انجمن بازیگران خانه تئاتر در اعتراض به توقیف نمایش عاشقانه‌های خیابان بیانیه صادر کرد

 انجمن بازیگران خانه تئاتر در اعتراض به توقیف نمایش عاشقانه‌های خیابان بیانیه صادر کرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، توقیف و تهدید و محدودیت، دیگر از امور روزمره تئاتر شده است و در این میان کسی پاسخگوی امنیت حرفه‌ای و روانی گروهی که با کاری جانفرسا نمایشی را اجرا می‌کنند نیست.

در شرایط دشوار و پراضطراب کنونی که به صحنه بردن یک نمایش خود جسارت و همتی بیش از پیش می‌طلبد، توقیف هر نمایش نه تنها باعث خسارت اقتصادی، بلکه لطمات روحی به بازیگران و کارگردان و عوامل نمایش می‌شود.

دم به دم دایره حیات تئاتر محدودتر می‌شود. فشارهای بیرونی که در ابتدا با حملات رسانه‌ای آغاز می‌شود، به تحمیل نظرات به مسئولان محتاط تئاتر منجر و دست آخر حتا با دخالت مستقیم نهادهای غیرمسوول مواجه می‌شود.

و به تازگی بهانه بدیعی نیز برساخته شده است و آن عدم تطابق اجرا با تصاویر ضبط شده بازبینی است.

بیانیه انجمن بازیگران خانه تئاتر

گویی مدیران مربوطه نمی‌دانند (و شاید می‌دانند) که تئاتر موجودی زنده است و تفاوت اجرای هر روز با روز دیگر از ویژگی‌های هنر نمایش است. در این میان تکلیف نمایش‌های تعاملی چه می‌شود؟ با چنین محافظه‌کاری تحمیلی تکلیف خلاقیت زنده تئاتر چه می‌شود؟

انجمن بازیگران خانه تئاتر ضمن اعتراض به توقیف و محدودیت و ممیزی رو به گسترش در حوزه تئاتر، موارد زیر را خواستار است:

قطع فشار نهادهای غیرمسوول بر تئاتر،

حمایت مسوولان مربوطه از کلیه نمایش‌های درحال اجرا و فعالان تئاتر،

پایان دادن به توقیف نمایش‌های دارای مجوز،

نشست مسوولان اداره کل هنرهای نمایشی با هیات مدیره خانه تئاتر برای یافتن راهی برای برون‌رفت از وضعیت کنونی توقیف و سانسور تئاتر.

انجمن بازیگران خانه تئاتر

درباره انجمن بازیگران خانه تئاتر

در تاریخ ۲۱/۱۲/۱۳۷۸ پیرو دعوت از بازیگران تئاتر توسط هیأت مدیره موسسه فرهنگی- هنری خانه تئاتر، جمعی از بازیگران حضور بهم رسانیدند و هفت نفر که عبارت بودند از آقایان پرویز پورحسینی، کاظم هژیرآزاد، مهدی میامی و پارسا پیروزفر و خانم ها فریده سپاه منصور، افسر اسدی و رویا تیموریان بعنوان اعضای اصلی هیأت موسس انجمن بازیگران خانه تئاتر و دو نفر که عبارت بودند از آقای فرهاد آئیش و خانم آزیتا لاچینی بعنوان اعضای علی البدل به منظور تدوین آیین نامه برای صنف بازیگران تئاتر از سوی جمع مذکور انتخاب گردیدند. در تاریخ ۲۳/۱۲/۱۳۷۸ نخستین نشست این هیأت برگزار گردید و با توجه به اهداف تشکیل این انجمن بر پایه اساسنامه موسسه خانه تئاتر، طی جلسات متعدد، آئین نامه‌ای تدوین گردد و در تاریخ ۱۹/۸/۷۹ به تصویب نهائی این هیأت رسید.

پایان پیام.

کد خبر : 125587 ساعت خبر : 11:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=125587
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات