تحصیل رایگان حق فرزندان ما است؛ البته کل تحصیل، نه فقط پوشه آبی ثبت‌نام

تحصیل رایگان حق فرزندان ما است؛ کل تحصیل نه فقط پوشه آبی ثبت‌نام

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از افزایش بیست درصدی هزینه سرویس مدارس خبر داد.

ایشان در مصاحبه‌ای که با باشگاه خبرنگاران جوان انجام دادند به این موضوع اشاره کردند که افزایش هزینه سرویس کاملاً عادی است.

یعنی اصلاً موضوعی نیست که بخواهیم درموردش حرفی بزنیم. البته آقای قنادان درست می‌گویند. تنها مورد غیرطبیعی، نگرفتن شهریه از دانش‌آموزان در مدارس دولتی است!

هرچند این مدارس هم به عناوین مختلف مبالغی را از اولیای دانش‌آموزان درخواست می‌کنند.

از هزینه برگزاری جشن‌ها و تعمیرات تا اردوهای مختلف. با این اوصاف هزینه سرویس کاملاً منطقی و اصولی به نظر می‌رسد ولی تا قبل از این‌که نگاهی به قانون اساسی کشور ایران بیندازیم و بندهایی از آن را بخوانیم.

در قسمتی از قانون اساسی ایران و حق آموزش رایگان و همگانی آمده است:

«بند دوم اصل سوم مقرر می دارد: دولت موظف است همه امکانات خود را در مورد آموزش و پرورش رایگان برای همه در تمام سطوح و تسهیل و تعلیم آموزش عالی به کار برد.همچنین اصل سی‌ام قانون اساسی ایران می گوید: « دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خود کفایی کشور به صورت رایگان گسترش دهد».

تحصیل رایگان حق فرزندان ما است

این بخش از قانون اساسی به صراحت می‌گوید که فرزندان ما نه‌تنها حق تحصیل در مدارس رایگان را دارند بلکه وسایل آموزش و پرورش رایگان هم باید در اختیارشان قرار بگیرد.

شاید وقت آن رسیده که آموزش و پرورش درمورد این قانون توضیحاتی ارائه کند و به صورت واضح و شفاف به مردم بگوید این وسایل رایگان کی و کجا  به دانش‌آموزان داده شده است؟

آیا وسایل تحصیل شامل لوازم‌التحریر، سرویس مدرسه و حتا کلاس درس نمی‌شوند؟

کدام‌یک از اینها رایگان در اختیار فرزندان ما قرار می‌گیرد؟

کاش لااقل این حق را برای دانش‌آموزان مناطق محروم درنظر می‌گرفتند تا آن‌ها مجبور نباشند در بدترین شرایط و گاهی همراه با مارها و عقرب‌ها درس بخوانند و هر لحظه نگران آتش گرفتن بخاری نفتی کلاس باشند.

پایان پیام

کد خبر : 135710 ساعت خبر : 12:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=135710
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات