خسارت سیل در پلدختر و ۳۰۰۰ واحد مسکونی و تجاری که آسیب دیدند

خسارت سیل در پلدختر

خسارت سیل به ۳۰۰۰ واحد مسکونی و تجاری در شهرستان پلدختر

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از خسارت سیل به ۳۰۰۰ واحد مسکونی و تجاری در شهرستان پلدختر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا، مسعود رضایی با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان اظهار کرد: حدود ۳۰۰۰ واحد در پلدختر دچار خسارت شده‌اند.

وی اضافه کرد: این واحدها تخریب و یا دچارآبگرفتگی شدند که نیاز به ترمیم و بازسازی دارند.

 

خسارت سیل در پلدختر

رضایی بیان کرد: هم‌اکنون در حال ارزیابی هستیم تا با اقدامات به موقع تسهیلات و وام‌های بلاعوض را به حادثه‌دیده‌ها بتوانیم پرداخت کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: امیدواریم که بتوانیم هرچه سریع‌تر کار بازسازی را آغاز کنیم برای همین از مردم درخواست می‌شود ضمن حفظ آرامش در آماربرداری و انجام کارهای کارشناسی به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از شهر معمولان نداریم، ادامه داد: طبق شنیده‌ها حدود ۳۰۰ واحد در این منطقه خسارت جدی دیده و البته برای به دست آوردن آمار دقیق نیاز به بررسی و ارزیابی بیشتری داریم.

رضایی اظهار کرد: در اسرع وقت کارشناسان ارزیاب در این منطقه حضور یافته و به آماربرداری می‌پردازند.

پُلدُختَر شهری است در جنوب استان لرستان و بر سر راه قدیم تهران – جنوب قرار داشت اما اکنون جادهٔ تهران – جنوب از شهر خرم‌آباد به واسطهٔ آزادراه خرم زال، به جنوب متصل شده‌است.

 

این شهر مرکز شهرستان پلدختر است. شهرت این شهر به خاطر وجود پل‌های باستانی و اهمیت ارتباطی آن است. شهرستان پلدختر ۱۰۰ کیلومتری جنوب باختری خرم‌آباد واقع شده‌است.

نام این شهر از نام پل بزرگ و محکمی که از روزگار ساسانیان به جا مانده گرفته شده‌است. هم‌اکنون ستونهای تخریب شده از این پل که بر روی رودخانه زده شده قابل رویت بوده و کنگره آن که جاده سراسری از زیر آن رد می‌شود همچنان پا بر جاست.

موقعیت جغرافیایی

شهر پلدختر در دامنهٔ کوه مَله، از رشته کوه زاگرس واقع شده‌است. شهر پلدختر از نظر جغرافیایی در ۴۷ درجه و ۴۲ دقیقه درازای خاوری و ۳۳ درجه و ۹ دقیقه پهنای شمالی و دارای ارتفاعی بین ۶۵۰ متر تا ۷۱۰ متر از سطح دریا قرار دارد.

پایان پیام

کد خبر : 118517 ساعت خبر : 2:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=118517
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات