رانش زمین و ریزش کوه در آزادراه خرم آباد به پل زال به همراه فیلم این اتفاق

رانش زمین و ریزش کوه در آزادراه خرم آباد به پل زال به همراه فیلم این اتفاق

پایگاه خبری گلونی، دانیال ناصری: می‌خواهیم به مسئولین عزیز یک مژده بدهیم. حالا این مطلب را که این مژده به کدام دسته از مسئولین مربوط می‌شود، دیگر خودشان می‌دانند و خدای خودشان.

بعد از سیل لرستان آزادراه خرم آباد به پل زال بازسازی شد اما چطوری؟

همین‌طوری یهویی. یعنی شما بگو دریغ از یک اقدام پیشگیرانه جهت جلوگیری از مثلاً ریزش کوه. از آن موقع تا به حال هم انواع و اقسام رویدادها را به خود دیده است، از قبیل ریزش و رانش و لغزش و…

حالا در این هاگیر و واگیر ما چرا می‌خواهیم مژده بدهیم؟

بله، جای مژده و خوشحال هم دارد. دلیلش هم این‌که هنوز بر اثر این ریزش‌ها و رانش‌ها و لغزش‌ها، کسی کشته نشده، یعنی هنوز خسارت جانیِ این‌شکلی به کسی وارد نشده.

جای خوشحالی ندارد که در آزادراهی که به این شکل مورد بی‌مهری جمیع بلایای طبیعی قرار گرفته، هنوز تلفات جانی نداده‌ایم؟

آن هم آزادراهی که همین‌طوری به حال خود رها شده؟

آزادراهی که یک دیواره‌ی بتونی برای جلوگیری از ریزش کوه جلویش نگذاشته‌اند؟

دارد دیگر. حداقل به گمان ما جای خوشحالی دارد.

اما این قضیه را از آن‌طرفش هم باید بررسی کرد.

یعنی تا این‌جا که به شانس و بخت و تصادف مربوط بوده، خب خدا را شکر فعلاً در این فقره‌ی خاص تلفات جانی نداشته‌ایم اما روی دیگر قضیه برمی‌گردد به آن‌هایی که باید هر چه سریع‌تر دست به کار شوند و اقداماتی انجام دهند تا…

صبر کنید…

یک لحظه صبر کنید.

اصلاً آیا کسی باید اقدامی انجام دهد تا مثلاً جلوی خسارات مالی و جانیِ جبران‌ناپذیر گرفته شود؟

نه، واقعاً یک لحظه از خواندن متن دست بکشید و به این سوال فکر کنید.

ببینید در اعماق ذهن‌تان چه جوابی برای این سوال پیدا می‌کنید. من دو دقیقه‌ی دیگر بر می‌گردم.

رانش زمین و ریزش کوه در آزادراه خرم آباد به پل زال

بسیار خب. آمدم. خودم هم در این دو دقیقه داشتم به سوال مذکور فکر می‌کردم.

و اتفاقاً به نتیجه هم رسیدم. راستش الآن که به قضایا درست‌تر و دقیق‌تر نگاه می‌کنم، می‌بینم که نه… اصلاً قرار نیست کسی اقدامی انجام دهد.

راستش از وقتی که با وجود همه‌ی اعتراض‌ها و مخالفت‌های مردمی، برنامه‌ی نود به راحتی از کنداکتور شبکه‌ی سه حذف شد، درست از همان موقع به بعد ما احساس می‌کنیم که یک روش جدید به روش‌های مدیریتی مسئولین اضافه شده که آن هم نامش «مدیریت شبکه سه‌ای» است.

یعنی مدیریت به شیوه‌ی شبکه‌ی سه.

این روش خیلی ریزه‌کاری و جزئیات و نقشه و برنامه‌ریزی و این‌ها ندارد.

خیلی ساده و سرراست است. اصلاً همه‌ی این روش را می‌شود در یک کلمه خلاصه کرد: «حذف». همین.

به همین راحتی. یک کلام: «حذف» و تمام.

آقا نظر شخصی خودِ من این است به جای این‌که کلی زحمت بکشیم و فلان برنامه را زیر نظر بگیریم که مبادا حرفی خلاف سلیقه‌ی ما بزند، مبادا فسادی، رانتی، چیزی را افشا کند، مبادا حرفی بزند که به تریش قبای صاحبان مناصب بربخورد، مبادا مافیا را برنجاند، مبادا هزار و یک کار دیگر بکند، به جای همه‌ی این کنترل‌ها و زیرنظر گرفتن‌ها و زحمت‌های اضافه، خیلی راحت حذفش می‌کنیم و خلاص.

به همین سادگی. من که نظرم این است.

حالا احتمالاً در راستای همین روش شبکه سه‌ای است که به جای بازسازی اصولی آزادراه خرم‌آباد- پل زال، به جای کلی هزینه و صرف وقت، صبر کرده‌اند تا چند بار دیگر هم کوه ریزش کند که آن‌هایی که از آن مسیر تردد می‌کنند و ممکن است به روش شبکه‌ی سه‌ای مسئولین اعتراض داشته باشند، خودشان بر اثر بلایای طبیعی حذف شود.

به قول جوانان، گیم‌آور شوند برود پی کارشان. والله. اگر این‌طور نبود که تا حالا باید اقدامی انجام می‌شد.

آقا! حالا که دارم فکر می‌کنم می‌بینم این روش شبکه سه‌ای بد چیزی هم نیست‌ها.

نه تنها خیلی بی‌هزینه است، بلکه تخصص هم نمی‌خواهد و مثلاً اگر منِ نوعی بیایم و پسرخاله‌ام را در پست‌های حساس منصوب کنم، همین پسرخاله‌ی من که تمام خاطره‌اش از آموزش و پرورش، در فرار از مدرسه خلاصه می‌شود، حتی او هم می‌تواند خالصانه از عهده‌ی انجام وظیفه‌اش بربیاید و نان حلال ببرد سر سفره‌ی زن و بچه‌اش. راست نمی‌گویم؟
والسلام.

پایان پیام

کد خبر : 120126 ساعت خبر : 1:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=120126
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات