مالیات بر تبلیغات اینستاگرامی وضع بشود یا نوش جانشان بشود؟
پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: چند روز پیش یکی از خبرگزاریها لیست قیمت تبلیغ در اینستاگرام مربوط به پیج برخی از سلبریتیها را منتشر کرد که اکثر رسانهها نیز به آن پرداختند.
در آن خبر آمده بود بهنوش بختیاری برای هر پست ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان میگیرد.
رامبد جوان ۲۳ میلیون تومان برای هر تبلیغ طلب میکند.
علی صبوری هم برای ساخت هر کلیپ تبلیغاتی در اینستاگرام ۳۰ میلیون تومان میخواهد.
پس از انتشار این ارقام واکنشهای مختلفی در بین کاربران شبکههای اجتماعی صورت گرفت.
عدهای افسوس خوردند و گفتند این حق نیست. برخی هم گفتند آنها هنرمند هستند و این پولها حقشان است.
خلاصه همه مدل اظهار نظر در مورد سلبریتیها و این مبلغها شنیدیم اما هیچ کس به یک نکته خاص اشاره نکرد.
همانطور که میدانید مشاغل مربوط به تولید آثار هنری مشمول پرداخت مالیات نمیشوند.
طبق این قانون، هنرمندان و بازیگران از پرداخت مالیات معاف هستند.
طبق قانون این حق آنهاست. هرچند که احساس میشود همین قانون هم نیاز به ویرایش دارد اما ما به حق هنرمندان احترام میگذاریم.
مالیات بر تبلیغات اینستاگرامی
بحث ما بر سر محتوای هنری است. آیا یک استوری گذاشتن، تولید اثر هنری محسوب میشود؟
آیا یک پست از فلان محصول آرایشی و بهداشتی گذاشتن جزو دایره هنر قرار میگیرد؟
آیا ساختن یک کلیپ مبتذل اینستاگرامی که در آن پسرها صدایشان را دخترانه میکنند و میرقصند یک اثر هنری است؟
پس چرا سلبریتیها روزانه از این طریق میلیونها تومان درآمد دارند و اداره مالیات انگار نه انگار؟
افرادی که با بودجه بیتالمال تلویزیون ملی ایران به شهرت رسیدند و حالا بدون پرداخت ریالی مالیات درآمدهای میلیونی دارند.
تفاوت آنها با یک معلم چیست؟ خون آنها رنگینتر از یک نانوا است؟
پول استوری گذاشتن، حلالتر و حقتر از حقوق کارمندی است که شامل مالیات نمیشود؟
درحالی که یک کارمند قبل از دریافت حقوق خود مالیاتش را پرداخت کرده است.
پس دلیل این تبعیض چیست؟
پایان پیام