نگذاریم تتلو در جامعه تکثیر شود؛ داستان امیرحسین مقصودلو و اینستاگرام

نگذاریم تتلو در جامعه تکثیر شود؛ داستان امیرحسین مقصودلو و اینستاگرام

پایگاه خبری گلونی میرمجید صفوی: در روزهایی که گذشت، ثبت نزدیک به بیست میلیون کامنت زیر یکی از پست‌های اینستاگرامی امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو واکنش‌های زیادی برانگیخت.

ماجرا از این قرار بود که تتلو از هوادارانش خواست برای شنیدن جدیدترین آهنگش، ده میلیون کامنت زیر یکی از پست‌هایش بگذارند تا وی رکورد کامنت‌گذاری در اینستاگرام را که پیش از آن، با نه میلیون و هشتصد هزار کامنت در اختیار کایلی جنر، مدل آمریکایی بود را بشکند.

نگذاریم تتلو در جامعه تکثیر شود

خواسته‌ای که خیلی زود از سوی هوادارانش اجابت شد و طولی نکشید که تعداد کامنت‌ها به رقم باورنکردنی بیست میلیون کامنت رسید که اگر صفحه وی بسته نمی‌شد، بدون شک این رقم افزایش هم پیدا می‌کرد.

چنین اتفاقی طبیعی بود که خبرساز شود و کمی بعد این چنین هم شد و بسیاری از جامعه شناسان و اندیشمندان در واکنش به این موضوع دست به قلم شدند و هرکس از زاویه دید خودش به آن پرداخت.

یکی آن را سقوط فرهنگی اجتماع نامید و دیگری نشانه به ابتذال کشیده شدن نسل جدید.

در این بین عده‌ای هم مثل همیشه رفتند سراغ تسویه حساب‌های سیاسی و حزبی، تا ثابت کنند در این مملکت هر اتفاقی باید در خدمت سیاست باشد.

آن هم سیاستی که خروجی‌اش، رقیب سیاسی را به زمین گرم بزند و رفیق حزبی را کمکی باشد برای رسیدن به منافع بیشتر.

خلاصه آن که در این ماجرا هم خیلی‌ها ریاکارانه به دنبال منافع خود رفتند تا از نمد برای خود و هم مسلکان‌شان کلاهی بسازند.

برای همین هم بود که کسی سراغی از آن‌هایی که شیفته وار زیر پست تتلو کامنت می‌گذاشتند، نگرفت.

هیچ کس نخواست موضوع را از نگاه آنان ببیند، تا بفهمد چرا آن‌ها این چنین شیفته امیر تتلو شده‌اند.

نگارنده هم چنین ادعایی ندارد که هواداران تتلو را به خوبی فهمیده است و از زبان آنان سخن می‌گوید.

اما در این حد می‌تواند بگوید که هم نسل آنان است و با بسیاری از آن‌ها به گفت و گو نشسته است و این نوشته هم برداشت اوست از سخنان کسانی که این اتفاق را رقم زده‌اند.

طرفداران امیر تتلو او را دیوانه‌وار دوست می دارند، اما نه فقط برای آهنگ‌هایی که ساخته و خوانده است،که آن هم بخشی از دلیل این دوست داشتن است، اما تمام ماجرا نیست.

آن‌ها تتلو را دوست دارند، چون خود را در قامت او می‌بینند.آن‌ها تا یک جایی خود را در تتلو می‌بینند و از یک جایی به بعد تتلو کسی است که آنها می‌خواهند باشند، اما به هر دلیلی نمی‌توانند.

آن‌ها خود را در تتلو می‌بینند، چون درست مثل او سختی کشیده‌اند و توسری خورده‌اند و تحقیر شده‌اند. درست مثل او بازیچه و نردبام سیاستمدارانی شده‌اند که از شانه‌های آنان بالا رفته و بعد از گذشتن خرشان از پل مقصود پوزخند زنان، وعده‌هاشان را فراموش کرده و آنان را به هیچ گرفته‌اند و بازهم تحقیر و تحقیر و تحقیر.

داستان امیرحسین مقصودلو و اینستاگرام

آنان دیوانه و مرید تتلو هستند، چون از این‌جا به بعد تتلو چیزی شده و کاری کرده که آن‌ها نتوانسته‌اند.

آنان می‌خواستند تتلو باشند تا بعد از این همه تحقیر به سیم آخر بزنند و فریاد بکشند. سر چه چیزی  و سر چه کسی مهم نیست، با چه لحن و چه واژه‌ای، آن هم مهم نیست.

آن‌ها فقط می‌خواستند بروند و جایی فریاد بزنند که اگر فریادرسی هم نبود، سر نرسند کسانی که تاوان فریاد زدن را از انان طلب کنند.

آن‌ها می‌خواستند تتلو باشند و زمین و زمان را به ناسزا بگیرند به تاوان چیزی که می‌خواستند و نشد و مقصری هم نبود.

آری آن‌ها می‌خواستند مانند تتلو در اینستاگرام باشند تا پی تیشه زدن به ریشه خود، دست در دست روزگار بگذارند. تا بشوند آن کسی که خودشان هم ترس برشان دارد زمانی که خود را در آیینه ببینند، اما نشد.

حالا این نسل، یا حداقل بخشی از این نسل که زیر پست تتلو کامنت میلیونی گذاشته‌اند، پای در این راه لغزنده و خطرناک بن‌بست نهاده‌اند.

آن‌ها حالا با همه‌چیز و حتی با خودشان هم سر جنگ دارند، کجاست یاری کننده‌ای که آن‌ها را یاری کند.

آن‌ها تتلو را برگزیده‌اند، چون خودشان نشد که تتلو باشند.

اما اگر روزی فرصتی بیابند، هر کدام یک تتلو خواهند بود.

بیایید نگذاریم تتلو تکثیر شود.

پایان پیام

کد خبر : 139919 ساعت خبر : 8:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=139919
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات