حقوق معلمان از ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد؛ وعده‌ای تکراری یا قول شرف؟

حقوق معلمان از ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد؛ وعده‌ای تکراری یا قول شرف؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی حقوق پایین معلمان به یک موضوع تاریخی تبدیل شده است. درگیری قشر فرهنگی جامعه با مدیران کشوری بر سر حقوق در تاریخ معاصر ایران ریشه دوانده است.

در سال‌های اخیر اقداماتی برای افزایش حقوق معلمان انجام شده است ولی فاصله تا رسیدن به نقطه مطلوب زیاد است.

حالا وزارت آموزش و پرورش قصد دارد دریافتی این قشر را افزایش دهد.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش در این مورد گفت:《با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانیِ طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، حقوق آنها بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

سید جواد حسینی افزود: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه‌بندی در نظر گرفته شده است و از نیمه شهریور ماه آن را اجرا می‌کنیم، رتبه‌بندی در این مرحله شامل حال تمام معلمان می‌شود.

بین ۴۰۰، ۵۰۰ و ۶۰۰ هزار تومان با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی رتبه‌بندی، به حقوق معلمان اضافه می‌شود و افزایش حقوق معلمان در احکام حقوقی آنان از شهریور اعمال می‌شود.》

آخرین اعتراض عملی معلمان برمی‌گردد به بهمن و اسفند سال گذشته که معلمان در برخی شهرها به سر کلاس‌ها نرفتند تا شاید با این روش بتوانند صدای خود را به مقامات بالا برسانند.

همچنین آنها خواستار این شدند که باید محدودیت فعالیت اتحادیه‌های صنفی فرهنگیان برداشته شود و با فعالیت‌هایی که در راستای مطالبات صنفی در این اتحادیه‌ها انجام می‌شود برخورد قضایی صورت نگیرد.

این افزایش قسمت‌ها اگرچه باتوجه به تورم و گرانی موجود بسیار ناچیز و شاید کم‌اثر باشد ولی می‌تواند شروعی برای همسان‌سازی حقوق معلمان با سایر کارمندان دولت در ادارات و سازمان‌های دیگر باشد.

معلم هم در قانون کشوری یک کارمند دولت حساب می‌شود و دریافتی‌اش باید هم‌تراز با سایر ارگان‌های دولتی باشد.

ولی معمولا به معلمان که ستون‌های آموزش و توسعه کشور هستند به چشم تبعیض‌آمیز نگاه می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 129970 ساعت خبر : 10:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=129970
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات