چگونه برای اورژانس و آتش‌نشانی مزاحمت تلفنی ایجاد کنیم و هرهر بخندیم؟

چگونه برای اورژانس و آتش‌نشانی مزاحمت تلفنی ایجاد کنیم و هرهر بخندیم؟

پایگاه خبری گلونی- بهاره حاصلیان خبری از سازمان آتش‌نشانی شیراز در ایرنا منتشر شد مبنی بر اینکه: «حدود ۹۰ درصد از تماس‌های تلفنی با آتش‌نشانی شیراز مزاحمت تلفنی است».

چگونه برای اورژانس مزاحمت تلفنی ایجاد کنیم؟

در همین راستا دکتر حسن نوری ساری، متخصص طب اورژانس و معاون فنی و عملیان سازمان اورژانس کشور گفت:

«متوسط مزاحمت‌های تلفنی اورژانس ۸/۱۱ درصد است. بیشترین مربوط به تبریز و لارستان با ۱۷ درصد و کمترین مربوط به استان مازندران با ۵ درصد. در روز ۷ شهریور ۹۸، ۱۲۵۵ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ گرفته شده که ۹/۱۵ درصد آن مزاحمت تلفنی بوده است».

گویا نه تنها نسل مزاحمین تلفنی که پشت تلفن فوت می‌کردند منقرض نشده است، بلکه مزاحمین جدیدی پا به عرصه وجود گذاشته‌اند که با مراکز حساسی مانند اورژانس و هلال‌احمر شوخی می‌کنند.

حتی اگر این آمار به کمتر از اینها نیز برسد باز هم نگران کننده است.

در نظر بگیرید اگر فقط ۱/۰ درصد از تماس‌ها به مرکز اورژانس از نوع مزاحمتی باشد، یعنی از هر تماس، ده تای آن‌ها مزاحمتی هستند.

یعنی در خوشبینانه‌ترین حالت در ایران، ۱۰ نفر وجود دارند که هر روز صبح که چشمان‌شان را از خواب باز می‌کنند، در بین تمام کارهای روزانه‌شان در سرشان نقشه می‌کشند که امروز به چه شیوه‌ای ۱۱۵ را سرکار بگذارند.

مثلاً آدرس کدام خیابان یا کوچه یا کدام پلاک را اشتباهی به اورژانس اعلام کنند.

و یا کدام سوال پزشکی سرکاری را از اوپراتور ۱۱۵ بپرسند و یا چگونه هلال احمر را راضی کنند تا بیاید خانه‌شان و به آنها آمپول تقویتی مجانی بزند.

آخر امر هم وجدان ناراحتشان را توجیه کنند که اینهمه دکترها بی‌حساب و کتاب از ما پول می‌گیرند و یا یک کارتخوان ناقابل در مطبشان نمی‌گذارند ما هم تلافی‌اش را اینطوری سرشان خالی می‌کنیم.

واقعاً این اتفاقات در حال وقوع در ایرانی است که در چند دهه قبل تاریخی را پشت سر گذاشت که مملو از جان نثاری و فداکاری بود؟

حالا باید تاریخی پر از مزاحمین تلفنی اورژانس را باید برای آیندگان باقی بگذاریم!

پایان پیام

کد خبر : 138911 ساعت خبر : 9:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=138911
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات