شهر پلدختر در آب فرو رفته و تنها صدای کمک خواهی از آب بیرون مانده

فرماندار شهر پلدختر گفت: هزینه خسارت در شهرستان بسیار بالاست.

دستیاری در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا در مورد آخرین وضعیت شهرستان پلدختر اظهار کرد: مردم این شهرستان نیاز جدی به اقلام غذایی، نان و آب بسته بندی شده، لباس گرم و پتو دارند. هزینه خسارات در این شهرستان بسیار بالاست.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا: فرماندار پلدختر بیان کرد: اوضاع زیاد مساعد نیست و با توجه به شرایط بغرنج در این شهرستان نیاز به اقلام ضروری دارند. محور جایگزین از طریق خرم زال و ده پیر شهر پلدختر جایگزین است و از این محور عبور کنند.

 

وی گفت: به دلیل قطع تمام ارتباطات از اخبار معمولان اطلاعی ندارم.

شهر پلدختر

رئیس سازمان اورژانس کشور از جابجایی ١۵٠مصدوم در شهر پلدختر خبرداد.

کولیوند در گفت‎وگو با ایسنا اظهار کرد: اورژانس کشور با تمام امکانات و توانش به لرستان آمده و چهار فروند بالگرد را نیز برای امدادرسانی به لرستان فرستادیم. تاکنون ١۵٠ مصدوم را جابجا کردیم که ١۵نفر آنها بستری و مابقی ترخیص شدند.

شهر پلدختر

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در مناطقی از شهر پلدختر که دسترسی نداریم خدمات با امداد هوایی انجام می‎شود و دیشب نیز تیم واکنش سریع را از طریق زمینی با دارو و تجهیزات به پلدختر فرستادیم.

وی گفت: از مناطق شهر پلدختر بازدید کردیم و از نزدیک با پزشکان و پرستاران دیدار داشتیم و بناست جلسه‎ای با رئیس دانشگاه خواهیم داشت تا سرعت امداد رسانی و کیفیت کار بالا رود. مردم از لحاظ زیستی و تغذیه‌ای نیاز به کمک دارند و دستور داده شده داروخانه سطح شهر بازشود.

شهر پلدختر

وی افزود: به لحاظ بهداشت و درمان در شهر پلدختر مشکل خاصی نداریم ولحظه به لحظه خدمات را گسترده می‎کنیم تا شرایطمان به حالت  پایدار درآید.

کولیوند بیان کرد: در مورد کشته شدگان احتمالی شهر پلدختر اجازه دهید پزشکی قانونی اطلاعات و آمار را ارائه دهد.

خوشبختانه کمترین تلفات جانی را در مناطق سیل دیده داشته‌ایم

شهر پلدختر

کولیوند همچنین در گفت و گویی تلویزیونی اظهار کرد: تیم اورژانس ساعت ۴ صبح امروز با امداد هوایی به شهر پلدختر رسیدند و خوشبختانه کمترین تلفات جانی را داشته ایم.

وی افزود: از صبح امروز تاکنون ۱۵۰ نفر توسط امداد هوایی جا به جا شده‌اند و هم اکنون بیمارستان شهر پلدختر فعال است و اقلام دارویی به این بیمارستان منتقل شده است.

شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات در گفت و گویی تلویزیونی اظهار کرد: برخی شهرستانهای لرستان اسیب بیشتری از سیل دیده‌اند و بنابراین امداد رسانی هوایی توسط بالگرد های هلال احمر و سپاه به مناطق صعب العبور در حال انجام است.

وی ادامه داد: هم اینک در فرودگاه خرم آباد هستیم و تاکنون ۶۰ سورتی پرواز انجام شده و اقلام مواد غذایی و چادر بین سیل زدگان توزیع شده است. بیشترین عملیات انجام شده در شهر پلدختر ، علی گودرز و بروجرد در استان لرستان بوده است.

در پلدختر مدیریتی وجود ندارد

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: در پلدختر مدیریتی وجود ندارد .

به گزارش ایسنا، سردار پاکپور در بازدید از مناطق سیل‌زده شهر پلدختر با بیان اینکه مردم نیاز مبرم به پتو و لوازم گرمایشی دارند، افزود: مسئولین بدون هیچ پیش زمینه‌ای از چند روز قبل به مردم هشدار داده‌اند که منازل خود را ترک کنند.

وی با بیان اینکه همه جا در آب فرو رفته است، گفت: این مناطق جاده ندارند و تنها یک راه دسترسی باز شده که با آن می‌شود با این منطقه‌ها در ارتباط بود. اغلب روستاها نیز جاده‌هایشان از بین رفته و تنها با بالگرد به آنها غذا داده می‌شود. برق بعضی جاها نیز قطع شده و تمامی روستاها در خاموشی به سر می‌برند.

شهر پلدختر

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه مشکلات شهر پلدختر زیاد است و مدیریتی وجود ندارد، گفت: هیچ مسئول دولتی جرات ورود به آن را ندارد چراکه مردم عاصی هستند. مردم وضع بسیار اسف‌باری دارند و شرایط بدی است.

پاکپور با اشاره به اینکه چهار فرمانده در شهر پلدختر مستقر شده است، گفت: هم‌اکنون قرار است نیروهای بسیجی نیز برای توزیع اقلام مورد نیاز سیل‌زده‌ها به شهر پلدختر اعزام شوند.

شهر پلدختر

رئیس بسیج سازندگی کشور از آمادگی ۲۰۰۰ جهادگر برای اعزام به مناطق سیل زده لرستان خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ پاسدار محمد زهرایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ گروه جهادی به مناطق سیل زده استان لرستان اعزام شدند، گفت: ١۶٠٠ جهادگر بسیجی در استان لرستان مشغول امداد رسانی هستند.

وی در مورد اقدامات گروه‌های جهادی برای کمک به سیل زدگان استان لرستان  عنوان کرد: بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در مناطق سیل زده استان حضور پیدا کرده و خدمت رسانی می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: تاکنون بیش از ۵ کامیون اقلام مورد نیاز مردم سیل زده توسط جهادگران به مناطق سیل و مخصوصا شهر پلدختر زده اعزام شده است. چندین پل و جاده‌های دسترسی به مناطق مختلف استان توسط جهادگران ترمیم شده است.

رئیس بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: همچنین بیش از ۱۰ هزار پرس غذای گرم با کمک جهادگران بین مردم شریف مناطق سیل زده استان لرستان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰۰ منزل نیز پاکسازی و لایروبی شده است، خاطر نشان کرد: آمادگی اعزام بیش از ٢٠٠٠ نیروی جهادی به مناطق مختلف داریم تا در هر نقطه‌ای که نیاز باشد به مردم شریف ایران خدمت رسانی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: تردد در جاده ارتباطی آزادراه خرم زال‌- پاعلم- پلدختر برقرار شده است.

به گزارش ایسنا، عباس شرفی بیان کرد: با تلاش جهادی راهداران استان، راه ارتباطی آزادراه خرم زال-پاعلم به شهر پلدختر بازگشایی و تردد برای امدادرسانی به مردم پلدختر و معمولان فراهم شده است.

وی از مردم خواست برای جلوگیری از ترافیک در این جاده، کمک‌های خود را به نهادهای امدادی تحویل داده و از تردد شخصی در این جاده خودداری کنند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس از مرگ دو نفر در سیلاب خبر داد.

به گزارش ایسنا، الهیار ملکشاهی در جمع خبرنگاران با اشاره به تلفات مالی و جانی سیل در کوهدشت اظهارکرد: در سیل اخیر در کوهدشت ۲ نفر کشته شدند.

وی با ذکر این که ارتباط تلفنی با کوهدشت برقرار شده است، اضافه کرد: غرض ورزی کارشناسان وزارت نیرو در خصوص سد معشوره که می‌توانست بخش مهمی از سیلاب را نگهداری کند موجب وقوع سیلاب سنگین در دو شهر پلدختر و معمولان شد.

وی با اشاره به اینکه متهم اصلی خسارات سیل به لرستان وزارت نیرو است، عنوان کرد: کارهای آبخیزداری و ایجاد سدهای معشوره و چولهول می‌تواند از سیلاب‌های پلدختر و معمولان جلوگیری کند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات سیل در این شهرستان گفت: مشکلات ناشی از سیل در بخش‌های مرکزی کوهدشت رومشگان و درب گنبد بیشتر است.

تشکیل ستاد ویژه حمایت از سیل‌زدگان/ ۱۱هزار وام ضروری برای مناطق سیل‌زده شهر پلدختر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده، از تشکیل ستاد ویژه حمایت از سیل‌زدگان خبر داد و گفت: تمامی امکانات وزارتخانه برای حمایت از سیل‌زدگان به ویژه در استان لرستان بسیج شده‌ و دستگاه‌های تابعه‌ این وزارتخانه در مناطق سیل‌زده حضور میدانی فعال دارند.

محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت استان‌های سیل‌زده بویژه لرستان گفت: هم‌وطنان‌مان در این مناطق به کمک فوری نیاز دارند. از این رو اقدامات ویژه‌ای را در این استان‌ها بویژه در لرستان در دست انجام داریم.

وی افزود: اقدامات امدادی این وزارتخانه در هماهنگی کامل با استانداری در حال انجام است. همچنین در حال حاضر ستاد ویژه حمایت از سیل‌زدگان در وزارتخانه برای رصد، پیگیری و حمایت آسیب دیدگان سیل تشکیل شده است.

وی همچنین از تخصیص ۱۱ هزار وام ضروری از محل اعتبارات این وزارتخانه برای سیل زدگان خبر داد و گفت: همه مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی در آماده‌باش کامل قرار دارند و استفاده از خدمات اپراتور رایتل نیز در مناطق سیل‌زده رایگان است.

انتقال هوایی ۷۳ مصدوم در مناطق سیل‌زده لرستان به مراکز درمانی

رئیس اورژانس کشور از انتقال ۷۳ مصدوم در مناطق سیل‌زده توسط بالگردهای اورژانس به مراکز درمانی تا ساعت ۱۲ ظهر امروز خبر داد.

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، آمار ماموریت‌های هوایی اورژانس در مناطق سیل‌زده لرستان را اعلام و اظهار کرد: روز گذشته ۱۴ ماموریت و امروز ۵۹ ماموریت انجام شده است.

وی افزود: پنج مادر باردار در میان آسیب دیدگان داشتیم و همه مصدومان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. عملیات همچنان ادامه دارد و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

انتقال ۴کامیون اقلام دارویی به مناطق سیل زده پلدختر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از انتقال ۴کامیون اقلام وتجهیزات دارویی به مناطق سیل زده پلدختر خبرداد.

به گزارش ایسنا، دکتر کوروش ساکی اظهار کرد:  تیم جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان به منطقه سیل زده پلدختر اعزام شدند. همچنین داروسازان  انجمن داروسازان شهرستان خرم آباد به منطقه سیل زده پلدختر و معمولان اعزام شدند.

ساکی از انتقال  ۴کامیون اقلام وتجهیزات دارویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان به مناطق سیل زده پلدختر خبرداد و افزود: این اقلام  به ارزش تقریبی ۱میلیارد وپانصد میلیون ریال توسط بالگرد به این مناطق ارسال شده است.

اسکان اضطراری اهالی دو روستای میربگ جنوبی شهرستان دلفان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلفان از اسکان اضطراری اهالی روستای دمباغ و کنخان از توابع بخش مرکزی نورآباد در دو مدرسه این منطقه خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی تیموری با اعلام این خبر گفت: پس از سیل اخیر و با توجه به خطر رانش زمین برای اهالی دو روستای دمباغ و کنخان با هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان دلفان و همکاری هلال احمر این شهرستان، علاوه بر تجهیز کلاس های مدارس ملخان و دمباغ برای اسکان تعداد ۴۰ چادر هلال احمر نیز در محوطه این دو آموزشگاه برپا شده است.

١٣۶ هزار قرص نان بین سیل زدگان استان توزیع شد

سرپرست شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه  ١٢لرستان گفت: ١٣۶ هزار  قرص نان بین سیل زدگان استان توزیع شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌اله بیرانوند اظهار کرد: ١٣۶ هز ار قرص نان در شهرستان‎های پلدختر، معمولان، خرم‌آباد وچگنی توزیع شده است. مقادیر قابل توجهی آرد نیز طی یک هفته اخیر در مناطق روستایی و شهری آسیب دیده از سیل توزیع شده است.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه  ١٢لرستان بیان کرد: توزیع نان تا رفع مشکل مناطق مختلف استان ادامه خواهد داشت.

کمک‎های چهار استان در حال ارسال به مناطق سیل زده لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی لرستان گفت: کمک استان‎های خراسان رضوی، آذربایجان غربی، یزد، تهران به مناطق سیل‎زده استان در حال ارسال است.

جاسم محمدی فارسانی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با هماهنگی به عمل آمده کاروان کمک‎هایکمیته امداد از استان‌هایخراسان رضوی، آذربایجان غربی، یزد، تهران که شامل مواد غذایی، پوشاک، پتو، لوازم ضروری بوده در حال ارسال است.

وی افزود: به محض ورود اقلام بلافاصله با همکاری ستاد بحران بین مناطق سیل زده توزیع می‎شود. پایگاه‎ها و دفاتر این نهاد در استان آماده دریافت کمک‎های مردمی است.

مدیرکل کمیته امداد همچنینبه اقلام ضروری اشاره کرد و یادآور شد: اقلام مورد نیاز سیل زدگان مواد خوراکی، پتو، چادر، آب آشامیدنی، لوازم بهداشتی هستند و کمیته امداد امام خمینی با اعلام آمادگی جهت جمع آوری کمک‎های مردم عزیز لرستان به صورت نقد و کالا از هم‎وطناندرخواست کرد کمک‎های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۰۵۲۳۳۹۳۵۰۰۴ نزد بانک ملی مرکزی به نام کمیته امداد امام خمینی استان لرستان و کد دستوری  #۰۶۶*۸۸۷۷* به سیل زدگان استان واریز کنند.

سلسله نیازمند کمک‌های هلال احمر

فرماندار سلسله گفت: به شدت نیازمند کمک‌های هلال احمر هستیم.

به گزارش ایسنا، شریف خسروی اظهار کرد: راه ارتباطی بیش از ۲۰ روستای شهرستان سلسله و شهر فیروزآباد قطع است.

وی با اشاره به قطعی آب، برق، گاز و مخابرات در چندین روستا، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی مشکلات موجود را با سرعت عمل خوبی رفع کنند.

خسروی با بیان اینکه هلال احمر لرستان هیچگونه کمکی به ما نکرده، افزود: شاید در جاهای دیگر استان مشغول به خدمت رسانی بوده‌ و هستند، ولی ما نیز به شدت نیازمند کمک‌های هلال احمر هستیم.

فرماندار سلسله بیان کرد: باوجود بارش باران شدید در شهرستان، بحران را به خوبی مدیریت کردیم.

استاندار لرستان گفت: محور دوم دسترسی به پلدختر بازگشایی شد.

به گزارش ایسنا، سیدموسی خادمی با بیان این مطلب، اظهار کرد: با استفاده از کلیه امکانات ارتش، سپاه،هلال احمر،اورژانس و تمامی دستگاه‎های اجرایی از اولین لحظات صبح امروز در حال امداد رسانی به حادثه دیدگان و سیل زدگان شهرهای پلدختر، معمولان و روستاهای اطراف هستیم.

وی از بازگشایی راه دسترسی به پلدختر خبر داد و افزود: راه اصلی دسترسی به پلدختر به طور کامل تخریب شده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: با تلاش کلیه عوامل از مسیر آزادراه خرم‎آباد پل زال یک راه دسترسی به سمت پلدختر بازگشایی شده و از طریق این راه کمک‎رسانی سرعت بیشتری خواهد یافت.

قطع آب ۶۲۰ روستای لرستان

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان از قطع آب شرب ۶۲۰ روستای استان در سیلاب اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا،  علیرضا کاکاوند اظهار کرد: آب شرب ۶۲۰ روستای استان به دلیل شکستگی خطوط انتقال و یا تخریب زیرساخت‌ها قطع شده است. بیشترین میزان خسارات وارد شده مربوط به شهرستان‌های پلدختر، خرم‌آباد، چگنی و کوهدشت بوده است.

وی اضافه کرد: اکیپ‌های عملیاتی این شرکت به مناطق سیل‌زده اعزام شده و برای رفع مشکل این روستاها در تلاش هستند. همچنین شرکت آبفار استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، فارس، سیستان و بلوچستان و یزد برای خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: تانکرهای آبرسان به صورت موقت به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند تا در اسرع وقت نسبت به آب شرب این مناطق اقدام‌ شود. به دلیل حجم بالای خسارات و نبود راه دسترسی، امکان برآورد دقیق خسارت وجود ندارد.

وضعیت بروجرد عادی است

معاون استاندار لرستان گفت: وضعیت بروجرد عادی است.

به گزارش ایسنا، عبدالرحیم رحیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اوضاع بروجرد به حالت عادی برگشته است. خوشبختانه وضعیت بروجرد عادی بوده و حال حاضر در حال برآورد خسارت هستیم.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشغول جمع‎آوری مستندات خسارات هستیم.

بازگشایی جاده رومشکان و نجات سرنشینان خودروهای گرفتار در این محور

مدیرکل بنیادمسکن لرستان از بازگشایی جاده رومشکان و نجات سرنشینان خودروهای گرفتار در این محور خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسعود رضایی ضمن بازدید از عملیات راهسازی ماشین آلات سنگین بنیادمسکن استان لرستان در جاده رومشکان ازبازگشایی جاده وره زرد به رومشکان و نجات سرنشینان خودروهای  گرفتار در این محور خبر داد.

وی تصریح کرد: بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان لرستان باتمام توان و تجهیزات و ماشین آلات سنگین راهسازی خود در کنار مردم آسیب دیده ازسیل استان لرستان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: بارش‌ها آسیبی به قلعه فلک‌الافلاک وارد نیاورده است.

سید امین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: متاسفانه بر اثر بارش‌های سنگین در استان قسمتی از ضلع غربی تپه قلعه فلک‌الافلاک دچار ریزش شد. در جریان این رانش به پیکره اصلی قلعه آسیبی وارد نشده و این بنای با ارزش تاریخی پابرجا است.

قاسمی خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از پایان بارندگی‌ها و فروکش کردن سیل میزان این خسارت برآورد اولیه خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان ادامه داد: همچنین  مرمت اضطراری آثار خسارت دیده از سیلاب و رفع خطر این رانش آغاز خواهد شد. تمام تلاش ما در استان در راستای حفظ و نگهداری این ابنیه و آثار تاریخی است چراکه شناسنامه و هویت ملی و تاریخی ما محسوب می‌شوند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور از تسریع امدادرسانی‌ها به مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیروی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از طلوع آفتاب روند امدادرسانی تسریع شده و شش فروند بالگرد هلال احمر، دو هلیکوپتر سنگین ارتش و چند فروند بالگرد سبک به مناطق سیل‌زده اعزام شده است.

وی بیان کرد: در روستاهای معمولان، شهر پلدختر و دیگر روستاها اقلامی مانند پتو و چادر توزیع شده و روند امدادرسانی ادامه دارد. هم‌اکنون تمامی نیروهای امدادرسان مشغول هستند تا قبل از شروع بارندگی اقدامات لازم انجام شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه هم‌اکنون به کمک‌های نقدی مردم بیشتر نیاز هست، افزود: همچنین به اقلام بهداشتی برای کودکان و بانوان نیاز مبرم داریم. مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب جمعیت هلال احمر واریز کرده و پایگاه‌های ما آماده گرفتن سایر کمک‌ها هستند.

به گفته پیروی مواد تغذیه‌ای خشک از دیگر کمک‌های غیرنقدی ضروری است که مردم می‌توانند به پایگاه‌های امدادی تحویل دهند.

مردم نیاز به امداد رسانی دارند

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: در حال حاضر مردم نیاز به امداد رسانی دارند.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، سردار محمد پاکپور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از امروز کار امدادرسانی به سیلاب زدگان لرستان شروع می‌شود. چیزی ‎ که الان برای ما بسیار مهم است برخی از مناطق استان بوده که در محاصره سیل قرار داشته و مردم نیاز به امداد رسانی دارند و باید امداد و نجات را الان انجام دهیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امداد و نجات باید به وسیله ماشین‌ها، خودروهایی که می‌توانند این کار را انجام دهند و بالگرد صورت گیرد. در حال حاضر بالگردها وارد شده‌ و در حال ارائه خدمات به سیل زدگان هستند.

ترمیم خط ۱۲۵ شبکه شکسته توزیع آب در لرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از ترمیم شبکه توزیع آب کوهدشت خبر داد.

حمیدرضا کرم‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه نیروهای اتفاقات آب در طول بارش‌ها و وقوع سیل در حالت آماده‌باش به سر برده‌اند، افزود: در این راستا امدادرسانی‌هایی به شهر نورآباد انجام شده است.

وی با بیان اینکه در کنترل سیلاب شهر الیگودرز با ستاد بحران اقدام به تخریب و جمع‌آوری پل‌ها کردیم، ادامه داد: همچنین خط انتقال آب شرب شهر معمولان نیز که تخریب شده بود مورد بررسی قرار گرفت.

کرم‌وند با بیان اینکه در شهر معمولان تخریب ناشی از سیلاب خیلی زیاد بوده و نیاز به انجام اقداماتی جهت مرمت آن است، گفت: در شهرستان سلسله نیز اکیپ‌های اجرایی در حال کنترل کیفیت آب شهر هستند. در منطقه شمالی شهر فیروزآباد نیز پیگیر وصل کردن آب هستیم.

وی از تشکیل گشت مشترک کنترل کیفی در امورات با مراکز بهداشت جهت پایش و سنجش سلامت آب شرب خبر داد و گفت: همچنین برای مهار سیل در سد ساحلی کوهدشت کمک‌رسانی‌هایی شده و خط ۱۲۵ شبکه توزیع آب که شکسته شده بود ترمیم شد.

انجام بیش از پنج سورتی پرواز به شهر پلدختر / امدادرسانی به ۲۳۳ روستای سیل زده لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از امدادرسانی به ۲۳۳ روستای سیل‌زده استان خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، صارم رضایی اظهار کرد: تاکنون ۳۶ تیم عملیاتی مجرب از ۵ استان همجوار  وارد استان شده است. این نیروها با تمام توان مشغول امداد رسانی هستند.

رضایی گفت: از اولین ساعات صبح امروز بالگردهای جمعیت بیش از ۵ سورتی پرواز به شهرستان پلدختر داشته و اقلام زیستی، امدادی و مواد غذایی یک ماهه بارگیری و ارسال شده است.

شهر پلدختر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان ادامه داد: امدادرسانی به ۲۳۳ روستا صورت گرفته و ۱۱۱۸۰ نفر در سطح استان در کمپ‌های مشخص اسکان داده شده‌اند.

استاندار لرستان گفت: تاکنون تلفات جانی در پلدختر نداشتیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدموسی خادمی اظهار کرد: به دلیل قطع ارتباطات، از شب گذشته نگران بودیم که کسی در آب یا خانه خود گرفتار سیلاب نشده باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه علی‌رغم خسارات مادی فراوانی که به شهر پلدختر و روستاها وارد شده و بخش عمده‌ای از منطقه به زیر آب رفته بود تا این لحظه خسارت جانی نداشته‌ایم. در این رابطه از افراد محلی، نیروهای امدادی و ستادی پیگیری کردیم و هیچ‌گونه تلفات جانی گزارش نشده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه امیدواریم هیچ موردی از خسارت جانی گزارش نشود، اضافه کرد: نیروهای امدادرسان و ستادی با تمام توان در حال کمک به سیل‌زده‌ها هستند.

دبی آب رودخانه تیره به ۵۵۰ مترمکعب رسید

نماینده ویژه استاندار در دورود گفت: تا ظهر امروز تهدید سیل در این شهرستان وجود داشته است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا صفی‌خانی با اشاره به آخرین وضعیت دورود اظهار کرد: هم‌اکنون افزایش دبی آب را داریم و سطح دبی آبی که رودخانه تیره می‌تواند تحمل کند ۴۷۰ مترمکعب بوده که حال به ۵۵۰ مترمکعب رسیده است.

وی بیان کرد: با تلاش نیروهای امدادی و ستاد بحران در شهرستان این سیلاب مدیریت شد و آسیبی به شهر وارد نیامد.

صفی‌خانی بیان کرد: متاسفانه با بالا رفتن ورودی سد کمال صالح و مروک و رودخانه سیلاخور افزایش آب شدیدی را در رودخانه تیره داریم که غیرقابل کنترل است.

نماینده ویژه استاندار در دورود گفت: تمامی نیروهای امدادی و ستادی مشغول انجام فعالیت‌های چشمگیری هستند اما متاسفانه بعضی از شهروندان با وسایل نقلیه خود به داخل خیابان‌ها آمده و باعث ایجاد ترافیک شده‌اند.

وی بیان کرد: دورود شهر بزرگی نیست و ورودی‌های آن سریعا گرفته می‌شود، نیروی انتظامی نیز ورود کرده اما به همکاری بیشتر مردم نیاز داریم.

۱۶ هزار باغ و زمین زراعی دلفان از بین رفته‌اند

فرماندار دلفان گفت: ۱۶ هزار باغ و زمین زراعی دلفان از بین رفته‌اند.

بهمنی در گفت‎وگو با ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: وضعیت امداد رسانی در حال انجام است و در حال حاضر مشکل حادی نداریم. مشکل راهسازی داریم و ماشین‎آلات لازم در حال اعزام به دلفان هستند.

وی گفت: اولویت اصلی ما چادر و مواد غذایی است. در حال حاضر اوضاع شهرستان آرام است. اکیپ‎های ارزیاب برای برآورد خسارت واحدهای آسیب دیده دلفان محدود است.

 

تامین گاز لرستان در شرایط باثباتی است

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: تامین گاز لرستان در شرایط پایداری است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، لطفعلیان با بیان مطلب، اظهار کرد: وضعیت تامین گاز در استان در شرایط باثباتی قرار دارد و ورودی‎های گاز به استان بدون مشکل برقرار است.

وی تصریح کرد: حادثه‎ای که منجر به خط انتقال دوم شهرستان خرم‎آباد شده است نیز خللی در روند تامین گاز این شهرستان و سایر شهرهای استان ایجاد نمی‎کند. از شهروندان درخواست می‎شود تنها به اطلاعیه‎های روابط عمومی شرکت گاز استان لرستان توجه کرده و به شایعات اهمیت ندهند.

نماینده ویژه استاندار لرستان در معمولان گفت: به‌جز نیروهای بومی کسی به ما کمک نکرده است.

به گزارش ایسنا، قدرت‌الله ولدی اظهار کرد: تاکنون هیچ‎گونه کمکی به معمولان نشده است. هشت پل اصلی منتهی معمولان به روستاها قطع است و به‌جز نیروهای بومی کسی کمک ما نیامده است.

ولدی اضافه کرد: از امکاناتی که سازمان همیاری شهرداری‎های استان در معمولان مستقر کرده، استفاده می‌کنیم. مشکلی در ارتباطات تلفنی وجود نداشته است. گاز ما قطع است که نیروهای شرکت گاز در حال کار برای وصل گاز شهر هستند.

وی افزود: برق شهر هم‌اکنون وصل است. شهر در آرامش است اما روستاها وضعیت بدی دارند.

ارتباطات شهرهای کوهدشت و رومشکان به حالت عادی برگشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عادی شدن ارتباطات شهرهای کوهدشت و رومشکان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی با اعلام این خبر، اظهار کرد: ارتباطات شهرهای کوهدشت و رومشکان استان لرستان در ساعت ۶صبح به شرایط عادی برگشت. همچنین روز گذشته اینترنت و پیامک در مناطق سیل زده پلدختر برقرار شده است.

تا غروب همه افرادی که در سیل پلدختر محاصره شده‌اند، نجات می‎یابند

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: تا غروب همه افرادی که در سیل پلدختر محاصره شده‌اند، نجات می‎یابند.

به گزارش ایسنا، آقامیرزایی اظهار کرد: ارتباط تلفنی با دو خط قرار است با پلدختر انجام شود و تا ساعت ۱۲ ظهر امروز این کار قطعی می‎شود. روز گذشته ارتباط جاده‎ای ما با پلدختر از هر طرفی قطع شده بود و ارتباط مخابراتی هم نداشتیم.

آقامیرزایی ادامه داد: دیروز مسیر پلدختر از آزادراه به خرم‎آباد باز شد و ساعت یک صبح امروز تیم هلال احمر به آنجا رفت. همچنین با اولین پرواز صبح امروز بالگردها توانستند به سمت پلدختر پرواز کنند.

وی گفت: اولویت اول ما نجات جان شهروندان پلدختری است که در محاصره سیل قرار دارند. مجددا آزادراه تا کیلومتر ۳۵ به دلیل ریزش مسدود شده و دستگاه‌هایی که برای کمک به پلدختر رفته بودند، در مسیر ماندند.

خسارات سیل به لرستان نتیجه در جلوگیری از احداث سد معشوره است

نماینده مردم کوهدشت در مجلس گفت: خسارات سیل به لرستان نتیجه جلوگیری از احداث سد معشوره است.

ملکشاهی در گفت‎وگو با ایسنا اظهار کرد: سد معشوره احداث نشد و نتیجه آن خسارت  وحشتناک به زیر ساخت‌های لرستان و شهرستان‌های این استان بود. کوهدشت و رومشکان آسیب‎های زیادی در جریان سیل اخیر دیدند.

وی ادامه داد: چون خطوط تلفن رومشکان و کوهدشت قطع شده بود اطلاع دقیقی از خسارت سیل نداشتیم. جاده اصلی خرم‎آباد به کوهدشت کاملا تخریب شد و جاده دسترسی به بخش طرهان و کوهنانی کاملا قطع است.

وی افزود: ۱۱ روستا منطقه رودبار با جمعیت ۱۵۰۰ نفر در وضعیت بحرانی است و هیچ خدماتی به آنها نرسیده است و جاده آن در سه نقطه با شهرستان قطع است.

ملکشاهی گفت: خسارات فروانی به کوهدشت وارد شده و باغات انار آنجا آسیب جدی دیده‎اند. همچنین تلفات احشام زیادی در رومشکان داشتیم و دو نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

فرماندار الیگودرز: دو نفر براثر طغیان رودخانه در بخش زلقی جان باختند

حمیدکشکولی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا درباره اخرین وضعیت شهرستان الیگودرز اظهار کرد: بدنبال بارشها در دو روز گذشته در منطقه ززو ماهرو نیزان بارندگی ١۶۴میلیمتر گزارش شده است.

وی ادامه داد: سدهای کزنار و خان آباد در الیگودرز سر ریز کرده و روستاهای پایین دست آنها را تخلیه و مردم را به اماکن امن انتقال دادیم.

فرماندار الیگودرز بیان کرد: متاسفانه خسارات فراوانی به زیرساختها، جادهها، زمینی های کشاورزی، باغات و شیلات این شهرستان وارد شده است. در دو بخش زلقی و ززو ماهرو ٣۶ واحد پرورش ماهی با ظرفیت ٣۵٠٠تن ماهی از بین رفتند.

کشکولی گفت: راه ارتباطی بیش از ٢۵٠ روستای این شهرستان قطع است و روستای در محاصره سیلاب در الیگودرز نداریم. متاسفانه دو نفر براثر طغیان رودخانه در بخش زلقی جان باختند.

گاز سراب دوره تا چند روز آینده وصل می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: گاز سراب دوره تا چند روز آینده وصل می‌شود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا لطفعلیان در رابطه با آخرین وضعیت خط لوله گاز سراب دوره اظهار کرد: امروز این خط ۱۰ اینچ مورد بررسی قرار گرفت. متاسفانه دچار شکستگی‌هایی شده و امیدواریم تا چند روز آینده خط موقتی را نصب کنیم.

خط تغذیه گاز شهر دوره دچار شکستگی شد

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: خط تغذیه گاز شهر دوره دچار شکستگی شد.

به گزارش ایسنا، لطفعلیان با اعلام این خبر، اظهار کرد: حجم و شدت سیلاب‌ها موجب شد تا خط تغذیه گاز شهر دوره، در نقطه‎ای پس از شهر ویسیان و در مسیر رودخانه کشکان، دچار شکستگی شود. این امر باعث شد که گاز این شهر و روستاهای اطراف واقع در مسیر خط تغذیه گاز قطع شود.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان خاطرنشان کرد: تلاش‌های فراوان کارکنان شرکت گاز لرستان برای تثبیت جریان گاز این شهر طی روزهای جاری ادامه داشت و گاز این شهر صبح امروز به دلیل رعایت مسائل ایمنی قطع و عصر امروز با بهبود شرایط وصل شد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان خاطرنشان کرد: کارکنان شرکت گاز لرستان با تمام توان در تلاش هستند با ترمیم شکستگی، گاز این شهر را وصل کنند.

استاندار لرستان گفت: حجم خسارات ناشی از سیل در استان بسیار بالاست.

به گزارش ایسنا، دکتر سید موسی خادمی در جمع خبرنگاران درباره آخرین خبرها از وضعیت امدادرسانی به پلدختر اظهار کرد: شب گذشته حوالی ساعت ٣ بامداد یک مسیر برای ورود به پلدختر بازگشایی شد.

وی ادامه داد: سیل در مناطق سیل زده لرستان کاملا فروکش کرده اما حجم خرابی‌ها بسیار بالاست. هم‌اکنون بالگردهای هلال احمر، ارتش و سپاه در حال امدادرسانی به سیل‌زدگان هستند.

خادمی عنوان کرد: به دنبال برقراری ارتباط مخابراتی کامل در مناطق سیل‌زده هستیم.

فرودگاه خرم آباد عملیاتی شد

غلامرضا بنی صدر، مدیر فرودگاه خرم آباد با بیان مطلب فوق افزود: عملیات پاکسازی باند و سطوح پروازی فرودگاه خرم آباد که از صبح امروز شروع شده بود، با تلاش بی وقفه همکاران به اتمام رسید و اکنون فرودگاه خرم آباد عملیاتی است.

بنی صدر افزود: هواپیمای حامل معاون اول رئیس جمهور که در تاریخ ۱۲ فروردین ماه به دلیل وقوع سیل زمین گیر شده بود، اکنون از فرودگاه خرم آباد به مقصد اهواز پرواز کرد.

وضعیت شهر پلدختر بسیار اسفبار است/ آماری از کشته‌ها نداریم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: وضعیت شهر پلدختر بسیار اسفبار است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، امیر حیدری درباره شرایط کنونی پلدختر اظهار کرد: وضعیت شهر پلدختر بسیار اسفبار است.

وی ادامه داد: پل‎ها و جاده‎ها همه قطع شده و روستاها تا سقف خانه ها زیر آب رفته‌اند. آماری از کشته‌ها نداریم و تاکنون مصدومی نداشته‎ایم. ۱۲ فروند وارد پلدختر شده و تنها مشکل ما راه ارتباط زمینی ‌بین پلدختر و خرم‎آباد است.

اتمام امدادرسانی در پلدختر تا چند ساعت آینده

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: امداد رسانی در پلدختر تا چند ساعت آینده به اتمام می رسد.

احمد مرادپور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: مسیر دسترسی به پلدختر باز شده و پرواز بالگردها برای امداد رسانی در حال انجام است.

وی گفت: امداد رسانی در سطح وسیعی به پلدختر آغاز شده است. دسترسی برای توزیع اقلام وجود نداشت و این توزیع تا چند ساعت دیگر انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: برای امداد رسانی به روستاها برنامه ریزی کردیم. استاندار لرستان با حضور در پلدختر دستور ایجاد مرکزی برای اسکان مردم صادر کرده است.

خسارات سنگین به ابنیه تاریخی لرستان بر اثر سیل اخیر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: خسارات سنگین به ابنیه تاریخی استان وارد شده است.

به گزارش ایسنا، قاسمی با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به اینکه پل‎های تاریخی استان در مسیر سیلاب بودن بیشترین آسیب را در جریان سیل امروز متحمل شده‎اند.

وی با اشاره به تخریب پل دوره پهلوی کشکان، افزود: همچنین در پی این سیل، پایه و طاق الحاقی دوره قاجار پل کشکان نیز تخریب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان تصریح کرد: علاوه بر پل کشکان، پل‎های گاومیشان، افرینه، گپ و شکسته نیز متحمل آسیب شده‎اند.

قاسمی در خصوص وضعیت قلعه فلک‌الافلاک خرم‎آباد، اضافه کرد: بر اثر بارش‎های سنگین قسمتی از ضلع غربی تپه قلعه فلک‌الافلاک دچار ریزش شد. خوشبختانه در جریان این رانش به پیکره اصلی قلعه فلک الافلاک آسیبی وارد نشده است. به محض فروکش کردن سیلاب براورد اولیه این خسارات و مرمت اضطراری آثار آغاز خواهد شد.

پلدختر وضعیت بحرانی دارد

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: پلدختر وضعیت بحرانی دارد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر پیوندی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیل روز گذشته به استان های لرستان و ایلام و برخی از شهرهای غرب کشور خسارت وارد کرده است، افزود: در حال حاضر به استان ایلام سه فروند بالگرد برای رساندن اقلام مورد نیاز اعزام شده است.

وی اضافه کرد: وضعیت لرستان نسبت به ایلام بدتر است و بارندگی روز گذشته سبب محاصره شدن شهر پلدختر در سیلاب شد. با تلاش نیروهای امدادی و مسلح را زمینی برای امداد رسانی به پلدختر را باز کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: در لرستان ١٠شهر دچار مشکل هستند که پلدختر وضعیت بحرانی دارد. برای امداد رسانی و انتقال نفرات، ۶فروند بالگرد به این شهرستان اعزام کردیم.

پیوندی بیان کرد: در پلدختر ٢٩ تیم عملیاتی مستقر شدند.هدف ما امداد و نجات جان انسانها و جلوگیری از تلفات است تا بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم. تاکنون تلفات انسانی در پلدختر اعلام نشده اما میزان خسارت در این شهرستان بالاست. مردم نوعدوست کشور با ارسال کمکهای نقدی خود یاری رسان سیل زدگان لرستان باشند.

۲۵۰۰نفر در کمپ اردوگاهی اسکان یافته‎اند

دبیر مجمع تشیص مصلحت نظام گفت: ۲۵۰۰نفر در کمپ اردوگاهی اسکان یافته‎اند.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، محسن رضایی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بحران سیلاب در دورود به کنترل درآمده است. دوهزار و ۵۰۰ نفر در کمپ اردوگاهی اسکان یافته‌اند.

دبیر مجمع تشیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امشب و فردا موج جدیدی از آب‌های اضافی سیلاب وارد شهرستان و سد دورود می‌شود. سد سرریز کرده است، مسئولان در آماده باش کامل مقابله با موج جدید سیلاب قرار دارند و امیدواریم که با کمک دوستان استان و شهرستان با بتوان مشکلات را حل کرد.

راه ارتباطی ۶۵ روستای شهرستان کوهدشت قطع است

بخشدار مرکزی کوهدشت گفت: راه ارتباطی ۶۵ روستای شهرستان قطع است.

به گزارش ایسنا، آرمان منصوری با بیان این مطلب، اظهار کرد: به دلیل سیل اخیر پل‎های محور ارتباطی کوهدشت شمالی از جمله پل کاکیزه و پل کوره دشت به ‎طور کامل تخریب و ارتباط ۶۵ روستای این منطقه با مرکز شهرستان قطع شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تخریب این پل‎ها محور ارتباطی شیرز نیز مسدود است. از گردشگرانی که قصد مسافرت به این مسیر را دارند درخواست می‎شود تا اطلاع ثانوی از تردد در این منطقه خودداری کنند.

دورود نیاز به آب و برق دارد

نماینده دورود و ازنا در مجلس گفت : دورود نیاز به آب و برق دارد.

به گزارش ایسنا، مجید کیانپور اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۱۶ میلی‎متر بارندگی در دورود داشتیم و از طرفی حجم روان‎آب از سمت سد مروک بسیار زیاد بود که برایمان نگرانی ایجاد کرده بود و خوشبختانه با کمک اب منطقه‎ای سیلی که قرار بود اتفاق بیفتد، مهار شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر خیابان ساحلی، منوچهری، قسمتی از عزت آباد و … با سیل درگیرند و آب بالا آمده است ولی تلفات جانی نداشته‌ایم. به لحاظ امکانات کمبودهایی در بحث اب و برق داریم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: در ازنا هم روز گذشته به علت حجم زیاد آب رودخانه‌ای که از وسط شهر می‌گذشت، نگران شدیم ولی پل پیوند را تخریب کردند که به مدیریت سیلاب کمک کرد و جای تشکر دارد.

یک سایت تلفن در پلدختر برقرار شد

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان گفت: یک سایت تلفن در پلدختر برقرار شد.

با توجه به وقوع سیل در استان، محمودی اظهار کرد: شب گذشته فیبر نوری خط تلفن رومشکان به کوهدشت برقرار شد. در پلدختر یک ‌سایت تلفن همراه در شب گذشته برقرار شد و مابقی سایت‌ها نیز در حال برقراری هستند. در شهر پلدختر حدود ۸ سایت تلفن همراه وجود دارد که شب گذشته فقط یکی از آنها فعال شد.

این مسئول گفت: همکاران مخابرات ما به دنبال حل مشکل فیبر نوری این شهرستان هستند.

بازسازی راه‌های مواصلاتی اولویت ماست

وزیر راه و شهرسازی گفت : بازسازی راه‌های مواصلاتی اولویت ماست.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، اسلامی اظهار کرد: دیشب مسیری را رفتیم که بتوانیم یکی از مسیرهای فرعی پلدختر را شناسایی و باز کنیم. تا سه بامداد در یک مسیر فرعی بودیم و گرچه خودمان هم در آنجا گیر افتادیم ولی در نهایت نیروهای راه و شهرسازی توانستند راه را آماده سازی کنند. خوشبختانه صبح امروز نیروهای امدادی هم با پرواز بالگرد به پلدختر رفتند و همه در منطقه هستند.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن هم در حال شناسایی واحدهای آسیب زده است. اولویت ما باز کردن راه‎های مواصلاتی است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور از آغاز امداد رسانی به پلدختر خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، پیروی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تیم های امداد و نجات ما روز و شب گذشته ١۴٠نفر در قالب ١٢تیم وارد منطقه پلدختر شدند و در آنجا کمپ‌های اضطراری در حال تاسیس است.

وی گفت: امروز صبح به محض روشن شدن هوا و با توجه به اینکه اجازه پرواز  به پلدختر پیدا کردیم به مناطق چم مهر، ملاوی، معمولان و چم کر سر زدیم. این مناطق احتیاج به رسیدگی دارند و بالگردها بارگیری و به سمت منطقه پلدختر اعزام شدند. امیدواریم تا ظهر بتوانیم امداد رسانی را انجام دهیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، با اشاره به اینکه هر اطلاعاتی که برسد بر اساس نیاز اقلام را توزیع می‌کنیم، افزود: آب کاملاً در منطقه فروکش کرده و امداد رسانی از صبح امروز آغاز شده است.

پیروی، با اشاره به اینکه در حال حاضر دو فروند بالگرد دیگر در منطقه هستند، عنوان کرد: در حال حاضر اغذیه، کمک نقدی، پتو و… برای امداد رسانی توسط هلال احمر وجود دارد و اگر مردم می‌خواهند کمک کنند از طریق سازمان داوطلبان و حساب‌های نقدی هلال احمر اقدام کنند.


نجات جان ۵٣ نفر طی دو روز اخیر در لرستان
کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور نیز از نجات جان ۵٣ نفر طی دو روز اخیر در لرستان خبرداد و افزود: در دوازدهم فروردین  جان ۱۴ نفر  را نجات دادیم.

وی اضافه کرد: همچنین نجات جان ۳۹ نفر در ۸ سورتی پرواز در ۱۳ فروردین تا ساعت ۱۰ در مناطق سیل زده لرستان توسط بالگردهای سازمان اورژانس انجام شده است.

کولیوند بیان کرد: عملیات همچنان ادامه دارد.

شریح نیازمندی‌های مردم سیل‌زده لرستان از زبان نماینده خرم‌آباد

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با تاکید بر این‌که «ارتباط راهی و تلفنی در غالب نقاط استان لرستان قطع است گفت: اورژانسی‌ترین کاری که در این شرایط از دولت انتظار می‌رود برقراری ارتباط تلفنی و راه‌هاست تا بتوانیم امکانات را به دست مردم برسانیم.

محمد بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت خرم‌آباد بعد از سیل اخیر بیان کرد: امروز هوا در سطح خرم آباد مساعد است اما ارتباط غالب روستاها قطع شده است. در شهر دوره چگینی به جد نیاز به کمک‌های اولیه داریم. در روستاهای دوآب، دلبر و بخش‌هایی از سپید دشت و بیران شهر ارتباط کاملاً قطع است.

وی اظهار کرد: در شهر دوره چگینی ارتباط تلفنی نیز قطع شده است و افراد برای برقراری ارتباط باید بتوانند ۱۰ کیلومتر جابه جا شوند. می‌توان گفت ارتباطات در غالب روستاها و شهرستان‌های استان قطع است و مردم به شدت در مضیغه هستند.

وی تصریح کرد: تجهیزات به اندازه کافی وجود ندارد و همان میزانی که نیز موجود است به دلیل قطع بودن ارتباط‌ها نمی‌توانیم به دست مردم برسانیم. قبل از هر کاری باید ارتباطات برقرار شود. ارتباط راه‌ها و تلفنی باید برقرار شود تا ما بتوانیم اوضاع را ساماندهی کنیم.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس تاکید کرد: اورژانسی‌ترین کاری که در این شرایط از دولت انتظار می‌رود برقراری ارتباط تلفنی و راه‌هاست تا بتوانیم امکانات را به دست مردم برسانیم. اکنون در روستاهای دارایی، بدرآباد، بهرامی، ناصروند و روستاهای سپید دشت ارتباط‌ها قطع است.

وی در پایان گفت: در شهرستان دوره چگینی ضمن این‌که در مرکز شهرستان، ارتباط تلفنی قطع است در ۱۲ روستا آن نیز ارتباطات راهی قطع است. بعضی از مردم در مناطق امن اسکان داده شده‌اند اما بعضی از مردم نیز شب گذشته را در سرما به سر بردند و به سختی گذراندند.

اعزام تجهیزات سپاه به مناطق سیل زده

تعدادی از بالگرد های نیروی زمینی سپاه به همراه تجهیزات امداد رسانی به مناطق سیل زده استان لرستان اعزام شدند.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی زمینی سپاه از اعزام و استقرار بالگردها ،یگان مهندسی ۴۳ امام علی(ع) و یک مجموعه کامل بیمارستان صحرایی این نیرو به لرستان برای ارتقای ظرفیت ها و مشارکت و کمک در امر امداد و خدمت رسانی به مردم این استان خبر داد.

سردار محمد پاکپور برای حضور میدانی در مناطق سیل زده و هدایت عملیات امداد و خدمت رسانی به مردم ، بامداد امروز راهی لرستان شد.

ادامه امدادرسانی‌ها در پل‌دختر/انتقال هوایی ۳۹ تن از سیل‌زدگان به مناطق امن

رئیس سازمان اورژانس کشور از انتقال ۳۹ نفر از سیل‌زدگان که در محاصره سیل پلدختر بودند، به مناطق امن از طریق اورژانس هوایی خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند درباره جزئیات امدادرسانی به سیل‌زدگان و انتقال آنها به مناطق امن در لرستان و شهرستان پلدختر اظهار کرد: از ابتدای صبح امروز از طریق اورژانس هوایی، ۳۹ نفر را به مناطق امن که سپاه مشخص کرد، منتقل کردیم و عملیات با تمام توان ادامه دارد. سایر نیروهای حاضر نیز همکاری می‌کنند و  مردم را جابجا می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر جابجایی افرادی که باید منتقل و به محل امن بروند، امر ارسال دارو، تجهیزات و تیم های پزشکی و بهداشت محیط را نیز در دستور کار داریم و تیم‌های پزشکی و کمک پزشکی به محل اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به اینکه چه تعداد از مردم نیازمند امدادرسانی هستند؟ گفت: تا ظهر تمام کسانی که نیازمند به انتقال باشند را منتقل می‌کنیم. تعداد قابل شمارش نیست و دقیقاً نمی‌دانیم، ولی هرچند نفر باشند را منتقل می‌کنیم.

کولیوند درباره وضعیت جسمانی افراد آسیب دیده گفت: حال آنها که منتقل شدند خوب است و چندان مشکلی ندارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور همچنین از نجات جان ۱۴ نفر در دوازدهم فروردین  و نجات جان ۳۹ نفر در ۸ سورتی پرواز در ۱۳ فروردین تا ساعت ۱۰ در مناطق سیل زده لرستان توسط بالگردهای سازمان اورژانس خبر داد و گفت که عملیات همچنان ادامه دارد.

سپاه پاسداران دو بیمارستان صحرایی در پلدختر و معمولان برپا می‎کند

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: سپاه پاسداران دو بیمارستان صحرایی در پلدختر و معمولان برپا می‎کند.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، سردار مرتضی کشکولی با اعلام این خبر، اظهار کرد: حدود ۶۰۰ خانه در بخش جنوبی معمولان به صورت کامل زیرآب رفته است.

وی تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد شهر پلدختر که در بخش غربی این شهرستان واقع شده است از شب گذشته تا به امروز در محاصره آب قرار دارد اما با وجود تمامی این مشکلات خوشبختانه تنها شاهد یک فوتی در این مناطق بوده‌ایم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خاطرنشان کرد: سپاه استان‌های قم، مرکزی، اصفهان و کرمانشاه در راستای کمک رسانی به مردم سیل زده استان اعلام آمادگی کرده و از عصر دوشنبه همراه با ماشین‌های مهندسی به سمت لرستان حرکت کردند؛ همچنین دو بیمارستان صحرایی نیز طی روزهای آینده در شهر معمولان و پلدختر نیز برپا خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 118523 ساعت خبر : 2:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=118523
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات