گردشگران داخلی و خارجی در موزه‌های ایران در حال آبپز شدن هستند

گردشگران داخلی و خارجی در موزه‌های ایران در حال آبپز شدن هستند

«بعضی موزه‌ها غیرقابل تحمل شده‌اند» این را یک گردشگر خانم می‌گوید که ترجیح داده بود تعطیلات آخر هفته را در یکی از موزه‌ها سپری کند اما شدت گرما تحمل فضای بسته موزه را غیرممکن کرده بود و بیشتر گردشگران را فراری داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا: ورودی موزه برای گردشگران خارجی ١۵ هزار تومان و برای بازدیدکننده ایرانی ۲,۵۰۰ تومان است.

یک بازدیدکننده ایرانی از این موزه به ایسنا می‌گوید:

قطعاً این مبلغ برای تأمین امکانات و زیرساخت رفاهی بیشتر در موزه‌ها کم است اما به نظر می‌رسد همین مقدار اندک هم یا به موزه‌ها نمی‌رسد، یا در جای درست هزینه نمی‌شود.

بیشتر موزه‌ها مثل همین آبگینه سیستم سرمایشی ندارند، نمی‌شود یک لحظه در آن‌ها طاقت آورد.

گردشگران داخلی و خارجی کولر می‌خواهند

یک راهنمای گردشگری که روز پنجشنبه به همراه تعدادی گردشگر از موزه بازدید می‌کرد به ایسنا می‌گوید:

شاهد حضور یک گروه گردشگر خارجی از این موزه بودیم که از شدت گرما چند دقیقه بیشتر نتوانستند فضای بسته موزه را تحمل کنند و خیلی زود آن را ترک کردند. برای صنعت گردشگری کشوری که به موزه و آثار تاریخی و فرهنگی وابسته است و انتظار می‌رود در ازای پولی که دریافت می‌کند، خدمات حداقلی را ارائه دهد، این اتفاق اصلاً خوب نیست.

یکی از گردشگران خارجی از شدت گرما می‌خواست مانتوی خود را درآورد اما در نهایت ترجیح داد با گروه همراهش از دیدن موزه صرف نظر کند و از آن خارج شود.

یک بازدیدکننده خانم که به ضعف امکانات در برخی موزه‌ها معترض بود نیز به ایسنا می‌گوید:

برخی موزه‌ها روزهای داغی را می‌گذرانند، که واقعاً غیرقابل تحمل است.

اصلاً نمی‌توان ایستاد و آثار را با حوصله دید. به مسؤول موزه هم اطلاع دادیم، گفتند خودشان هم معترض‌اند اما تجهیز موزه به سیستم سرمایشی حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد که بودجه آن را ندارند. فکر نمی‌کنم تأمین این مبلغ خیلی هم سخت باشد.

این وضعیت در حالی برقرار است که آبان‌ماه سال گذشته معاون میراث فرهنگی استان تهران از تعطیلی یک ماهه این موزه برای مرمت و انجام تعمیرات ساختمانی و تکمیل حفاظت الکترونیک موزه‌ای خبر داده بود.

این در حالی است که سرویس‌های بهداشتی مناسب، بروشورهای اطلاعاتی و راهنمای صوتی یا حضور راهنماهای فعال، از لازمه‌های صنعت موزه‌داری هر کشوری است.

پایان پیام

کد خبر : 122045 ساعت خبر : 6:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=122045
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات