نگاه خلاقانه به توانمندی‌های گردشگری کرمانشاه از زبان راهنمای گردشگری

باید نگاه خلاقانه به توانمندی‌های گردشگری کرمانشاه داشته باشیم

نایب رئیس انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه معتقد است، برای معرفی مقاصد جدید گردشگری در کرمانشاه باید نگاه خلاقانه و متفاوتی به توانمندیهای گردشگری استان ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی آزاده دادفرین در گفت و گو باخبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، بابیان اینکه از دیرباز برای گردشگرانی که به استان کرمانشاه سفر می کنند تعدادی مقاصد گردشگری بصورت سنتی تعریف شده، گفت: مجموعه تاریخی تاق بیستون، کتیبه جهانی بیستون، تکیه معاون الملک، معبد آناهیتا و … از جمله این مقاصد هستند که گردشگرانی که به کرمانشاه سفر می کنند را برای بازدید و دیدن قدمت و پیشینه غنی استان به این مکان ها می بریم.

نگاه خلاقانه به توانمندی‌های گردشگری کرمانشاه

وی افزود: قطعا گردشگری که بار دوم به این استان سفر می کند، انتظار دارد مکانهای گردشگری جدیدی را ببیند، لذا به نظر می رسد در این رابطه دفاتر خدمات گردشگری استان باید به دنبال تعاریف خلاقانه و متفاوتی از توانمندیهای گردشگری استان باشند.

نایب رئیس انجمن راهنمایان گردشگری استان اضافه کرد: از سوی دیگر باید تلاش کنیم تا ذهن ما تنها معطوف به مقاصد جدید گردشگری نباشد که فقط به سمت معرفی مکان های تاریخی، تفریحی و یا طبیعی استان برویم، بلکه ظرفیت های ناشناخته زیادی در کرمانشاه در ابعاد مختلف گردشگری داریم که باید آنها را به گردشگران معرفی کنیم.

وی باتاکید براینکه امروزه سلایق گردشگران متفاوت از گذشته شده و تنها به دیدن تعدادی آثار تاریخی و تفریحی اکتفا نمی کنند، اظهار کرد: ما نیز باید از این قافله عقب نمانیم و خدمات نوین و متفاوتی را روانه بازار گردشگری استان کنیم که از جمله آنها می توان روی گردشگری عشایری، گردشگری مزرعه، پرنده نگری، گردشگری خوراک، دره نوردی، پاراگلایدر و … تمرکز کنیم.

دادفرین یادآورشد: درگردشگری حوزه های مختلفی وجود که در بسیاری از آنها کرمانشاه ظرفیت های خوبی دارد، اما متاسفانه ذهن خود را محدود به ارائه تعدادی سایت تاریخی و طبیعی کرده ایم.

وی در ادامه به گرایش سالهای اخیر گردشگران به سمت گردشگری روستایی و اقامت در واحدهای بوم گردی اشاره کرد و افزود: هرچند بوم گردی پدیده ای نوظهور در ایران نیست، اما در کرمانشاه تا حدودی جدید است و باتوجه به تقاضایی که این روزها در این حوزه شکل گرفته جای کار بسیاری در این رابطه در استان داریم.

نایب رئیس انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه عنوان کرد: تاکنون چند اقامتگاه بوم گردی در استان پا گرفته، اما تعداد آنها هنوز کافی نیست و لازم است توجه بیشتری نسبت به توسعه آنها انجام گیرد.

پایان پیام

کد خبر : 117282 ساعت خبر : 6:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=117282
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات