ایدز داشتن مساوی با مرگ نیست؛ با شنیدن خبر ابتلای یک نفر به ایدز شوکه نشوید

ایدز داشتن مساوی با مرگ نیست؛ با شنیدن خبر ابتلای یک نفر به ایدز شوکه نشوید

پایگاه خبری گلونی مریم کریمی: ‎یکی از موضوعاتی که این روزها در کشورمان پررنگ شده است، مبتلا شدن مردم لردگان به ویروس HIV است.

‎در ابتدا لازم است توضیحی در رابطه با این ویروس داد.

‎ این ویروس در سیستم ایمنی بدن خلل وارد می‌سازد و فرد را مستعد عفونت‌های گوناگون می‌کند.

ایدز داشتن مساوی با مرگ نیست

انتقال بیماری ایدز (AIDS)

برخلاف بسیاری از بیماری‌های دیگر به راحتی با دست دادن و یا روبوسی کردن قابل انتقال نیست و قدم اول برای حفظ آرامش این است که راه‌های انتقال این بیماری را یاد بگیریم‌‌.

چرا که نیمی از درمان، تمرکز بر آگاهی بخشی بر مردم و یا خود بیماران است.

این بیماری از طریق روابط جنسی محافظت نشده، انتقال خون در میان بیماران مختلف، معتادان و یا به وسیله مادران باردار به نوزادانشان منتقل می‌شود.

‎نیمی از ما زمانی که نام بیماری ایدز را می‌شنویم با همان تصورات غلط به این افراد انگ بی‌بندوبار و یا کلمات دیگر به کار می‌بریم.

چرا که این عقاید در اذهان مردم نقش بسته است، در حالیکه مبتلایان به این بیماری همانند دیگر بیماران بوده و زندگی معمولی را سپری می‌کنند.

‎نمی‌توانیم از این بیماران انتظار داشته باشیم که شوکه و عصبانی نشوند، بخصوص که افراد کمی از این بیماری اطلاعات کامل دارند و نام این بیماری از ابتدا یک تابو بوده است‌.

با شنیدن خبر ابتلای یک نفر به ایدز شوکه نشوید

‎اطرافیان و ما باید بپذیریم که این حادثه پیش آمده و وظیفه ما این است که باید دید چگونه می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم و وقت این نیست که به جای کمک به درمان کسانی که مبتلا شده‌اند، از این موقعیت سواستفاده کنیم و نارضایتی‌های خودمان را فریاد بزنیم.

‎حال با این اتفاق باید یاد بگیریم به جای شلوغ‌تر کردن اوضاع و ایجاد رعب و وحشت میان خانواده‌های شهرستان لردگان و روستای چنار محمودی دست به دست هم دهیم تا از انتقال بیشتر این ویروس جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم افراد سواستفاده‌گر از این موقعیت استفاده کنند و به جای همدلی و کمک، ترس و وحشت به دل‌ها بیفکنند.

‎این بیماری مانند تمام بیماری‌های دیگر قابل درمان است و می‌توان با درمان و تشخیص به موقع از انتقال بیماری و یا حتا از مبتلا شدن به عفونت‌های رایج جلوگیری کرد.

‎پس اولین قدم حفظ آرامش است و بهتر است درد دیگری بر دوش افراد مبتلا نیفزاییم و با همدلی و حفظ آرامش آن‌ها را نیز به آرامش و امید هدایت کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 139289 ساعت خبر : 3:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=139289
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات