سیلاب شهر خرم آباد را تهدید می‌کند

سیلاب شهر خرم آباد

آرشین ساکی: با وجودی که بیش از ۶ ماه از بارش‌های شدید باران و جاری شدن سیل در شهر خرم‌ آباد می‌گذرد اما هنوز اوضاع کانال‌های شهری خیلی وخیم است و تقریبا اقدامی برای جلوگیری از وقوع دوباره‌ی این حادثه صورت نگرفته است.

به نظر می‌رسد ما کلا کاری به بحران نداریم، یعنی چه از قبل بدانیم چه در زمان وقوع با آن مواجه شویم و چه حتی بعد از حادثه خبردار شویم تقریبا هیچ کاری انجام نمی‌دهیم.

هواشناسی چندین نوبت است که از بارش باران‌های سیل‌ آسا و خارج از حد نرمال در آبان ماه برای شهر خرم‌ آباد خبر می‌دهد ولی هنوز خبری از اقدامات ویژه و خاصی نیست.

یعنی این‌طور که عملکردها نشان می‌دهد مسئولین منتظر مانده‌اند تا آب کلا شهر خرم‌ آباد را نابود کند بعد کاری کنند. مثلا با حمایت مردم دیگر استان‌ها کانکس بخرند و در اختیار سیل‌زدگان قرار دهند.

سیلاب شهر خرم آباد را تهدید می‌کند

وضعیت پل شهدای حاج عمران خرم آباد
وضعیت پل شهدای حاج عمران خرم آباد

جوی‌های داخل شهر پر از سنگ و مواد باقی مانده از سیل‌های فروردین ماه هستند ولی پاکسازی روی آن‌ها صورت نگرفته است.

بارش‌های زیاد و غیرعادی باران در همین روزهای پاییزی اوضاع شهر را حسابی به هم می‌ریزد و جالب این جاست که نه تنها اقدامی از طرف مسئولین صورت نمی‌گیرد بلکه همین خبرها هم که به گوش‌شان می‌رسد اولین واکنش‌شان این است که “مردم را نترسانید.”

خب وقتی دولت و شهرداری و فرمانداری برای مردم کاری نمی‌کند بهتر نیست خودشان حساب کار دست‌شان باشد؟

بهتر نیست بدانند تا مانند مردم پلدختر و معمولان خانه و زندگی‌شان نابود نشود؟

آن بارش‌های وحشتناکی که سیل جاری کرد در فصل بهار بود، اما حالا ما پاییز و زمستان را در پیش داریم. مسلما شدت باران‌ها و تعدادشان خیلی بیش‌تر از آن زمان خواهد بود.

مسئولیت خسارات این مرتبه همه بر عهده کسانی است که هنوز زمستان نیامده به خواب زمستانی رفته‌اند یا بهتر بگویم خودشان را به خواب زمستانی زده‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 141233 ساعت خبر : 11:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=141233
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات