ارجحیت نام نویسنده در نمایش؛ مصوبه جدید شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایش

ارجحیت نام نویسنده در نمایش؛ مصوبه جدید شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایش

طبق تصویب شورای مرکزی نظارت و ارزشیابی از این پس ضروری است که نام نویسنده نمایش بر سایر موارد ارجحیت یابد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی  و به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر به نقل از شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی؛ این شورا مقرر کرد در اطلاع رسانی، پوستر، بروشور و تمامی اقلام تبلیغی آثار نمایشی نام نویسنده و یا مترجم اثر مقدم بر سایر عناصر درج شود.

ارجحیت نام نویسنده

این مصوبه با توجه به اهمیت و نقش نویسنده و مترجم در آثار نمایشی صادر شده است.

موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر در زمستان سال ۷۸ توسط عده ای از هنرمندان و مسئولان وقت تئاتری پایه گذاری شد. زمانی که دکتر حسین سلیمی رئیس وقت مرکز هنرهای نمایشی دو سالی از مدیریتش در این سمت می گذشت.

او به همراه دکتر مجید شریف خدایی (رئیس وقت شورای نظارت و ارزشیابی این مرکز )،لاله تقییان (مسئول انتشارات نمایش و سردبیر ماهنامه نمایش) ،حسن قرایی(مسئول وقت امور مالی مرکز هنرهای نمایشی)،ایرج راد (بازیگر،کارگردان ومدرس تئاتر) ،آتیلا پسیانی (بازیگر ،نویسنده وکارگردان تئاتر) و دکتر محمود عزیزی (بازیگر ، مدرس ،پژوهشگر و کارگردان تئاتر) در دفتر مرکز هنرهای نمایشی گرد آمدند و پایه گذار نهاد صنفی شدند.هیات موسس خانه تئاتر جهت تدوین اساسنامه عبارت بودند از:۱- مجید شریف خدایی ۲- ایرج راد ۳- اصغر همت ۴- آتیلا پسیانی ۵- حسن قرائی .

این هیئات موسس پس از عضو گیری موقت خانه تئاتر ،در جلسه مجمع عمومی که به منظور تصویب اساسنامه و انتخابات هیات مدیره موقت خانه تئاتر برگزار شد، ادامه فعالیت این تشکیلات صنفی را به آن هیات مدیره واگذار کردند . بر اساس این تصمیم گیری مجمع عمومی،هیات مدیره موقت شش ماه فرصت داشت تا اشکالات و ایرادات اساسنامه را بر طرف ساخته و پس از برگذاری مجمع عمومی فوق العاده، این اساسنامه را به تایید نهایی اعضای خانه تئاتر برساند. هیئات مدیره موقت با برگذاری این مجمع عمومی در مهرماه ۷۹ پس از تایید نهایی اساسنامه خانه تئاتر توسط اکثریت اعضای حاضر در مجمع،نخستین انتخابات هیئات مدیره خانه تئاتر را به مدت دو سال برگزید.

پایان پیام

کد خبر : 130873 ساعت خبر : 2:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=130873
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات