یک راه حل خوشگل برای ورود به طرح زوج فرد و خروج از آن بدون نیاز به لنگ

یک راه حل خوشگل برای ورود به طرح زوج فرد و خروج از آن بدون نیاز به لنگ

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: با اجرای طرح ترافیک جدید و سهمیه‌بندی روزهای ورود به طرح زوج و فرد برای خودروها، حالا شاهد افزایش تخلف در بین رانندگان هستیم.

پیش از این هم بودند رانندگان لنگ به دستی که هرجا دوربین طرح زوج و فرد و یا طرح ترافیک می‌دیدند لنگ را وارد میدان می‌کردند.

اما با اجرای طرح جدید و اختصاص ۲۰ روز در فصل برای هر خودرو، رانندگان متخلف افزایش یافتند و در نوع تخلف خود هم خلاقیت به خرج می‌دهند.

این روزها در نزدیکی دوربین‌های طرح زوج و فرد رانندگانی را می‌بینیم که کنار خیابان پارک کردند و چنان عقابی تیزبین در حال یافتن طعمه خود هستند.

طعمه چیست؟ اتوبوس خط واحد، مینی‌بوس‌ها و ماشین‌های باری.

یک راه حل خوشگل برای ورود به طرح زوج فرد و خروج از آن

راننده‌ها برای آنکه دوربین پلاک آن‌ها را ثبت نکند و یک روز از سهمیه آن‌ها کم نشود پشت ماشین‌های بزرگ پنهان می‌شوند و خود را یواشکی وارد محدوده می‌کنند.

برای این کار هم حتماً باید با فاصله نزدیک به خودروی جلویی حرکت کرد.

راننده‌ها برای ورود به محدوده تقریباً جلوی خودروی خود را می‌چسبانند به ماشین جلویی.

البته ما قصد زدن زیرآب این عزیزان را نداریم. به خودشان ربط دارد و پلیس راهنمایی و رانندگی.

اما چنین اقداماتی باعث می‌شود میزان تصادفات درون شهری افزایش یابد.

ترافیک چندبرابر می‌شود. حق رانندگان دیگر که چشم‌هایشان چندان تیزبین نیست ضایع می‌شود.

ناوگان حمل و نقل عمومی با چنین تصادف‌هایی عملاً از کار می‌افتد و مسافران با تاخیر به مقصد خود می‌‌رسند.

شهر شلوغ‌تر می‌شود و ده‌ها ایراد دیگر که طرح ترافیک جدید باعث آن شده است.

این البته تمام ماجرا نیست. یکی دیگر از ایرادات این طرح بها دادن به ثروتمندان است.

در این طرح شما هرچه ماشین گران‌قیمت‌تری داشته باشید، نوع معاینه فنی شما بالاتر است و مبلغ کمتری را برای ورود به طرح پرداخت می‌کنید.

اگر یک خانواده فقط یک خودرو داشته باشد فقط ۲۰ روز در فصل می‌توانند وارد طرح بشوند و اگر یک خانواده ۵ خودرو داشته باشد این میزان به ۱۰۰ روز افزایش می‌یابد.

این اگر تبعیض نیست پس چیست؟

پایان پیام

کد خبر : 125532 ساعت خبر : 2:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=125532
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات