شهر معمولان شرایط معمولی ندارد، کمبود اقلام غذایی و بهداشتی و درمانی

شهر معمولان شرایط معمولی ندارد

شرایط نامساعد معمولان/ کمبود اقلام غذایی، بهداشتی و درمانی در منطقه

بخشدار معمولان:
منطقه معمولان استان لرستان با استفاده از ۸ پل به مناطق دیگر مرتبط می‌شد که به دنبال تخریب این ۸ پل در حال حاضر ارتباط زمینی آن با خارج کاملاً قطع شده است و امدادرسانی تنها از طریق هوایی امکان پذیر است.

وضعیت امدادرسانی به معمولان اصلاً مناسب نیست و مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی: از لحاظ تأمین سبدهای ضروری غذایی، بهداشتی و درمانی نیز شرایط معمولان در وضعیت مناسبی نیست و مردم منطقه با مشکل رو به رو هستند، به طوریکه تنها یک نانوایی به طور ۲۴ ساعته در حال پخت نان برای مردم است.

 

شهر معمولان شرایط معمولی ندارد

آب شرب سالم نیز به اندازه کافی در اختیار مردم قرار ندارد.

مَعمولان شهری است در استان لرستان در غرب ایران. معمولان در ۶۰ کیلومتری جنوب خرم‌آباد قرار دارد. بخش معمولان شهرستان پلدختر در جنوب استان لرستان با وسعتی برابر با ۱۴۴۰ کیلومتر مربع و ۲۲۱۰۰ نفر جمعیت شهری و روستایی در ۵۰ کیلومتری حد فاصل شهرستان خرم‌آباد و پلدختر واقع شده‌است.

مرکزیت این بخش، شهر معمولان با جمعیتی بالغ بر ۷۵۵۰ نفر ۳ دهستان شامل افرینه، چمشک و معمولان با ۱۴۶ روستا که ۱۱۴ روستا دارای سکنه با جمعیتی بالغ بر ۱۴۵۵۰ نفر می‌باشد جا دارد.

با ایجاد زیر ساختهای مناسب از قبیل راه، آب شرب و سالم و بهداشتی، برق، گاز، آبی نمودن زمین‌های کشاورزی آن‌ها می‌توان زمینه بازگشت اهالی به روستاها را فراهم و جان تازه‌ای به روستاه‌های خالی از سکنه داد.

در بخش معمولان ۲۸ روستای دارای دهیاری مصوب می‌باشد.

دهستان افرینه با ۴۶ روستا و جمعیتی بالغ بر ۶۹۰۰ نفر پرجمعیت‌ترین دهستان بخش معمولان با آبشار زیبای افرینه در این روستا و تلاقی دو رودخانه مهم کشکان و چولهول یکی از زیبایهای این منطقه می‌باشد.

 

از دیگر شاخص‌های این دهستان منطقه زیودار به عنوان قطب تولید انجیر سیاه کشور با ۱۲۰۰ هکتار که عموماً درخت انجیر و درختان انار، انواع انگور، آلو، بادام و … می‌باشد.

مهمترین مشکل باغداران این منطقه کمبود آب بخصوص فصول گرم سال است.

پایان پیام

کد خبر : 118533 ساعت خبر : 2:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=118533
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات