کتاب های عادل فردوسی پور به ویترین آمد، کمک مدیران تلویزیون به بازار نشر

کتاب های عادل فردوسی پور به ویترین آمد، کمک مدیران تلویزیون به بازار نشر

به گزارش پایگاه خبری گلونی کنارگذاشتن عادل فردوسی‌ پور از برنامه نود هر بدی که داشته باشد، به نفع ناشران تمام شده است‌.
از روز گذشته و انتشار این خبر کتاب‌فروشی‌ها کتاب‌های عادل را جلو ویترین گذاشته‌اند و کتابخوان‌ها هم برای خریدشان سرودست می‌شکنند.

مطمئنا منظور مدیران سیما از این برخورد با فردوسی‌ پور علاوه بر به کرسی نشاندن حرف خود، کم کردن محبوبیت عادل هم بوده است.

کتاب های عادل فردوسی پور به ویترین آمد

اما در این دو روز برخلاف انتظار مدیران سیما، رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی، حتی آنها که به فردوسی‌ پور انتقاد هم داشتند، با او همراه شدند.

از فوتبالیست‌ها و ورزشکاران گرفته تا هنرمندان و افراد مشهور دیگر در برابر این اقدام موضع گرفته‌اند و خواستار بازگشت عادل به برنامه نود شدند.

یکی از مهمترین واکنش‌ها را پرویز پرستویی از خود نشان داد که از ورزشکاران و هنرمندان دعوت کرده است در روزهای عید دعوت برنامه‌های تلویزیونی را قبول نکنند‌

این واکنش‌ها نشان می‌دهد محبوبیت فردوسی‌پور از گذشته هم بیشتر شده است.

خوشبختانه مدیران سیما در این اقدامشان به‌طور ناخواسته به فروش کتاب‌ کمک کردند.

کتاب هنر شفاف اندیشیدن

نوشته‌ی رولف دوبلی، در سال ۲۰۱۳ توسط انتشارات Harper منتشر شد.

اگر بخواهیم خلاصه کتاب هنر شفاف اندیشیدن را در یک جمله بیان کنیم، بی‌تردید می‌توان گفت هنر شفاف اندیشیدن درباره خطاهای شناختی ذهن انسان است.

هنر شفاف اندیشیدن در ۹۹ فصل تنظیم شده و می‌توان حدس زد که نویسنده، بیش از آنکه به تهیه یک فهرست جامع و مانع فکر کند، به خطاهای شناختی و قضاوتی ذهن انسان تکیه کرده و سعی کرده با بستن محتوا روی یک عدد جذاب (و استفاده از تکیه گاه ها و لنگرهای ذهنی)، جامع بودن، قابلیت خوانده شدن سریع و زیاد بودن فهرست خطاها را به خواننده القا کند.

از روز گذشته و انتشار این خبر کتاب‌فروشی‌ها کتاب‌های عادل را جلو ویترین گذاشته‌اند و کتابخوان‌ها هم برای خریدشان سرودست می‌شکنند. کتاب های عادل فردوسی پور به ویترین آمد.

کتاب هنر شفاف اندیشیدن در واقع یک گردآوری است.

گردآوری دقیق و ظریف با مثال‌های زیبا و کاربردی از کتابهای متعددی که در زمینه تصمیم گیری نوشته شده‌اند. این را از فهرست طولانی منابع در انتهای کتاب هم می‌توان مشاهده کرد.

با این حال، ضمن اشاره به بسیاری از منابع (مانند کتاب تفکر سریع و کند نوشته دنیل کانمن)، در فرصت‌هایی که احساس می‌کرده می‌تواند به منبع اشاره نکند، از این فرصت استفاده کرده و حتی در مثال‌ها هم دقیقاً مثال نویسندگان دیگر را به عنوان مثال خود مطرح کرده است.

کتاب هنر شفاف اندیشیدن در ایران نیز توسط عادل فردوسی پور، بهزاد توکلی و علی شهروز به فارسی برگردانده شده و توسط نشر چشمه منتشر شده است.

پایان پیام

کد خبر : 117842 ساعت خبر : 2:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=117842
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات