پابلیک فیگورها هرگز گزینه‌های امنی برای کمک به سیل زدگان نیستند

پابلیک فیگورها گزینه‌های امنی برای کمک به سیل زدگان نیستند

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: الگوی تکراری غافلگیری مسئولان در سیل و زلزله و اتفاقاتی با منشا طبیعی و حتی انسانی در کشور مثل یک الگوی تکراری عمل می‌کند.

پابلیک فیگورها و کمک به سیل زدگان

در واقع این روزها بیشتر از هرچیزی یاد گرفتیم که از غیبت آنها، نبودنشان در کادر و مقاومت بی‌حدوحصرشان در برابر برنامه‌پذیری غافلگیر نشویم.

مسئولیت‌پذیری حلقه گمشده مسئول شدن

سیل مازندران نشان داد که برای مسئول ماندن تنها چیزی که لازم نیست در وجودت باشد مسئولیت ‌پذیری است.

تا سال‌های قبل حداقل نیمی از مسئولین برای شوآف و نمایش عمومی و بودن در کادر عکاس‌های خبری خودشان را به مناطق مصیبت‌زده می‌رساندند اما این روزها مردم کار امداد و کمک‌های اولیه را از طریق هلال‌احمر و جمع‌آوری کمک‌های مردمی تویط افراد مشهور انجام می‌دهند.

دسته‌بندی کمک‌کنندگان مردمی

کمک‌کنندگان به سه دسته تقسیم می‌شوند، آنهایی که تخصیص کمک توسط ارگان‌هایی مانند هلال‌احمر را جایز می‌دانند و به تخصص و نیرو و مدیریت بحران آنها اعتماد بیشتری دارند و کمک‌هایشان را از طریق حساب‌های رسمی انجام می‌دهند.

دیته دوم اعتماد کنندگان عمومی هستند آنها به سلبربتی‌ها و چهره‌های مشهور و حساب‌های خیریه اعتماد بیشتری دارند.

دسته سوم فالوئرها و دنباله روهای پابلیک فیگورهای اینستاگرامی هستند، آنها از طریق اطلاعات انتخاب شده‌ای که خود این افراد از صفحه اینستاگرامی‌شان درباره سبک زندگی‌شان به مردم می‌دهند ترجیح می‌دهند به آنها پاسخگو باشند.

شاید این افراد بیشترین ضربه را به اعتماد عمومی در مواقع کمک بزنند چون تخصص و تبحر کافی برای تخصیص کمک‌ها را ندارند تازه اگر بعد از جمع‌کردن آنها سر از سواحل کاراییب و تعطیلات در اقصی نقاط دنیا درنیاورند.

دعواهای پابلیک‌‌فیگورها برای جلب اعتماد عمومی

سیل مازندران بسیاری از مردم را بی‌خانمان کرده اما دعواهای عجیب‌وغریب پابلیک فیگورهای اینستاگرامی برای متقاعد کردن مردم به کمک خیلی از افکار عمومی را از مسیر اصلی کمک منحرف کرده‌است.

در این میان آنهایی که آب و نانشان را در خون مردم می‌زنند قرار است حسابی بارشان را ببندند و ما جزیی از دومینوی نابود کردن اعتماد عمومی هستیم به موازات دولت و همه مسئولینی که با فوتوشاپ خودشان را به کادرهای عکس مدیریت بحران می‌رسانند.

نگذاریم پروژه فریب آنها هدف کمک‌رسانی به مردم مناطق مصیبت‌زده را تحت‌الشعاع قرار دهد.

پایان پیام

کد خبر : 118328 ساعت خبر : 5:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=118328
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات