هشدار دبیر شبکه تشکل‌های محیط زیست لرستان به استانداری این استان

هشدار دبیر شبکه تشکل‌های محیط زیست لرستان به استانداری استان لرستان

هشدار برای بحران زباله در مناطق سیل زده لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی مجید دریکوند دبیر شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان لرستان طی نامه‌ای خطاب به استاندار لرستان با هشدار انباشت زباله در مناطق سیل زده خواستار طرح این موضوع در شورای مدیریت بحران استان و تلاش برای رفع آن شد.

لازم به ذکر است که پس از سیل فروردین ماه امسال و سرازیر شدن کمک‌های مردمی و دولتی به مناطق سیل زده، این مناطق با انباشت زباله و پلاستیک روبه‌رو هستند که این حجم زباله بستر وقوع بسیاری از آلودگی‌های محیطی و مخاطره‌ای برای سلامت مردم خواهد بود.

از روز ۵ فروردین سال ۱۳۹۸ همزمان با اعلام سازمان هواشناسی مبنی ورود سامانهٔ بارشی متراکم در جنوب و غرب ایران، بر اثر بارندگی‌های شدید در شهرهای استان لرستان از جمله معمولان، دورود، خرم‌آباد، پلدختر و ویسیان سیل ایجاد شد.

هشدار دبیر شبکه تشکل‌های محیط زیست
هشدار دبیر شبکه تشکل‌های محیط زیست

این سامانهٔ بارشی در دو موج در تاریخ‌های ۵ تا ۹ فروردین و نیز موج دوم از ۱۱ تا ۱۳ فروردین موجب ایجاد سیلاب و خسارت در شهرستان‌های استان لرستان شد.

در این استان شهر پلدختر بیشتر بارش را با ۱۰۸ میلی‌متر در تاریخ ۵ فروردین داشت.

در موج دوم بارش‌ها نیز، خساراتی همچون رانش زمین و به زیر آب رفتن بخش‌هایی از دورود، خرم‌آباد، معمولان و پلدختر گزارش شد.

در پی وقوع سیل در این مناطق، ارتش جمهوری اسلامی ایران امکانات لجستیکی خود را از کرمانشاه به لرستان اعزام کرد.

در موج دوم بارش‌ها در ۱۲ فروردین بارش‌ها موجب ایجاد سیلاب و بعضی خسارت‌ها در برخی شهرستان‌های استان لرستان مانند معمولان، خرم‌آباد، پلدختر، نورآباد و ویسیان شد.

شبکه خبر به نقل از استاندار لرستان اعلام کرد سیل به‌طور کامل در پلدختر فروکش کرده و خسارت مادی فروانی به این شهر وارد شده‌است اما تلفات جانی گزارش نشده‌است

پلدختر و معمولان در استان لرستان از جمله مناطقی بودند که بر اساس گزارش‌ها در وضعیت بحرانی قرار داشتند.

پایان پیام

کد خبر : 121910 ساعت خبر : 12:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=121910
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات