لاغری تضمینی با داروهای گیاهی انجام می‌شود؛ عرضه اقلام غیرمجاز در بعضی عطاری‌ها

لاغری تضمینی با داروهای گیاهی انجام می‌شود؛ عرضه اقلام غیرمجاز در بعضی عطاری‌ها

رئیس اتحادیه عطاران یزد گفت: قریب ۱۰۰ عطاری با سوءاستفاده از افکار عمومی و در سایه‌ی بی‌توجهی مسئولان، اقدام به عرضه اقلام غیرمجاز مانند داروهای ترک اعتیاد، متادون و قرص‌های لاغری و چاقی با طرح کاربری‌های اغراق‌آمیز و دروغ می‌کند.

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: یکی از ویژگی‌های بانمک ما ایرانی‌ها این است که کلا در هر امری که قدم بگذاریم، تا جایی پیش می‌رویم که شورش را دربیاوریم.

یعنی اصلا جا زدن پیش از مرحله درآوردن شور در مرام و مسلک‌مان نمی‌گنجد.

همین مایی که تا چند سال پیش جوشانده‌های مادربزرگ‌ها و گل گاو زبان و داروهای گیاهی را دوا علفی می‌نامیدیم حالا خیلی شدید پیگیر داروهای گیاهی و طب سنتی هستیم.

باور کنید کاری که یانگوم و دوستانش با باورهای دارویی ما کردند، ابن سینا با جامعه بشری نکرد!

حالا به این باور رسیده‌ایم که داروهای شیمیایی همه‌شان ضرر دارند و هرکس به سراغ درمان‌های گیاهی برود برده است.

این باورهای عامیانه و تفکرات خود پزشک پنداری یکی از دلایلی است که روز به روز ما را سمت عطاری‌ها و معجزه‌های‌شان می‌کشاند اما قضیه عمیق‌تر از این حرف‌هاست.

لاغری تضمینی با داروهای گیاهی

دلیل دوم سرازیری خیل عظیمی از مردم ما سمت عطاری‌ها، ادعای این عزیزان در داروهای عجیب و غریب چاقی و لاغری است.

می‌دانم که می‌دانید خیلی از مردم بالاخره در یکی از گروه‌های خودلاغر کن یا خود چاق کن قرار می‌گیرند. چرا؟

چون اصولا معتقدند که وزن‌شان متناسب نیست. و خدا شاهد است اگر یکی از این دو دغدغه بالا را نداشته باشند یک جور کم آوردن تلقی می‌شود.

راستش من اصلا با رژیم و تناسب اندام و زیبایی نه تنها مشکلی ندارم بلکه به نظرم خیلی هم خوب است که آدم مراقب سلامتی و زیبایی‌اش باشد، اما… از راه درست.

نه راه‌های تنبلانه که همه‌شان به ناکجا آباد ختم می‌شوند.

ما ملتی هستیم هرچیزی را بدون دردسر و ضرب‌العجلی می‌خواهیم. مثلا لاغری در یک شب، چاقی در یک شب، سفیدی دندان در دو ساعت، رفع جوش و آکنه در یک چشم بر هم زدن!

می‌بینید؟ حتی تبلیغات‌شان هم خنده‌دار است ولی ناخودآگاه به سمت‌شان می‌رویم چون حوصله نداریم برای رسیدن به یک هدف زمان بگذاریم.

همین راحت‌طلبی ما عرصه را برای سودجویان باز می‌کند تا هر چیز بی‌ربطی را به عنوان دارو و کیمیا با هزینه‌های گزاف بیخ ریش‌مان ببندند و ما هم سرخوش از این‌که بالاخره اکسیر مربوطه را پیدا کرده‌ایم کلی پول بی‌زبان را هدر بدهیم.

کسانی که زندگی خوابگاهی را تجربه کرده‌اند حتما شب‌های امتحان راجع به قرص‌هایی بیداری شنیده‌اند.

راحت‌طلبی در شب امتحان

از قدیم تا حالا شب‌های امتحان این داروها بین بسیاری از دانشجویان رو و بدل می‌شود و دلیل اصلی‌اش همان راحت‌طلبی است که باید فکری برایش کنیم.

البته ریاست اصناف هم نباید وظیفه سرکشی به عطاری‌ها و کنترل کالاهای عرضه شده را فراموش کند. بالاخره باید چیزی که به اسم دارو و دوا برای مردم تجویز می‌شود گواهی سلامت داشته باشد.

الان خیلی از عطاری‌ها حتی بدون مجوز در پستوی خانه‌ها فعالیت می‌کنند. درست از که وظیفه پیگیری و تعطیلی آن‌ها بر عهده مسئولین است ولی از خودمان بپرسیم واقعا ما به عنوان یک انسان عاقل و بالغ درست است که به هر ماده‌ و محلول و قرصی به عنوان دارو اعتماد کنیم؟

شما را تنها می‌گذارم تا در خفا به لاغری تضمینی و شب امتحان و ترک اعتیاد فکر کنید.

پایان پیام

کد خبر : 122479 ساعت خبر : 10:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=122479
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات