اخبار موثق سایت‌های معتبر خبری پشت درهای بسته اینترنت ماندند

اخبار موثق سایت‌های معتبر خبری پشت درهای بسته قطعی اینترنت ماندند

پایگاه خبری گلونی راضیه حسینی: اینترنت هنوز هم در مناطق زیادی قطع است و قرار است به مرور وصل شود.

جدای خساراتی که به بسیاری از مشاغل و استارت‌اپ‌ها وارد آمده یکی ار اتفاقات مهم قطع شدن اینترنت ماندن رسانه‌ها پشت درهای بسته بود.

رسانه‌هایی مانند ایسنا و ایرنا که می‌توانستند صدای مردم باشند و نشان داده بودند بسیاری از مردم برای پیگیری اخبار موثق به آنها رجوع می‌کنند.

در روزهایی که بازار شایعات بسیار داغ بود و هر کسی خبری می‌رساند و راست و دروغ‌اش معلوم نبود،  این رسانه‌ها با تمام تلاش سعی در انعکاس اخبار درست داشتند ولی صدای‌شان به جایی نمی‌رسید و مردم به آنها دسترسی نداشتند یا به سختی متصل می‌شدند.

خبرها فرستاده می‌شد و پشت درهای آهنین قطعی اینترنت می‌ماند. مردم بین سیلی از اخبار ضد و نقیض سرگردان بودند و نمی‌دانستند کدام را باید باور کنند.

حالا بعد از گذشت چندین روز نیاز داریم به فکر درباره اتفاقات روزهای اخیر. به این‌که وصل و قطع شدن اینترنت کدام بیشتر آسیب رسان بود و در این اوضاع آیا بی‌خبری مردم و زدن دکمه سکوت رسانه‌های معتبر و موثق کار درستی بود؟

اگر اخبار درست و به‌موقع و از طریق سایت‌های معتبر به ما نرسد چطور می‌‌توانیم نتیجه‌گیری درست و اصولی انجام دهیم.

قطع شدن اینترنت در عصری که جهان در پی سرعت بالاتر و دسترسی راحت‌تر به آن است راه‌حل کناسبی نیست.

وقتی با یک کلیک می‌توان از اخبار جهان مطلع شد، بی‌خبر گذاشتن مردم از اتفاقات فقط بازار شایعات را داغ می‌کند و هیچ سودی ندارد.

بسیاری از ما این روزها پی اخبار  درست و موثق از سایت‌های معتبر بودیم.

سایت‌هایی که حالا هم به کندی باز می‌شوند و معلوم نیست چه زمانی قرار است به روال عادی برگردند و چند روز طول می‌کشد تا اینترنت مانند گذشته با همان سرعت قبلی که از خیلی کشورها کندتر بود (اما بود) به زندگی ما برگردد.

پایان پیام

کد خبر : 143101 ساعت خبر : 12:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=143101
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات