بین المللی فیلمی با ژانر جاسوسی تبهکاری درباره فساد در بانک‌داری است

بین المللی فیلمی با ژانر جاسوسی تبهکاری درباره فساد در بانک‌داری است

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رضا رحیم‌خانی درباره فیلم بین الملی نوشت: تام تیکور فیلمساز مستقل و مولف سینمای آلمان که با فیلم‌های بدو لولا بدو بهشت و عطر به خاطر داریم، سال ۲۰۰۸ دست به حرکت جسورانه‌ای زد و اقدام به ساخت فیلم سینمایی بین بین المللی با بودجه پنجاه میلیون دلاری نمود و حدود شصت میلیون دلار فروش داشت.

 بین المللی درباره‌ فساد در بانک‌داری بین المللی است.

اما نه فساد یا سودجویی‌ای که بحران مالی و اقتصادی کنونی را در دنیا ایجاد کرد، بلکه سناریوی فیلم متأثر از یک افتضاح دیگر بانک‌داری بین المللی است.

در دهه‌ ۱۹۹۰، بانکی با نام Bank of Credit and Commerce International که بانک بزرگی بود و یک سرمایه‌دار پاکستانی به اسم “حسن عابدی” آن را در کراچی باز کرده بود.

بعد از بیست سال وقتی سرمایه‌ بانک به ۲۰ میلیارد دلار رسید و در ۷۸ کشور ۴۰۰ شعبه زده بود و طوری سازمان یافته بود که همه‌ معاملات‌اش مخفی انجام می‌گرفت.

در بریتانیا و آمریکا به پول‌شویی و فساد مالی به خصوص برای قاچاق‌چیان مواد مخدر و دلالان اسلحه متهم شد.

بین المللی فیلمی درباره‌ سقوط این بانک است.

بین المللی فیلمی با ژانر جاسوسی تبهکاری

فیلم با ژانر جاسوسی تبهکاری در کشورهای آمریکا بریتانیا و آلمان فیلمبرداری شد نقش مامور پلیس بین الملل به عهده کلایو اوون بازیگر برجسته سینما و تاتر بود

در این فیلم بانکی در معاملات جنایی نظیر قاچاق انسان غرق در فساد شده است و یک مامور پلیس لوییس سلینگر (کلایو اوون) کارهای آنها به همراه کمک دوستش النور (نائومی واتس) افشا کنند.

این در حالی است که بانک متوجه آنها شده و سعی دارد آنها از سر راه بردارد.

فیلمنامه علی‌رغم ضعف‌هایی که داشته اما با کارگردانی خوب تام تیکور موسیقی راینهولد هایل و تدوین فوق العاده و بازی خوب بازیگران اثری قابل قبول بوده و در افتتاحیه جشنواره فیلم برلین۲۰۰۹ به روی پرده رفت.

بازیگران: کلایو اوون: لوییس سیلینگر. نائومی واتس: النور ویتمن. هالوگ بیلگینر: امت سانی. آرمین مولر-اشتال: ویلیام وسکلر.

اولریش تامسون: جوناس اسکرسون. برایان اف .اوبرن: مشاور.

پایان پیام

کد خبر : 122658 ساعت خبر : 6:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=122658
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات