فراخوان مشارکت در نشست انتقادی درباره پویش سه شنبه های بدون خودرو

فراخوان مشارکت در نشست انتقادی «سه شنبه های بدون خودرو»

به گزارش پایگاه خبری گلونی نام پویش «سه شنبه های بدون خودرو» احتمالا به گوش شما هم رسیده است.

پویشی که حالا چهار ساله شده و یکی از پر سر و صداترین پویش‌های محیط زیستی سالیان اخیر کشور بوده است.

پویشی که خیلی از چهره‌های سرشناس محیط زیست کشور پشت آن ایستادند و سعی زیادی در ترویج آن نمودند.

«سه شنبه های بدون خودرو» قصد دارد فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و سایر جایگزین‌های وسیله نقلیه شخصی نظیر پیاده روی و دوچرخه سواری را گسترش دهد.

این پویش تاکنون توانسته طرفداران زیادی در شهرهای مختلف کشور به خود جلب کند و حتی برخی شهرداران و مسئولین شهری نیز در روزهای سه شنبه بدون خودرو و یا با دوچرخه به سرکار خود می روند.

با این حال، از سوی دیگر، برخی معتقدند که این پویش نتوانسته علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته و بهره‌مندی از ابزارهایی نظیر ظرفیت‌های تبلیغاتی شهرداری‌ها، عابربانک‌ها و رسانه‌های عمومی، به اهداف خود دست پیدا کند.

فراخوان مشارکت در نشست انتقادی «سه شنبه های بدون خودرو»

مدرسه توسعه پایدار قصد دارد با هدف یادگیری جمعی، و نیز افزایش بینش و دانش فعالین اجتماعی نسبت به طراحی اثربخش پویش‌های مردمی، در نشستی ویژه، به نقد این رویداد بپردازد.

در این جلسه، علاوه بر حامیان پر و پا قرص «سه شنبه های بدون خودرو» نظیر آقای محمد درویش گرامی، منتقدین پویش نیز به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت.

دیدگاه‌های انتقادی، شامل طیفی از دغدغه‌ها خواهد بود. از مباحث بنیادین نظیر چرایی این پویش و فراهم نبودن بسترهای اجتماعی و زیرساختی برای موفقیت آن گرفته تا ابزارها و مسیرهای به کار گرفته شده برای تحقق اهداف آن.

برای این جلسه چالشی و جذاب که سه شنبه ۲۶ شهریور و از ساعت ۴٫۵ تا ۷ در دانشگاه شریف برگزار خواهد شد، تیم طراحی برنامه در مدرسه توسعه پایدار، در حال یافتن سخنرانان و ارائه دهندگان کلیدی برای جلسه هستند.

چنانچه دوست دارید به عنوان ارائه دهنده به ویژه در جایگاه منتقد در این جلسه صحبت کنید، از طریق ایمیل iransdschool@gmail.com یا شناسه تلگرام @SDSchool_Admin برای‌مان با ذکر نام و دیدگاه‌تان، پیام بگذارید.

اطلاعات تکمیلی راجع به چگونگی شرکت عمومی در این جلسه به زودی از طریق کانال مدرسه توسعه پایدار اعلام خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 134108 ساعت خبر : 2:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=134108
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات