کویر مرنجاب در آران و بیدگل پر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است

کویر مرنجاب در آران وبیدگل پر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است

به گزارش پایگاه خبری گلونی سفر به کویر تجربه‌ای خاص و جذاب است. آسمان کویر سخاوتمندانه ستاره‌ها را نشان‌تان می‌دهد و شما می‌توانید وسعتی بی‌مثال از آسمانی پرستاره را ببینید.

بین کویرهای ایران کویر مرنجاب یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین مناطق است. مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل از توابع کاشان در استان اصفهان واقع شده. فاصله این کویر تا آران و بیدگل ۵۳ کیلومتر، تا کاشان ۶۲ کیلومتر و تا اصفهان ۷۲۰ کیلومتر است.

اگر از تهران حرکت ‌کنیم باید ابتدا از یکی از خروجی‌های تهران وارد آزادراه تهران- قم شویم. مسیر را به سمت عوارضی ورودی قم ادامه دهیم و بعد وارد آزادراه قم- کاشان بشویم. در این مسیر از آب شیرین، سن سن و مشکات باید بگذریم و از طریق فرعی، خودمان را به روستای یزدل برسانیم. بعد از یزدل، مسیر را تا روستای کوچک علی‌آباد باید برویم. بعد از رسیدن به نوش‌آباد هم باید به سمت شهرستان آران و بیدگل ادامه مسیر دهیم. در آران و بیدگل باید وارد بلوار ارتش بشویم و مسیر را تا جاده مرنجاب برویم.

چرا به این کویر مرنجاب می‌گویند؟

به دلیل ماسه‌ای بودن زمین، کندن چاه برای رسیدن به آب در زمان‌های قدیم کار خیلی سخت و مشقت‌باری بوده و به همین دلیل به  این منطقه مرد رنج آب می‌گفتند، عبارتی که بعدها به مرنجاب تغییر کرد.

در این کویر می‌توانید جاذبه‌های مختلف گردشگری را ببینید. از کاروانسرای مرنجاب تا دریاچه نمک و جزیره سرگردان. برای این‌که شب را در کویر بمانید کاروانسرای تاریخی مرنجاب اتاق‌هایی را در اختیارتان می‌گذارد تا شبی را در محلی که زمانی به عنوان قلعه‌ای دفاعی استفاده می‌شد و همواره پانصد سرباز مسلح از آن حفاظت می‌کردند بگذرانید.

در زمان شاه عباس این کاروانسرا به عنوان قلعه‌ای دفاعی در مقابل دشمن ساخته شده بود و حالا برای رفاه گردشگران به محلی برای استراحت تبدیل شده است. کویر مرنجاب با تپه‌های شنی و خاک رملی برای خودروهای آفرودی بسیار جذاب است. البته این جذابیت کار دست کویر داده و با زیاد شدن تعداد خودورهای آفرودی قسمت‌هایی از این خاک رملی، کاملاً سفت و سخت شده و ممکن است باقی قسمت‌ها هم به این مشکل دچار شوند.

کویر مرنجاب یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبا و دیدنی ایران است که می‌تواند تجربه‌ای خاص برای گردشگران فراهم کند. مراقب این کویر زیبا باشیم و از سفر لذت ببریم.

پایان پیام

کد خبر : 141107 ساعت خبر : 1:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=141107
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات