرت ردفورد در مقام کارگردان نظر منتقدین مخاطب ها داوران جشنواره‌ها را جلب کرد.

فیلم‌هایی که رابرت رد فورد بعد از مردم معمولی کارگردانی نموده اغلب در گیشه و جشنواره‌ها شکست خوردند و نتوانست همانند کلینت ایستوود در مقام کارگردان هم موفقیت‌هایش را تکرار کند.

معرفی فیلم مردم معمولی

ولی مردم معمولی درامی متفاوت بود که پس از سی و نه سال همچنان دیدن این فیلم همچنان جذاب بوده و پس از پایان فیلم مخاطب همچنان به این مقوله فکر می‌کند زندگی سرشار درک نشدن و بی‌توجهی‌هاست.

مردم معمولی برنده جوایز اسکار بهترین فیلم برای رانالدال شوئری تهیه کننده فیلم جایزه کارگردانی برای رابرت ردفورد جایزه بهترین نویسندگی برای آلوین سارجنت و جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد برای تیموتی هاتن بود. هاتن بیست ساله رقیب مایک اوکیف جاد هیرش جو پشی و جیسون رودبارز بود.

این فیلم در سایت روتن تومیتوز نمره ۹۱ درصد از ۱۰۰ رو از دیدگاه کاربران این سایت به دست آورده است.

پایان پیام

کد خبر : 116613 ساعت خبر : 2:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=116613
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات