در متروی مشهد خبری از ازدحام و شلوغی طاقت‌فرسا نیست؛ با آرامش مسیر خود را طی کنید

در متروی مشهد خبری از ازدحام و شلوغی طاقت‌فرسا نیست

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: کسانی که از متروی شهری مشهد استفاده کرده‌اند حتما می‌دانند بین آن متروی تر و تمیز و خلوت مشهدی‌ها با متروی شلوغ تهران تفاوت زیادی وجود دارد.

البته جمعیت شهری در پایتخت و لزوم استفاده از وسایل نقلیه عمومی و تندرو که در ترافیک نمی‌مانند این قطارهای شهری را به یک جای شلوغ تبدیل کرده است.

ولی در متروی مشهد، با وجود جمعیت زیاد شهری هم خیلی خبری از شلوغی‌های سرسام‌آور نیست و به همین دلیل این وسیله نقلیه را به یک گزینه خوب برای کم کردن آلودگی هوا و صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی تبدیل کرده است.

همشهریان مشهدی باید با استفاده از این وسیله نقلیه هم به پاکیزه شدن شهرشان کمک کنند و هم در وقت و زمان خود یک صرفه‌جویی درست و حسابی داشته باشند.

در شهرهایی مثل تهران خیلی از خودروهای تک‌سرنشین بهانه استفاده نکردن از وسایل نقلیه عمومی را شلوغی آن‌ها عنوان می‌کنند و این‌که تحمل چنین اماکنی را ندارند.

ولی خوشبختانه این بهانه در مشهد وجود ندارد. پس مردم هم باید قدر امکانات شهری خود را که فقط در چند شهر بزرگ کشور وجود دارد بدانند و به درستی از آن استفاده کنند.

در متروی مشهد خبری از ازدحام و شلوغی طاقت‌فرسا نیست

مشهد به واسطه این‌که یک مکان زیارتی به حساب می‌آید، در همه فصل‌های سال مسافر دارد.

اگر مسافرها هم یاد بگیرند که از وسایل نقلیه عمومی مثل همین متروی مدرن و تمیز مشهد استفاده کنند هم در هزینه‌های‌شان صرفه‌جویی می‌شود و هم بار ترافیک شهری را کم می‌کنند.

حتما می‌گویید مسافران از کجا باید مسیرهای مترو را بشناسند و از آن استفاده کنند.

راهش این است که در همه هتل‌ها مسیرهای متروی شهری که به اماکن دیدنی و زیارتی و مرکز خرید و… مربوط می‌شود را در دسترس مسافران قرار دهند و در باب استفاده از این وسیله نقلیه عمومی مسافران را به درستی راهنمایی کنند.

شک نکنید اگر همه مسافران و شهروندان تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند تا اندازه خیلی زیادی از آلودگی هوای شهر کم می‌شود و سود آن به خودمان خواهد رسید.

با دیدن تصاویر متروی تمیز و شیک مشهد از خودم می‌پرسم واقعا حیف نیست این فضا را رها کنیم و خودمان را به دود ماشین‌ها بسپاریم؟

پایان پیام

کد خبر : 130093 ساعت خبر : 12:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=130093
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات