چهلمین کتابفروشی یزد به نام کاما کتاب با حضور معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد افتتاح شد

 چهلمین کتابفروشی یزد به نام کاما کتاب با حضور معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد افتتاح شد

کتابفروشی «کاما کتاب» با حضور محسن جوادی؛ معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیکنام حسینی‌پور؛ دبیر هفته کتاب و اصحاب رسانه به ‌صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی روابط عمومی موسسه خانه کتاب به نقل از  ستاد خبری بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نوشت: در ادامه بازدید معاون امور فرهنگی از فعالیت‌های استان یزد در روز افتتاح هفته کتاب در این استان، محسن جوادی با حضور در «کاما کتاب» و ابراز خرسندی از راه‌اندازی این کتابفروشی اظهار کرد: کتابفروشی یک درمان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از هرز رفتن استعداد و وقت مردم است.

یزد سابقه درخشانی در خردورزی دارد که من امیدوارم که این فعالیت الگویی برای ایجاد فضا و فرصتی برای جوانان و نوجوانان این شهر باشد تا مردم بتوانند از کتاب در جهت رشد خود و جامعه استفاده کنند.

وی افزود: کتاب‌فروشی فقط عرضه کتاب نیست بلکه آموزشگاهی با استانداردهای امروزی جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است. من بابت این دغدغه‌های فرهنگی از شما سپاسگزارم و امیدوارم تا سال آینده این مکان بسیار شلوغ و با حضور مردم حمایت شود.

یک گام بزرگ برای ترویج کتابخوانی

نیکنام حسینی‌پور نیز در این مراسم گفت: افتتاح این کتابفروشی قدم بزرگی در جهت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است. کتاب‌فروشی‌ها یکی از حلقه‌های مهم حوزه نشر است که مخاطب از نزدیک با آن در ارتباط است و می‌تواند ذائقه خود را از طریق کتاب‌فروش به ناشر منتقل کند. به دلیل همین احساس تعلق ما یک روز هفته کتاب را به کتاب‌فروشی بعنوان پاتوق فرهنگی نام‌گذاری کرده‌ایم و اعتقاد داریم که کتاب‌فروش شغل متفاوتی از دیگر شغل‌ها از نظر محتوا، آموزش و مخاطب است.

وی افزود: کتاب‌فروشان نقش مهمی در معرفی کتاب و تشویق مخاطب به خواندن کتاب مخصوصا کتاب‌های مفید دارند. شهرداری نیز باید همکاری‌های گسترده‌ای در استا‌ن‌ها جهت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی انجام دهد. شهرداری‌ها باید همت کنند که در مناطق مسکونی کتاب‌خانه‌هایی بوجود بیاید تا مردم به خواندن کتاب تشویق شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در راستای هدف فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه طرح‌هایی چون طرح‌های فصلی و طرح پاییزه کتاب طراحی کرده‌است که می‌توانید در آن شرکت کنید و برای تداوم این حوزه تلاش کنیم و کتاب‌فروشی‌های محلی را جهت کمک به پیشرفت یزد کمک کنیم.

چهلمین کتابفروشی یزد

چهل کتابفروشی فعال در یزد

در ادامه  محمد مهدی جوادیان‌زاده؛ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعداد کتابفروشی‌ها در این استان گفت: ۳۹ کتاب‌فروشی در استان یزد مشغول فعالیت بود که امروز با افتتاح کتاب‌فروشی «کاما کتاب» تعداد آن‌ها به ۴۰ کتاب‌فروشی رسد.  این نشان از پختگی و اوج و پیشرفت شهر یزد می‌دهد.

وی افزود: استان یزد باید یک استان فرهنگی نام بگیرد. تعداد کتاب‌خانه‌های یزد اولین رتبه در کشور را دارد، جز ۱۰ استانی است که به طور رسمی مجوز کتاب توسط خود استان صادر می‌شود. اکثر کتاب‌فروشی‌های استان تحت عنوان پاتوق فرهنگی برنامه‌های فرهنگی بسیاری در حوزه کتاب برگزار می‌کند و ما خوشحالیم که یک فضا به دیگر فضاهای فرهنگی ما جهت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی اضافه شود.

تازه‌های نشر در «کاما کتاب»

 احمد آتش‌کار؛ مسئول کتابفروشی کاما کتاب گفت: ۱۰ نفر در این کتابفروشی کار می‌کنند. در این کتاب‌فروشی قفسه کتاب‌های عمومی، کتاب‌های کودک و نوجوان کافه، صنایع دستی برای سهولت دسترسی به کتاب‌ها برای اقشار سنی مختلف در نظر گرفته شده است.

علی آتش‌کار، فرزند احمد آتش‌کار در ادامه گفت: ما با انتشاراتی چون؛ ققنوس، چشمه، هنرهای معاصر و چندین انتشاراتی دیگر درارتباط هستیم و تازه‌های نشر و کتاب‌های پرفروش را از آن‌ها دریافت می‌کنیم. ظرفیت‌های این کتاب‌فروشی برای فروش کتاب، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و برگزاری کارگاه و نشست‌های تخصصی حوزه کتاب بسیار بالاست و ما از تمامی این ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود. همچنین فایل پوستر و تیزر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بر روی سایت هفته کتاب  بارگذاری شده است.

پایان پیام

کد خبر : 142581 ساعت خبر : 1:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=142581
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات