تغییر تابعیت بدهید و در همین ایران پزشکی بخوانید؛ کلک جدید برخی بچه‌های زرنگ

تغییر تابعیت بدهید و در همین ایران پزشکی بخوانید؛ کلک جدید برخی بچه‌های زرنگ

پایگاه خبری گلونی بهاره حاصلیان دبیر کارگروه آموزش دیده‌بان عدالت و شفافیت گفت: «طبق قانون، افغانستانی‌ها با پرداخت پول می‌توانند در ایران پزشکی بخوانند».

یکی از محاسن شیشه‌ای شدن و شفافیت در اعلام قوانین از جانب مجلس همین است که ما از قوانینی آشنا می‌شویم که تا قبل‌ترش کسی از آنها مطلع نبود و به سبب همین رونمایی واضح و شفاف از قوانین، گاهی می‌توانیم دست به ابداع و خلاقیت بزنیم و شرایط سخت زندگی را تاب بیاوریم.

و روح و روانمان را از استرس اضطراب نجات دهیم.

تغییر تابعیت بدهید

نمونه‌اش همین قانونی که توسط دیده‌بان عدالت و شفافیت اعلام گردید.

گویا قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه هر فرد افغانستانی می‌تواند بدون شرکت در کنکور سراسری و فقط با پرداخت پول، در ایران «پزشکی» بخواند.

بعد هم با مدرک پزشکی‌اش به افغانستان برگردد و برای وطنش فرد مفیدی واقع گردد.

بلافاصله با رونمایی از قانون، از آنجا که ما ایرانی‌ها آدم‌های خلاقی هستیم و وقتی راهی برای رسیدن به مقصد نمی‌یابیم شروع می‌کنیم به ساختن یک راه جدید، در این راستا نیز کلی دانش‌آموز ایرانی الاصل تغییر تابعیت داده‌اند و شده‌اند افغانستانی غیرالاصل.

تا از این طریق بتوانند در ایران پزشکی بخوانند و به آرزوی دوران کودکی‌شان دست پیدا کنند.

کلی هم این روش برایشان صرف خواهد کرد.

زیرا دیگر لازم نیست مخارج سرسام‌آور مدارس غیرانتفاعی و کلاس‌های کنکور و برنامه‌ریزی و مشاوره و تعیین رشته و یا خرید سوالات و خرید صندلی را بدهند.

آخرش هم مطمئن نباشند که به آرزوی‌شان می‌رسند یا نه.

فقط کافی‌ است هر خانواده‌ از روز اول به دنیا آمدن بچه‌اش پول‌هایش را جمع کند و بگذارد بچه هر طوری که دوست داشت درس بخواند.

وقتی به سن دانشگاه رفتن رسید، با یک تغییر تابعیت به افغانستانی بودن، تمام آن هزینه‌ها را صرفاً خرج رشته پزشکی فرزندشان در دانشگاه نماید.

به این ترتیب روح و روان خانواده‌ها با یک تغییر تابعیت ساده، سالم و شاد باقی خواهد ماند و مطمئن‌تر هم خواهد بود.

تنها مشکل این است که وقتی درس پزشکی فرزند تمام شد معلوم نیست می‌رود افغانستان تا فرد مضری برای آن‌ها باشد یا می‌ماند ایران تا فرد مضری برای ما؟

گفتنی است این خبر در شرایطی منتشر شد که بسیاری از رتبه‌های برتر ارشد افغانستانی هستند ولی به دلایلی نتوانستند در دانشگاه ثبت‌نام کنند.

پایان پیام

کد خبر : 139333 ساعت خبر : 11:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=139333
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات