آثار تاریخی و هنری پس از آتش‌سوزی بزرگ در کلیسای نوتردام به موزه لوور انتقال یافت

مجموعه از آثار تاریخی و هنری به جا مانده پس از آتش‌سوزی بزرگ در کلیسای نوتردام پاریس به صورت موقت به موزه لوور انتقال یافت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، «فرانک ریستر» وزیر فرهنگ فرانسه اعلام کرد پس از آغاز آتش سوزی بزرگ در کلیسای تاریخی نوتردام، آتش نشانان، مأموران وزارت فرهنگ فرانسه و شهرداری پاریس برای نجات آثار تاریخی و هنری موجود به درون ساختمان شتافتند و موفق به نجات برخی آثار ارزشمند شدند.

از جمله تاج مسیح (ع)، لباس قرن سیزدهمی «سنت لوئیس» پادشاه فرانسه، نقاشی‌ها و،.. را از ساختمان کلیسا خارج و به ساختمان شهرداری منتقل کردند.

این آثار ارزشمند پس از آن برای محافظت بیشتر و آغاز فرآیند مرمت به موزه لوور پاریس منتقل شده‌اند.

«کلیسای نوتردام» در شهر پاریس به عنوان یکی از جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و گردشگری فرانسه با ۸۵۰ سال قدمت روز گذشته دچار حریق گسترده شد و بخشی از آن در آتش سوخت.

اهمیت این کلیسا در هویت تاریخی، ادبی و معماری گوتیک آن است که هر ساله میزبان بیش از ۱۳ میلیون گردشگر است.

 

کلیسای جامع نوتْرْدام پاریس (به فرانسوی: Cathédrale Notre Dame de Paris) کلیسای معروفی در شهر پاریس است. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در منطقه چهارم در مرکز پاریس واقع شده‌است. هر سال ۱۳ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

در محلی که هم‌اکنون این کلیسا قرار دارد تا قبل از قرن چهارم میلادی معبدی غیر مسیحی وجود داشته‌است.

در قرن چهارم کلیسایی بزرگ جای آن معبد را گرفت.

این ساختمان تا قرن دوازدهم بر جای بود ولی در آن زمان جمعیت پاریس به‌طور ناگهانی بالا رفت و تصمیم گرفته شد تا کلیسا را بزرگ گردانند.

بدین ترتیب ساختمان قبلی را خراب کرده و در سال ۱۱۶۳ میلادی ساختمان جدید شروع شد که ساختن آن تقریباً دو قرن طول کشید و در۱۳۴۵میلادی به پایان رسید.

این کلیسا تا مدتی طولانی بزرگترین کلیسای اروپا بود ولی هم‌اکنون نه تنها در اروپا بلکه در فرانسه کلیساهای بزرگتر از آن وجود دارند.

اهمیت آن در این است که زیباترین اثر در معماری گوتیک می‌باشد. برای تزیین داخل و خارج آن صدها مجسمه کوچک و بزرگ از سنگ یا چوب تراشیده‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 119420 ساعت خبر : 1:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=119420
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات