اینترنت ملی و عصر حجر و ماجرای تکنولوژی

اینترنت ملی و عصر حجر و ماجرای تکنولوژی

سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور:

اگر شبکه‌‌های اجتماعی را مدیریت می‌کردیم، لازم نبود مانند عصر حجر اینترنت قطع شود. شرایط اخیر، آزمون شبکه ملی اطلاعات نبود. آزمون زمانی است که اینترنت از خارج کشور قطع شود.

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: ما هم با جناب سردار کاملاً موافق هستیم، البته با آن قسمت که مدتی به عصرحجر رفتیم و برگشتیم. یعنی با عدم مدیریت مسئولان، کل سیستم اینترنتی کشور برای مدتی تعطیل شد.

اما در مورد قسمت مدیریت، راستش خوب متوجه نشدیم. قرار است با مدیریت از عصر حجر به عصر برنز (دوران بعد از عصر حجر) ارتقا پیدا کنیم یا به عصر تکنولوژی؟

با فیلتر کردن شبکه‌ها و سایت‌های خارجی و راه‌انداختن اینترنت داخلی، خیلی تلاش کنیم نهایت به عصر برنز می‌رسیم و در همان‌جا درجا می‌زنیم.

ما خودمان طرفدار پروپا قرص تولیدات داخلی هستیم و از آنها حمایت می‌کنیم. کافی است نگاه کوتاهی به خیابان بیندازید تا حمایت اکثر مردم از تولیدات داخلی را مشاهده کنید.

انواع خودروهای باکیفیت و کم‌مصرف داخلی زیرپای اکثر ما ایرانی‌ها است. قسمت جبر و اختیار در این مورد خیلی اهمیت ندارد و مهم نتیجه به‌دست آمده است که نشان می‌دهد مردم با قدرت از تولیدات ملی حمایت می‌کنند و تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند آنها را فراموش کنند و بروند خودروهای خارجی‌ها را بگیرند که اتفاقاً خیلی هم باکیفیت و کم‌مصرف هستند و به کم کردن آلودگی هوا هو بسیار کمک می‌کنند.

 ما نشان دادیم اگر هوا مثل قیر هم سیاه بشود و چشم چشم را نبیند باز هم از خودروهای ملی حمایت می‌کنیم.

اینترنت ملی و عصر حجر و ماجرای تکنولوژی

ولی اینترنت ملی موضوعی متفاوت است و ربطی به حمایت داخلی ندارد.

نمی‌شود یک‌هو بارو بندیل‌مان را جمع کنیم و به همه جهان بگوییم خداحافظ و از دهکده جهانی بزنیم بیرون، برویم داخل غار زندگی کنیم.

درست است که اینترنت خطرات و نگرانی‌هایی دارد ولی جریان همان چاقوی معروف و زیادی تکراری است که بستگی به استفاده ما از آن دارد و نمی‌شود کلاً چاقو را نادیده گرفت و مثلاً با تبر میوه پوست کند!

پایان پیام

کد خبر : 143604 ساعت خبر : 5:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=143604
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات