مرواریدهای معروف جهان کدام مرواریدهاست و سرنوشت آنها چه شد؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مرواریدهای معروف جهان کدام مرواریدهاست و سرنوشت آنها چه شد؟

معرفی تعدادی از مرواریدهای معروف جهان

مرواریدهای کلئوپاترا

در طول تاریخ مرواریدهای بسیار بزرگی کشف گردیده‌‌اند که شهرت جهانی داشته‌اند. مانند مروارید کلئوپاترا که بر طبق نوشته مورخین، در حدود صده ۱۵ میلادی به دو نیم گشت تازیور گوشواره‌های زئوس رب‌النوع یونانی گردد. و یا می‌توان از مروارید گلابی شکل هوپ نام برد و کد وزنی معادل ۱۸۰۰ نخود داشته است.

بر طبق نوشته‌های پلینی، تاریخ‌نویسی که در ۲۳ قبل از میلاد می‌زیسته، شکل این مروارید به صورت گلابی بوده، پس از مرگ کلئوپاترا، مروارید مذکور به روم آورده شد و به دستور اگوستوس امپراطور روم باستان به دو نیم بریده شد تا از آن یک جفت گوشواره برای مجسمه ونوس واقع در معبد پانتئون ساخته شود.

مروارید لاپرگرینا

مرواریدی است بی‌نظیر که در امریکای جنوبی یافت شد و سپس به فیلیپ دوم پادشاه اسپانیا ( ۱۵۲۷ – ۱۵۹۸ ) هدیه شده است و به روایتی دیگر، گارالاسو که این مروارید را در سال ۱۵۹۷ در سویل دیده، درباره نحوه کشف آن نوشته که یک غواص سیاه‌‌پوست در سال ۱۵۶۰ میلادی ان را در سواحل پاناما یافت و با آن آزادی خود را از بردگی به دست آورد.

مروارید چارلز دوم پادشاه اسپانیا

تقریبا صد سال پس از کشف مروارید لاپرگرینا در سال ۱۶۹۱ مرواریدی درشت توسط دون پدرواف اپونته که لقب کنت پالمر را داشت به چارلز دوم تقدیم شد، هر دو مروارید را بر روی انگشتر نصب نمودند و ملکه‌های اسپانیا یکی پس از دیگری آن را به انگشت خود می‌نمودند، در آتش سوزی سال ۱۷۳۴ میلادی قصر قدیمی، این انگشتری نیز از بین رفت.

مرواریدهای معروف جهان

مروارید گوشام

در زمان سلطنت ملکه الیزابت اوّل، سر توماس گوشام ضیافتی به افتخار سفیر اسپانیا ترتیب داد. سر میز شام برای نمایش ثروت و عظمت پادشاهی انگلستان، دانه‌ای مروارید به ارزش ۱۵۰۰۰ پوند را پودر نموده در جام شراب خود ریخت و به سلامتی ملکه انگلستان آن را نوشید.

بزرگترین مروارید یافت شده در جهان

بزرگترین مروارید جهان مروارید آسیا نام دارد، وزن این مروارید ۶۰۵ قیراط بوده و روی مجموعه‌ای از شاخ و برگ‌های طلائی که در تزئین آن‌ها از سنگ یشم سبز و یک کابوشن بزرگ از کوارتز صورتی رنگ استفاده شده، نصب گردیده است، گفته شده که زمانی در تملک امپراطوران چین بوده ولی امروزه از آن در گاو صندوق یک بانک نگهداری می‌شود، مروارید در پارچه‌ای ابریشمی به رنگ آبی پیچیده شده و در جعبه‌ای طلائی در درون جعبه‌ای از چرم که دیواره‌های داخلی آن با مخمل پوشیده شده قرار دارد، جعبه بیرونی از نقره کنده‌کاری شده است.

مرواریدهای معروف جهان

مروارید صلیب جنوب

مشهورترین مروارید استرالیائی است، توسط مردی به نام کلارک کشف شد. این صلیب مجموعه‌ای است از ۹ مروارید هم اندازه که به شکل یک صلیب واقعی به هم چسبیده‌اند، هفت دانه مروارید در امتداد یک خط و دو مروارید دیگر در سمت چپ و راست آن قرار گرفته‌اند، کلارک این مجموعه عجیب را به رئیس خود به نام کلی هدیه داد داستان سرانجام این مروارید توأم با افسانه است.

۷-۲۳-۳-مروارید ملکه آب شیرین

یک دانه مروارید صید شده در آب شیرین را هم مروارید ملکه نامیده‌اند، این مروارید ۱۰۰ نخود وزن و به کلکسیون ایوانز تعلق داشته و اینک در اختیار دانشگاه پنسیلوانیا است.

مطالب بیشتر از: بررسی صید مروارید در جزیره کیش(دُر معیشت)؛ مرضیه محمّدی،نادر کریمی، نوشین قاسمی وش

مرواریدهای معروف جهان

پایان پیام

کد خبر : 115755 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=115755
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات