حال خوش خواندن شعار بیست و هفتمین دوره هفته کتاب شد

حال خوش خواندن شعار بیست و هفتمین دوره هفته کتاب شد

بنابر تصمیم شورای سیاست گذاری این دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، «حال خوش خواندن» برای دومین بار به عنوان شعار هفته کتاب انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین دوره هفته کتاب، در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، انتخاب شعار به بحث و نظرسنجی گذاشته شد و بر اساس اعلام نظرات اعضای این شورا به ستاد هفته کتاب و همچنین اقبال عمومی به این شعار در دوره پیشین، برای دومین بار «حال خوش خواندن» به عنوان شعار این هفته فرهنگی و ملی انتخاب شد.

در سال ۱۳۷۲ خورشیدی، ۲۴  آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی و آغاز هفته کتاب انتخاب شد.

هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران هر سال از ۲۴ آبان تا یکم آذرماه جاری با مشارکت بیش از ۶۰ نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

همچنین اعضای هیات علمی سی و هفتمین جایزه کتاب سال بر اساس احکام صادر شده صادر شد.

جایزه کتاب سال ایران برای اولین بار در سال ۱۳۳۴ هجری شمسی اهدا شد و به پدیدآورندگان یازده کتاب برگزیده که در سال ۱۳۳۲ منتشر شده بودند، تعلق گرفت. از آن سال به بعد، هر ساله طی فراخوانی از تمام نویسندگان، مترجمان و مؤلفان دعوت می شود تا پنج نسخه از کتاب خود را که در سال گذشته برای اولین بار و به زبان فارسی منتشر شده است، به نشانی دبیرخانه این جایزه ارسال کنند تا توسط هیأت داوران ارزیابی شود. این جایزه تا سال ۱۳۵۶ هـ . ش. در رشته‌های علوم و فنون، ادبی، علوم انسانی و علوم اجتماعی ـ تربیتی کودکان و نوجوانان به برندگان اهدا می‌شد.

از سال ۱۳۵۶ با افزایش و قوت گرفتن وقایع انقلاب و حرکت‌های مردمی، اهدای این جایزه به تعویق افتاد و چهار سال بعد در سال ۱۳۶۱ دوباره این موضوع در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد و در سال ۱۳۶۲ آیین‌نامه نحوه انتخاب کتاب سال توسط سیدمحمد خاتمی، وزیر وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب شد.

پایان پیام

کد خبر : 137924 ساعت خبر : 1:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=137924
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات