مستند چارلی چاپلین را امیر تاجیک به صورت موبایلی می‌سازد

مستند چارلی چاپلین را امیر تاجیک به صورت موبایلی می‌سازد

امیر تاجیک از زندگی چارلى چاپلین، تاثیرگذارترین شخصیت هنرى قرن بیستم مستند ساخت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی این مستند موبایلى در خصوص زندگى پر فراز و نشیب هنرمند شاخص سینمای کمدی و صامت چارلی چاپلین در ۲۰ دقیقه ساخته شده است.

کارگردان آثار مطرح تاریخ سینما همچون «دیکتاتور بزرگ»، «عصر جدید»، «جویندگان طلا»، «پسربچه» و… شخصیتی ضد جنگ داشت و فیلم های او با چاشنی انتقاد از سیاست و حکومت آمریکا و ناکارآمدی اش باعث شد نه تنها او را به دادگاه بکشانند بلکه دیگر به آمریکا راهش ندهند و او ٢۵ سال آخر عمر خود را در سوییس بگذراند.

مستند موبایلی چارلی چاپلین
مستند موبایلی چارلی چاپلین

امیر تاجیک این مستند گزارشی را در قریه «و و» از توابع شهر ژنو سوییس، جایی که چاپلین سالهای آخر عمرش را در آنجا سپری کرد، تولید شده است.

مستند موبایلی چارلی چاپلین به زودی از طریق فضاى مجازى براى علاقمندان منتشر خواهد شد.

سِر چارلز اسپنسر چاپلین (به انگلیسی: Sir Charles Spencer Chaplin) (زادهٔ ۱۶ آوریل ۱۸۸۹ – درگذشتهٔ ۲۵ دسامبر ۱۹۷۷)، معروف به چارلی چاپلین و چارلی، یکی از بزرگترین و مشهورترین بازیگران و کارگردانان سینما و همچنین آهنگساز برجستهٔ هالیوود و برندهٔ جایزه اسکار است. بیشتر فیلم‌های او کمدی و صامت هستند.

چاپلین در زمینه‌های سینما و تئاتر ۷۷ سال (۱۸۹۹–۱۹۷۶) فعالیت کرد. شروع فعالیت‌های وی از سالن ویکتوریا انگلستان به عنوان پسربچه‌ای آغاز شد و تا سن ۸۷ سالگی ادامه یافت. وی در سال ۱۹۱۹ همراه با تعدادی از دوستان سینمایی خود اتحادیهٔ سینماگران را تأسیس کرد.

چاپلین یکی از محبوب‌ترین و بزرگترین هنرمندان قرن بیستم میلادی و تاریخ سینما است. وی در طول دوران فعالیت هنری‌اش، سه بار موفق به دریافت جایزه اسکار شد.

چاپلین خود ادعا می‌کرد که در سال ۱۸۸۹ در محله‌ای در جنوب لندن متولد شده‌است؛ یعنی تنها چهار روز پیش از تولد هیتلر که چاپلین وی را در دیکتاتور بزرگ مورد تمسخر قرار داد. اما سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا، فرانسه و ایالات متحده که در مورد وی تحقیق کرده‌اند تاکنون به مدرک دقیقی مبنی بر مکان و زمان تولد وی دست نیافته‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 142411 ساعت خبر : 11:06 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=142411
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات