لحظاتی ناب از بازی ایران و کامبوج

لحظاتی ناب از بازی ایران و کامبوج

پایگاه خبری گلونی میثم کریمی: هجدهم مهرماه سال هزار و سیصد و نود و هشت به عنوان یک روز خاص در تاریخ فوتبال ایران ثبت شد.

در این روز بالاخره پای زنان ایرانی برای اولین بار به طور رسمی و قانونی و با خریدن بلیت به ورزشگاه بزرگ آزادی باز شد تا شاهد بازی تیم ملی کشورمان و کامبوج باشند.

اتفاقی که حتا رئیس فیفا را وادار به واکنش کرد و اینفانتینو با پیامی خوشحالی خود را از این اتفاق تاریخی ابراز کرد.

زنان تماشاگر منتظر تماشای بازی های لیگ برتر

راضیه حسینی یکی از اعضای تحریریه گلونی نوشت: بازی فوتبال ایران کامبوج هم تمام شد. این بازی بیش از آن‌که بخاطر چهارده گل زده شده توسط تیم ملی ایران در خاطره‌ها بماند، به خاطر حضور زنان در ورزشگاه آزادی در تاریخ ثبت شد.

وقتی دوربین به سمت تماشاگران می‌رفت و بانوانی را نشان می‌داد که با هر گل فریاد شادی سرمی‌دهند، متعجبانه به صفحه تلویزیون نگاه می‌کردم و باورم نمی‌شد اتفاقی که می‌توانست خیلی زودتر از این و به همین سادگی انجام پذیرد این‌قدر به تأخیر افتاد.

سمیه باقری حسن‌کیاده یکی دیگر از اعضای تحریریه گلونی نیز در این باره نوشت: هیجان دارد. باور کنید. آنقدر که برای اولین بار زودتر از همه جلوی تلویزیون می‌نشینم و منتظرم فوتبال برتر شروع شود.

توییت می‌خوانم. اینستا را چک می‌کنم. انگار فقط زن‌ها نیستند که هیجان دارند. مردها هم پا به پای ما پیام می‌گذارند. پا به پای ما ذوق می‌کنند.

تصاویر ورود زنان به ورزشگاه را از توییتر می‌بینم. اشک که امان نمی‌دهد واضح ببینم. اما می بینم. دختران گریان، هیجان‌زده و شاد را که می‌بینم از ذوق فردای دخترم می‌خندم. می‌گویم بیا ببین دخترم. بیا ببین که دیگر ورزشگاه حسرت تو نیست. باور کن.

آرشین ساکی دیگر عضو تحریریه گلونی نیز نوشت: توی تصاویر رسیده مادرانی را دیدم که تسبیح و کتاب دعا به دست گوشه‌ای از جایگاه نشسته بودند، این یعنی پررنگ‌ترین نشانه‌ی حضور بانوان در استادیوم، حضور مادرها در کنار فرزندان ایران.

من بازی را ندیدم، ندیدم که چطور ایران چهارده گل به کامبوج زد ولی حتم دارم دعای خیر مادران بی‌تاثیر نبوده است.

شاید ورزشگاه آزادی یکی از زیباترین روزهای تاریخ خود را سپری کرد. عکس‌هایی از مریم صالحی را در این روز زیبا با هم ببینیم:

پایان پیام

کد خبر : 139601 ساعت خبر : 9:52 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=139601
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات