دوره چگنی هم دچار سیل شد و بخش‌های زیادی از این شهر زیر آب رفت

دوره چگنی هم دچار سیل شد و بخش‌های زیادی از این شهر زیر آب رفت

به گزارش پایگاه خبری گلونی: سیل روزهای گذشته در استان لرستان دوره چگنی را هم وارد بحران کرد و بخش‌های زیادی از این شهر زیر آب رفت.

با تخریب پل کشکان و بسته شدن راه ارتباطی این شهرستان با خرم‌آباد، کمک‌رسانی به این شهرستان در ساعت‌های اولیه پس از بارندگی به سختی انجام می‌‌شد.

قدرت‌اله ترابی‌نژاد فرماندار دوره‌چگنی در مورد خسارات سیل در این شهرستان گفت: «حدود ۶۹ میلیارد تومان سیل اخیر در این شهرستان خسارت وارد کرده که عمده خسارات به تاسیسات زیربنایی راه‌ها، ابنیه فنی و پل‌های این شهرستان وارد آمده است.

وی افزود: در درجه دوم خسارات این سیل به زمین‌های زراعی، باغات، زیرساخت‌های فنی(برق، مخابرات و …) و همچنین تاسیسات شهری سراب دوره و ویسیان وارد شده است.»

این سیل خساراتی به بخش کشاورزی شهرستان هم وارد و کشاورزان را با مشکلاتی مواجه کرد. در کل زیربخش‎های بخش کشاورزی خسارتی ۱۵ میلیارد ریالی را شاهد هستیم.

حدود ۷۰ درصد این خسارت‎ها به کشاورزی بخش شاهیوند و و مابقی آنها مربوط به بخش مرکزی است.

به‌علت طغیان رودخانه در روستای چشمه سرده بخش شاهیوند، یک مرد حدود ۵۰ ساله از اهالی روستا در رودخانه سقوط کرد و جان خود را از دست داد که با تلاش اهالی روستا و نیرو‌های امدادی جسد او در رودخانه پیدا شد.

گزارش تصویری گلونی از سیلاب در شهر دوره‌چگنی را در چند خط بالاتر ببینید.

شهرستان چگنی از شهرستان‌های تازه تأسیس استان لرستان می‌باشد. این شهرستان در اواخر سال ۱۳۸۶ با جدا شدن دو بخش چگنی وویسیان از شهرستان خرم‌آباد، تأسیس شد.

مرکز این شهرستان، شهر سراب دوره می‌باشد. شهر دیگر این شهرستان، شهر ویسیان(محمودوند) است که مرکز بخش ویسیان می‌باشد.

پس از تأسیس این شهرستان، بخش جدید چم پلک نیز در تابعیت آن ایجاد گردید.

پایان پیام

کد خبر : 118568 ساعت خبر : 3:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=118568
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات