برای تشویق افراد به ازدواج آنها را تهدید نکنیم اما سونامی مجردماندن جوانان را باید جدی گرفت

برای تشویق افراد به ازدواج آنها را تهدید نکنیم اما سونامی مجردماندن جوانان را باید جدیدی گرفت

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: مدیر کل دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۱۳ میلیون جوان مجرد ایرانی که در آستانه ازدواج هستند، سن مناسب ازدواج را سپری کرده‌اند یا در حال سپری کردن این سن هستند.

برای تشویق افراد به ازدواج

محمد اسماعیل مطلق با اعلام این مطلب هشدار داد: «سن مناسب برای ازدواج بین سنین ۱۸ تا ۳۵ سالگی است و علاوه بر اینکه زمان مناسب ازدواج است، بهترین سن برای باروری و بچه دار شدن است و عبور از این سن برای فرزندآوری مخاطراتی به دنبال دارد.»

سونامی مجردماندن جوانان را باید جدی گرفت.

فرهنگسازی در این حوزه باید به گونه‌ای انجام شود که بدون نقض حریم خصوصی افراد و سوق دادن آنها به سمت روابط پیچیده بتواند سرصحبت را با آنها باز کند.

وسواس در انتخاب مشکل اصلی دهه شصتی‌ها است. آن‌ها با تماشا و بررسی راهی که تا کنون به‌صورت مجرد طی کرده‌اند دچار وسواس در انتخاب شریک می‌شوند.

از یک طرف تمایل دارند از معیارهای انتخاب همسر پایین نیاورند و از سمت دیگر پیچیدگی‌هایی مانند از دست رفتن سن باروری و اختلاف سنی با نسل بعد و ترس از تعهد نسبت به فرد اشتباه فشارهای روانی زیادی را به‌آنها وارد می‌کند.

حتا آمار ارائه شده به جای تشویق افراد تا حد زیادی تهدید کننده هستند.

توانمندی حل مشکلات افتصادی؛ برقرار ارتباط روحی؛ درک متقابل؛ عدم نگاه ابزاری به انسان و اهمیت به اخلاقیات را می‌توان از معیارهای مناسب ازدواج در دهه‌های مختلف دانست.

برای تشویق افراد به ازدواج چه باید کرد؟

ورود و بروز فضاهای مجازی افراد را در معرض آشنایی‌های زیاد و گاهی کم‌عمق قرار می‌دهد. همین آشنایی‌ها تا حد زیادی انرژی زیادی از افراد می‌گیرد.

این تنوع در انتخاب شریک باعث می‌شود به مرور زمان ملاک‌هایی که شبکه‌های اجتماعی به ما تحمیل می‌کنند جای اولویت‌ها و معیارهای انتخاب همسرانمان را تغییر دهند.

بنای اصلی بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام برپایه مصرف‌گرایی است.

فرد در آستانه ازدواج توانایی خودش را با توانایی‌های مالی سلبریتی‌های این فضا می‌سنجد و همین باعث ایجاد تنش و عقب‌نشینی در ازدواج می‌شود.

آگاهی درباره نقش افراد در خانواده با استفاده از فرهنگسازی رسانه‌ها باید کمک‌کننده برای انتخاب شریک مناسب باشد.

باید بتوانیم توانایی استفاده از این اطلاعات به‌روز را در بستر زندگی اجتماعی داشته‌باشیم.

داشتن گارد بسته در برابر این اطلاعات یعنی حاضر نیستیم از محوطه امن و حفاظت‌شده شخصی‌مان بیرون بیایم و همگام با زمانه؛ به رشد درونی و شخصیتی بپردازیم.

در پایان بد نیست این ویدیوی مرتبط با ازدواج جوانان را هم تماشا کنید.

 

پایان پیام

کد خبر : 119353 ساعت خبر : 12:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=119353
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات