غرق شدن پنج نفر در آب‎های آزاد لرستان در تعطیلات پر از حادثه خردادماه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از غرق شدن پنج نفر در آب‎های آزاد استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا: صارم رضایی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در تعطیلات اخیر متاسفانه سه نفر در آبشار بیشه، دریاچه گهر و تنگ لی لی شهرستان دورود و دو نفر در دوآب سلسله و کشکان پلدختر غرق شدند.

وی با بیان این‌که بلافاصله نیروهای امداد و نجات در این مناطق حاضر و مشغول جستجوی اجساد شدند، افزود: هم اکنون امدادگران ازنا، بروجرد و دورود در این محل‎ها حضور دارند و بدون وقفه کار جستجو را انجام می‎دهند.

رضایی تصریح کرد: تیم سیلاب و نجات غریق هلال احمر بروجرد متشکل از پنج نفر به تنگ لی لی رفته و امداد و نجات ازنا همراه با یک قایق به صورت هوایی و توسط بالگرد به گهر اعزام شده‎اند.

غرق شدن پنج نفر در آب‎های آزاد لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان این‌که در بیشه نیز کار جستجو توسط امدادگران ادامه دارد و در پلدختر و سلسله نیز تیم‎های امداد و نجات این شهرستان‎ها در حال جستجو هستند، اضافه کرد: در صورت پیدا شدن این اجساد حتما اطلاع رسانی انجام می‎شود.

وی به تمام شهروندان توصیه کرد از رفتن به مناطق ناآشنا و صعب‎العبور به صورت جدی خودداری کرده و در آب‎های آزاد شنا نکنند، چراکه شرایط این آب‎ها با استخر و آب‎های راکد متفاوت است و احتمال غرق شدگی بالا می‎رود.

رضایی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی ماه گذشته بین ۷ تا ۸ مورد غرق شدگی در رودخانه‎های استان گزارش شده است.

دریاچه گَهَر یک دریاچه کوهستانی در ایران است.

این دریاچه در جنوب شرقی دورود و در منطقه حفاظت شده اشترانکوه در استان لرستان با ارتفاع ۲۳۵۰ متر از سطح دریا قرار گرفته‌است.

این دریاچه که به «نگین اشترانکوه» معروف است به سبب نداشتن راه ماشین رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دست انسان به دور مانده‌است.

سالانه در حدود ۷۰٬۰۰۰ گردشگر اقدام به بازدید از این منطقه می‌نمایند.

پایان پیام

کد خبر : 122251 ساعت خبر : 4:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=122251
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات