لرستان را تنها نگذارید، مشکلات تازه شروع شده‌اند

لرستان را تنها نگذارید، مشکلات تازه شروع شده‌اند

پایگاه خبری گلونی، میثم کریمی:روز پنجم فروردین ماه بود که با همزمان با اعلام سازمان هواشناسی مبنی برورود سامانه بارشی بارش‌ها در پلدختر شروع شد.

این بارش‌ها چند روز ادامه داشت و حتی موج دوم هم به این بارش‌ها اضافه شد تا شهرهای معمولان وپلدختر به زیر آب بروند و فاجعه شروع شد.

 در روزهای اوایل سیل اما رسانه‌های اندکی به پوشش خبری این سیل و فاجعه در استان لرستان پرداختند اما رفته رفته پوشش خبرها گسترده شد و مردم به اطلاعات درستی درباره سیل لرستان رسیدند که نتیجه این کار کمک‌های مردمی از سراسر کشور بود.

اما کم کم و پس از گذشت تقریبا سه هفته از سیل لرستان به نظر می‌رسد این اتفاق به حاشیه رسانه‌ها می‌رود و دیگر از آن تب و تاب داغی که رسانه‌ها برای پوشش اخبار لرستان داشتند، خبری نیست.

خسارات سیل لرستان

در سیل اخیر حدود ۳۰هزار هکتار اراضی کشاورزی به زیر آب رفتند و نابود شدند،حدود ۷۲۰۰۰ واحد مسکونی خسارت دیدند که البته این برآورد اولیه است و قطعا بیشتر خواهد شد و همچنین خسارات‌هایی به بناهای تاریخی، مدارس و خیلی نقاط دیگر.

در لرستان تقریبا مردم کار و خانه خود را از دست داده‌اند و مشکلات مردم حالا دارد شروع می‌شود.

این مردم حداقل تا یکسال و حتی بیشتر نیاز به کمک دارند.

سیل تمام خانه و زندگی آنها را گرفته است.

 

لرستان را تنها نگذارید

عده‌ای از مردم که کشاورز بودند تمام زمین‌های خود را دست داده‌اند.

از رسانه‌ها انتظار می‌رود تا آخر در کنار مردم شریف لرستان بمانند و به پوشش خبری خود ادامه دهند.

مشکلات اصلی مردم تازه شروع شده است و این مردم حالا برای بازسازی خانه‌های خود و شروع کسب و کار خود حالا حالاها به کمک مردم ایران و مسئولان کشور نیاز دارند.

همه باید در کنار این مردم باشیم تا این مرحله سخت از سیل را پشت سر بگذارند و به زندگی عادی خود که قبل از سیل داشتند برگردند.

پایان پیام

کد خبر : 119099 ساعت خبر : 10:52 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=119099
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات