خانه تئاتر از تشکیل مجمع فوق‌العاده در پی انحلال هیأت مدیره کانون کارگردانان خبر داد

خانه تئاتر از تشکیل مجمع فوق‌العاده در پی انحلال هیات مدیره کانون کارگردانان خبر داد

تشکیل مجمع فوق العاده

در پی برخی تغییرات پیش آمده در کانون کارگردانان خانه تئاتر، مجمع فوق العاده به منظور انتخابات پیش از موعد این کانون در تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روابط عمومی خانه تئاتر نوشت: در پی اعلام رئیس هیات مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر (دکتر مسعود دلخواه)، مبنی بر انحلال هیات مدیره این کانون، روز پانزدهم تیرماه مجمع فوق العاده‌ای برای برگزاری انتخابات مجدد هیات مدیره کانون کارگردانان برگزار خواهد شد.

خانه تئاتر از تشکیل مجمع فوق‌العاده خبر داد

مجمع فوق‌العاده در تاریخ مذکور و در سالن عباس جوانمرد برگزار شده و آن دسته از اعضای این کانون که تمایل به نامزدی در انتخابات را دارند می‌بایست تا ۷۲ ساعت پیش از شروع مجمع، آمادگی خود را به دبیرخانه انجمن‌ها اعلام نمایند.

با توجه به تفکیک انجمن دستیاران از کانون کارگردانان که در پروسه انجام است، امکان رای دادن دستیاران در این انتخابات نبوده و حضور و شرکت آنها در مجمع فوق، غیر ضروری است.

درباره خانه تئاتر از تشکیل تا حالا

موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر در زمستان سال ۷۸ توسط عده‌ای از هنرمندان و مسئولان وقت تئاتری پایه گذاری شد.

زمانی که دکتر حسین سلیمی رئیس وقت مرکز هنرهای نمایشی دو سالی از مدیریتش در این سمت می‌گذشت.

او به همراه دکتر مجید شریف خدایی (رئیس وقت شورای نظارت و ارزشیابی این مرکز )، لاله تقییان (مسئول انتشارات نمایش و سردبیر ماهنامه نمایش) ،حسن قرایی (مسئول وقت امور مالی مرکز هنرهای نمایشی)، ایرج راد (بازیگر،کارگردان ومدرس تئاتر)، آتیلا پسیانی (بازیگر ،نویسنده وکارگردان تئاتر) و دکتر محمود عزیزی (بازیگر ، مدرس ،پژوهشگر و کارگردان تئاتر) در دفتر مرکز هنرهای نمایشی گرد آمدند و پایه‌گذار نهاد صنفی شدند.

هیات موسس خانه تئاتر جهت تدوین اساسنامه عبارت بودند از:

۱- مجید شریف خدایی ۲- ایرج راد ۳- اصغر همت ۴- آتیلا پسیانی ۵- حسن قرائی .
این هیئات موسس پس از عضو گیری موقت، در جلسه مجمع عمومی که به منظور تصویب اساسنامه و انتخابات هیات مدیره موقت خانه تئاتر برگزار شد، ادامه فعالیت این تشکیلات صنفی را به آن هیات مدیره واگذار کردند.

بر اساس این تصمیم‌گیری مجمع عمومی، هیات مدیره موقت شش ماه فرصت داشت تا اشکالات و ایرادات اساسنامه را بر طرف ساخته و پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده، این اساسنامه را به تایید نهایی اعضای خانه تئاتر برساند.

هیئت مدیره موقت با برگزاری این مجمع عمومی در مهرماه ۷۹ پس از تایید نهایی اساسنامه این مؤسسه توسط اکثریت اعضای حاضر در مجمع، نخستین انتخابات هیئت مدیره خانه تئاتر را به مدت دو سال برگزید.

این هیئت مدیره پس از انتخابات و کسب مجوز از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، خانه تئاتر را در اداره ثبت شرکتها به ثبت رساندند و سپس مقدمات هشت انجمن صنفی تئاتر را شامل: انجمن بازیگران ، کارگردانان ، نمایشنامه نویسان ، منتقدان ،نویسندگان ، نمایشگران عروسکی ،طراحان صحنه و لباس ، کارکنان و طراحان فنی و هنری و انجمن تئاتر خیابانی را فراهم کردند که به همت تعدادی از اعضای این انجمن ها، تاسیس و تشکیل شد.

البته به گفته ایرج راد نایب رئیس  خانه تئاتر در اساسنامه این مؤسسه تشکیل ۱۱ صنف پیش بینی شده است که اکثر این صنوف با تدوین اساسنامه و تشکیل مجمع عمومی و انتخاب هیأت مدیره کار خود را آغاز کردند و در حال حاضر خانه تئاتر دارای ۱۴ صنف است.

پایان پیام

کد خبر : 122490 ساعت خبر : 11:57 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=122490
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات